iets mankeren , maar het niet kunnen zien aan de buitenkant.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: iets mankeren , maar het niet kunnen zien aan de buitenkant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:15

Daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben.. :j maar t was op dat moment ff de druppel.. maar je hebt gelijk..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:18

ik heb een rugprobleem waardoor ik bepaalde werkzaamheden niet meer kan doen.
Ik heb 13 jaar in de kassen gewerkt en de laatste drie jaar daarvan waren hel.
ik kon amper nog rechtop staan en begon het op mijn kinderen af te reageren en ook mijn relatie (ben getrouwd) begon er onder te lijden.
De mensen van die afdeling dachten dat ik me aanstelde en dat ik me er maar over heen moest zetten en dat het allemaal wel mee viel.
Ik ben toen overgeplaatst naar een andere afdeling waar ik beter uit de voeten kan met mijn rug en heb daar ook altijd het respect gehad, als iets niet lukte dan werd daar op ingespeeld.
nu sta ik weer tijdelijk even in de kassen en heb dus weer ontzettend last van mijn rug en bij de afdeling waar ik dus jaren heb gewerkt kreeg ik gelijk weer naar mijnhoofd geslingerd dat ik me aanstelde en dat ik een mietje was.
heb ze verteld dat ik wel weet hoe ze over me denken en dat het me geen ene reet kan schelen, als zij problemen hebben daarmee is dat het hun pakkie aan en ik ga daar niet meer op in.
Soms wens ik wel eens dat zij het ook krijgen zodat ze weten wat ik voel maar aan de andere kant gun ik niemand dit.
Ik denk maar zo ik ken mijn lichaam het beste en weet wat ik aankan en wat een ander denkt intereseert me geen mallemoer.

ik vind het jammer dat mensen snel zo denken omdat het niet een probleem is wat zichtbaar is (en dan doel ik op alles wat niet zichtbaar is) en ze gelijk hun oordeel klaar hebben.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 12:40

een oordeel is makkelijk geveld , door mensen dat vind ik.
te makkelijk, ga eens in week in iemand anders zijn schoenen lopen kijken of je dan nog zo zwart wit denkt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:06

Toevallig had ik vrijdag nog zo'n situatie.
We hadden kerstdiner met het werk en een collega van mij zit al meer als een jaar thuis met een zware depressie.
Toen ging het gesprek daarover en kwam het erop neer dat iedereen vervelende dingen mee maakt en dat mensen zich niet zo aan moeten stellen en gewoon verder moeten gaan.

Ik heb zelf ook psychische klachten en ik vond het erg vervelend dat ik mezelf niet kon verdedigen, omdat niet al mijn collega's hoeven te weten wat ik heb.
En tuurlijk weet ik zelf ook wel dat er mensen zijn die ergere dingen hebben meegemaakt als mij. Maar dat maakt niet dat ik mijn eigen goed voel. Ze zouden het eigenlijk gewoon eens moeten kunnen voelen hoe zwaar het is om depressief of iets dergelijks te zijn.

Ik heb om mijn eigen toch enigszins te kunnen verdedigen over mijn vader verteld (die al jaren depressief is). Maar lastig is het wel.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:23

Het is lastig, frustrerend, kwetsend, je kunt van alles tegen komen als je een aandoening hebt die van buiten niet zichtbaar is. Ik spreek uit eigen ervaring, niemand ziet iets aan me dat ik wat "mankeer". Zie het zelf ook liever niet als "mankeren". Heb er alleen af en toe dusdanig last van dat sommige, soms de meest simpele dingen pijnlijk zijn. Wil ik een flesje drinken open draaien bijvoorbeeld, gaat soms gewoon echt niet. Maar en ik denk dat daar het grote verschil zit, ik wil mezelf absoluut niet zielig vinden, ik wil gewoon kunnen werken en vanalles kunnen doen. Dat betekend alleen wel dat ik soms 's avonds als niemand het ziet op de bank lig, uitgeput ben en echt niks meer voor elkaar krijg. Tsja, ik kan dan een redelijk normaal leven lijden dus heb het ervoor over.

En echt, heb enorm moeten knokken om te zijn waar ik nu ben. Heel, heel erg veel tegenslagen gehad, maar ook veel hoogtepunten. Enorm trotst op dat het me gelukt is afgelopen zomer de vierdaagse van Nijmegen uit te lopen, probleemloos! Zo enorm trots op!!

En mijn volgende doel is om dit jaar een of meerdere elfstedentocht kruisjes te halen (wandelen of fietsen en hopelijk ook ooit schaatsend;-)

Dus ja, kan frustrerend zijn, kan moeilijk zijn. Maar heeft ook heel erg met je eigen instelling te maken hoe mensen met je omgaan. Had bijvoorbeeld op mijn vorige baan een schat van een collega, die zag aan me als ik een flesje niet open kreeg. We hoefden elkaar maar aan te kijken en ze nam het even over, zo lief!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:26

Ook ik kan me aansluiten bij de bovenstaande verhalen. Zit in m'n herstelperiode na lange ziekte. Mensen denken dat je, omdat je klaar bent met de behandelingen, je gewoon weer lekker kunt gaan leven daar waar je gebleven was. Helaas werkt dat niet zo. Maar breng mensen dat maar eens aan het verstand.
Hoe ik ermee om ga? Duidelijk grenzen stellen voor jezelf. En ik ga echt niet al m'n energie verbruiken om iemand aan het verstand te peuteren wat ik wel en niet kan. Als mensen het niet begrijpen, prima, maar dan ga ik geen energie in hun stoppen.
Laatst bijgewerkt door LiVetime op 18-12-13 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:28

Ik zeg altijd maar zo, je kunt beter een been breken dan psychisch wat mankeren als je medeleven wilt hebben.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:42

En als ze (kenissen,fam,vrienden) weten dat je bijv in therapie zit of bij een psychiater loopt dan krijgen dingen ook weer een hele andere wending ze gaan roddelen over je en niet op de goede manier... |o

Maar goed ik denk dan weer ze kunnen beter over je praten dan van je vreten :j

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 14:14

Weetje wat het gewoon is met de meeste mensen die kunnen niet omgaan met wat ze niet kunnen zien aan je , en dat is zo zwart wit, meestal komen ze er pas achter als ze zelf zoiets krijgen.