Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DezeNaam schreef:[naam]: Rustig maar hoor, ik heb nog minder dan een jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Ik begrijp heel goed hoe de TS zich voelt, ik weigerde ook beleefd te doen tegen mijn stiefvader.
Ik had toen ook maar eens (op een ander forum) een klaagtopic'je over mijn stiefvader geopend, wat ik daar over me heen kreeg heeft me toch doen inzien dat mijn gedrag gewoon niet aanvaardbaar was.
En ik zeg bovendien niet dat ze haar stiefmoeder leuk moet vinden, zoals ik al vermeld had vind ik mijn stiefvader nog steeds niet leuk, maar ik gedraag me wel tegenover hem.
En ik lees heel goed ja, de TS heeft het er moeilijk mee, toen mijn stiefvader in mijn leven kwam had ik het ook wel moeilijk met nog veel andere dingen, maar alsnog heb ik ingezien dat ik fout zat.
Misschien is het dan een goed idee om toch eens proberen te praten met je stiefmoeder, of je zegt tegen je vader dat hij even aan je stiefmoeder moet uitleggen dat jij het er moeilijker mee hebt dat er iemand bij in het gezin gekomen is en dat je nog even tijd nodig hebt.