Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:32

Net gebeld, ze willen eerst onderzoeken en foto's maken...
Ik heb al 2 antibiotica 's gehad.... Dus wil nu gewoon een goede behandeling..

Marie111

Re: Voorholdontstekeking verwijzing kno arts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:40

Bij mij zijn als kind diverse keren mijn neusbijholten gespoeld (zonder narcose) en dat wens ik mijn ergste vijand nog niet toe (vreselijke ervaring, zal je de bloedrige details besparen) en het hielp geen zier, dat was nog het ergste.
Maar dat was 35 jaar geleden ofzo, ik geloof dat de inzichten wat dat betreft wel wat veranderd zijn.

Wellicht heb je wat aan deze informatie

http://www.kno.nl/index.php/patienten-i ... -operatie/

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:45

Kan ook door een virus komen en dat krijg je niet weg met antibiotica, dat moet vanzelf oplossen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:46

Marie111 schreef:
Bij mij zijn als kind diverse keren mijn neusbijholten gespoeld (zonder narcose) en dat wens ik mijn ergste vijand nog niet toe (vreselijke ervaring, zal je de bloedrige details besparen) en het hielp geen zier, dat was nog het ergste.
Maar dat was 35 jaar geleden ofzo, ik geloof dat de inzichten wat dat betreft wel wat veranderd zijn.

Wellicht heb je wat aan deze informatie

http://www.kno.nl/index.php/patienten-i ... -operatie/

Oh bah vreselijk... ja ik las dat ze dat nu wel met verdoving doen..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:00

AmoorM schreef:
Net gebeld, ze willen eerst onderzoeken en foto's maken...
Ik heb al 2 antibiotica 's gehad.... Dus wil nu gewoon een goede behandeling..

Geloof mij.. 2 kuren is niets.
Ik heb er minsten 15 gehad, 10 verschillende neussprays en 3,5 maand prednison..
Ze willen je heus wel goed behandelen, maar ze moeten wel vinden waar jij goed op reageert.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:05

Ik ben 3 keer geopereerd aan deze kwaal, 1 keer neuspoliepen verwijderd en 2 keer een pittige operatie aan mijn neustussenschot en de bijholtes. Helaas zijn er bij mij door de operaties nogal wat verklevingen(littekenweefsel) ontstaan waardoor ik toch weer chronische ontstekingen heb. Ik spoel elke dag met een zoutoplossing en neem af en toe van die druppels met xylometazoline, maar hier moet je wel voorzichtig mee zijn en niet te vaak gebruiken. Stomen geeft ook verlichting, al helpt dit maar heel even.
De operaties zijn mij trouwens erg meegevallen wat pijn betreft.
Beterschap!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:47

leanneXXnona schreef:
Ik ben hier aan geopereerd. En mag volgende maand weer. Ik heb zelf geen napijn gehad. En 3 jaar lang er geen last van gehad.
Ze schrapen je holtes leeg en waarschijnlijk halen ze iets bot uit je neus weg zodat je vrijer kan ademen.

Dit staat mij in januari ook te wachten. Liep je nog tegen dingen aan na de operatie?

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:07

Nee ik heb eeigenlijk geen napijn ggehad. Wel nog een paar dagen wat gevoelig. Maar gewoon de rust nemen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:23

Emilia schreef:
leanneXXnona schreef:
Ik ben hier aan geopereerd. En mag volgende maand weer. Ik heb zelf geen napijn gehad. En 3 jaar lang er geen last van gehad.
Ze schrapen je holtes leeg en waarschijnlijk halen ze iets bot uit je neus weg zodat je vrijer kan ademen.

Dit staat mij in januari ook te wachten. Liep je nog tegen dingen aan na de operatie?

Ik heb wel veel napijn gehad, maar dit kwam mee doordat ze mijn neus gebroken hebben om die goed rechtvte zetten.

Ook lukte het spoelen niet helemaal.. Water kwam niet waar het moest komen, dus hebben ze mijn holtes 3x leeggezogen bij de kno.. Geen pretje haha.
Ook vond ik de splint die in m'n neus zat erg onprettig. Die zat er om m'n neus recht te houden. Die zit dus met hechtingen vast en dat is bij mij dus ook gaan ontsteken..

Door al deze ontstekingen heb ik wederom 3 maanden op prednison en ab gezeten, en mag ik nog een keer voor een operatie..
Ik heb meer poliepen dan voorheen, helaas..