haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:28

bij mij waren de krullen na amper een week veranderd in stijl stro.. doe t nooit meer

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:29

Ik heb lang en véél haar en heb nu voor de 5e keer permanent laten zetten, met de fijnste krulspelden nota bene. Elke keer ziet het er prachtig uit, blijft het lang zitten, pluist het nauwelijks, en is mijn haar net zo vol en mooi als voor het zetten. Het kan ook gewoon goed gaan :+

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:32

Slecht voor je haar en wordt niet mooi is mijn eigen ervaring

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:33

Kijk eens nasr curlformers, goed alternatief zonder schade aan je haar;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:33

Ik heb al sinds 2007 permanent, en het is altijd goed bevallen :j
Maarrr, ik heb het bij een gepensioneerde kapster laten zetten die het nog op een oudere manier deed. Daardoor vallen de krullen bij mij anders. Mn haar is prachtig nog steeds na al die keren permanent.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik maar 1x per jaar laat permanenten en de rest van het jaar mn haar gewoon laat groeien. Mensen die ik ontmoet geloven ook nooit dat het permanent is en denken dat ik van nature krullen heb.

Ga gewoon eens naar een goede kapsalon en laat je goed informeren :j

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:51

Permanent kan inderdaad erg mooi zijn.
Ik heb het een paar keer laten zetten. Mijn haar is er nooit echt slecht van geworden, terwijl ik vrijwel iedere keer na een week nogmaals naar de kapper moest, omdat mijn pony/lok nooit goed pakte. Die werd dus binnen 2 weken, 2 keer in de vloeistof gezet, maar bleef gewoon gezond ;)
Wat me erg tegen is gevallen, is toen ik wilde stoppen met permanent. De uitgroei was echt lelijk, stijl bovenop je hoofd, en dan halverwege begon het ineens te krullen.

Daarna heb ik ook nog een paar keer een ander soort permanent gehad, meer dat ik slag in mijn haar kreeg. mij is verteld dat dit jetting heette, maar hier ben ik niet zeker van. Dit zou een half jaar maximaal blijven zitten, maar ik heb er altijd minstens een jaar plezier van gehad.
Als ik mijn haar aan de lucht liet drogen had ik mooie slag, en als ik er echt wat mouse en dergelijke in deed en fohnen enzo, dan had ik echt mooie volle krullen. Echt ideaal. En, het voordeel hiervan was, dat het langzaamaan uitzakte. Dus door je hele haar heen werd de slag minder, en je had dus geen uitgroei.

Het verschilt volgens mij inderdaad gewoon per persoon, wat het met je haarkwaliteit doet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:02

ik permanent mijn haar al vanaf 1987, ieder jaar 1 keer

ik heb van mezelf heel sluik, dun lijzig haar wat ook erg snel vet werd, waarschijnlijk door mijn vettere hoofdhuid
door het permanent valt het luchtiger, is daardoor minder snel vet en bij mij oogt het ook redelijk natuurlijk(na een week of 2)
het blijft ook erg lang zitten en de uitgroei krult nog heel lang mee

hier dus iemand die juist erg tevreden is

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 20:56

Fijn om ook positieve reacties te lezen. :)
Ik heb een afspraak voor volgende week gemaakt, dus besloten om voor permanent te gaan.
De kapster zei dat t ongeveer 3 maanden blijft zitten, maar als ik al de reacties hoor, blijft het veel langer zitten. Of niet?

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:01

bij mij dus maar een dag of 6... tip trouwens; laat voor je behandeling even controleren of je niet het type haar hebt waarbij permanent niet pakt.. ik kan even niet op de naam komen, maar bij mij was de permanent binnen een week geheel verdwenen, en dat vond ik niet leuk a €95.. dus terug gegaan en toen zag ze pas dat ik (kan het sluikhaar heten??) het type haar had waarbij dit hoe dan ook niet bleef zitten...

beetje jammer dat ze die moeite niet voor de behandeling genomen had, had me veel geld gescheelt..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:07

volgens mij hangt het ook af wat ze gebruiken

1 keer bij een kapper geweest waar het inderdaad heel slecht bij pakte
verder vertelde ooit 1 kapper dat je het niet moest doen tijdens je "dagen" omdat het dan minder zou pakken, geen idee of dat een fabeltje is

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 21:19

Kan t zijn dat je 'bandhaar' bedoeld, LenaBaars? Dat heb ik ergens ooit gehoord.
Ja laat ik dat van te voren even vragen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:22

Bandhaar is plat haar ipv rond haar als de meeste mensen hebben, veel chinezen hebben dat bijvoorbeeld.... zo stijl haar, daar is bijna geen slag of krul in te krijgen :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:27

Ik heb jaren mooi permanent gehad, en mis het nu.
Iedereen dacht dat ze echt waren, dus dat het nep lijkt is niet waar.

Ga naar een kapper waar ze goed zijn in permanenten, niet elke kapper is dat. Ik weet een supergoeie in hoogeveen, laat me maar weten als je daar in de buurt woont.

Belangrijkste is meerdere maten rollers in te laten zetten en ze ook een beetje speels verschillende richtingen op te laten inzetten. Zo krijg je allemaal verschillende patronen, krullen en golven ipv 1 homogene golving.

Ik liet het een keer per jaar volledig zetten en halverwege de onderste helft. Dat doen de meeste kappers niet.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 21:29

Dankjewel voor de tips, dat hoor ik inderdaad ook veel, verschillende groottes in laten zetten.
Maar hoe weet je welke kapper goed is in permanenten? :p haha. Mijn thuiskapster komt en ze kan geweldig knippen, dat weet ik wel. Kan slecht aan d'r vragen of ze goed kan permanenten?

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:32

Een keer in de 2de van het Havo laten doen. Was niks leek geen eens op krullen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:33

Dat weet ik niet... ik heb, voor ik de goede vond, 2 niet zulke fraaie permanenten gehad. De goed was toeval...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:42

Ik heb het 8 jaar geleden 1 keer gedaan en zou het nooit meer doen, mijn haar is er heel erg kapot van gegaan. Heeft een hele tijd geduurd voordat ik weer mooi haar zo'n gespleten punten had.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:43

Eerlijk gezegd, ik vind permanent voor oude omaatjes! :o
Jij bent nog hartstikke jong, dus doe het liever niet!
Investeer dan in een goede krultang o.i.d. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:59

Ayla_4Ever schreef:
Eerlijk gezegd, ik vind permanent voor oude omaatjes! :o
Jij bent nog hartstikke jong, dus doe het liever niet!
Investeer dan in een goede krultang o.i.d. :)

Alsof je gelijk een ouwewijven of jaren 80 bos hebt...

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 22:00

Die vat ik ook niet helemaal eigenlijk.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 22:19

Hebben jullie trouwens misschien een foto van hoe het permanent eruit zag?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:00

Afbeelding
hier was het net gedaan en dan borstel ik mijn haar dus uit zodat ik geen poedeltje lijk
nat krult het dan nog heel erg in en dan kan ik zelf bepalen hoeveel krul ik wil door het natuurlijk te laten drogen of juist droog door te kammen

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:15

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:31

Mijn ervaring is dat krullen veel meer verzorging nodig hebben dan 'steil' haar. Ik moest er altijd van alles en nog wat in doen om een mooie bos krullen te maken, vooral anti-pluis. Blij dat ik nu gewoon een borstel er doorheen kan halen en klaar ben :o Overigens zijn mijn krullen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:38

Bij mij is een permanent met papilotten gezet. Wel met de verwachting dat er meer vorm / slag in m'n haar kwam en niet zo zeer krul. Ben er daarom ook erg blij mee. Heb nu volume in mijn haar, wat ik daarvoor nooit had.
Heb heel stijl haar, van zichzelf wat vettig. En heel zwaar haar ook.
Dus eigenlijk slechte omstandigheden voor permanent. Maar ben blij met hoe het nu is :) het is idd snel droog en pluizig. Maar mijn haar kon dat dus prima hebben :)