Brandwond steeds roder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:26

Het is gewoon aan het genezen. Ik heb eens een brandwond gekregen door een glijbaan en dat zag er daarna ook zo uit. Gaat er nog heel raar uit zien, kwam bij mij ook nog pus uit maar het is goed genezen. Wel nu een kleine litteken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:00

rommulus schreef:
Persoonlijk zou ik hier een huisarts niet voor lastig vallen
Met brandwonden valt niet te spotten!!
rommulus schreef:
Mijn advies haal badedas (ja ja de ouderwetse zo in mijn sas met badedas) en maak het goed schoon.
En dan niet poezelig aaien nee echt schoon wrijven alle losse vellen er af en troep.
Dan goed laten luchten.
Het zij herhaald: met brandwonden valt niet te spotten!!

rommulus schreef:
De eerste 2 keer doet erg zeer gezien het ontstoken is geraakt maar dan zal het beter worden ;)

Ik heb werkelijk geen idee, waar je het verdaan haalt - een ontstoken brandwond: dat is vakwerk!!

Charaz

Re: Brandwond steeds roder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:26

Kan me alleen maar bij Janneke aansluiten.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:36

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:42

Als ik jou was zou ik gewoon de huisarts even bellen.
Hij kan het beter beoordelen dan wij.
Als hij het nodig vindt om de wond te zien, zegt hij het wel!

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:44

Ik vind dit er alles behalve ontstoken uitzien hoor, de huid ziet er herstellende uit (rozer dan gewone huid). Ik kan hier niets vurigs/knalroods aan ontdekken.

Heb aardig wat wonden gezien, maar vind dit echt niet iets waar ik inderdaad een huisarts voor zou lastig vallen. Wordt het vurig, warm en erg pijnlijk? Dan is het zeker een ander verhaal. Maar dit is zo oppervlakkig, je lichaam is zich nu aan het herstellen door van zijn oude huid af te komen en nieuwe (dat is die roze huid die je ziet) aan te maken.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:59

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen: de huisarts bellen kan geen kwaad.

Brandwonden zijn volgens mij altijd net wat gevoeliger voor onstekingen dan gewone wondjes.
Ik vind het overigens bijzonder dat er gesproken wordt over de huisarts "lastig vallen", daar is hij toch voor!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:53

Janneke2 schreef:
rommulus schreef:
Persoonlijk zou ik hier een huisarts niet voor lastig vallen
Met brandwonden valt niet te spotten!!
rommulus schreef:
Mijn advies haal badedas (ja ja de ouderwetse zo in mijn sas met badedas) en maak het goed schoon.
En dan niet poezelig aaien nee echt schoon wrijven alle losse vellen er af en troep.
Dan goed laten luchten.
Het zij herhaald: met brandwonden valt niet te spotten!!

rommulus schreef:
De eerste 2 keer doet erg zeer gezien het ontstoken is geraakt maar dan zal het beter worden ;)

Ik heb werkelijk geen idee, waar je het verdaan haalt - een ontstoken brandwond: dat is vakwerk!!

Ik heb geen idee waar jij het vandaan haalt zo'n paniek te zaaien en er vanuit te gaan dat ik er niets vanaf weet.
Altijd fijn die vooroordelen.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:56

Sasje_ schreef:
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen: de huisarts bellen kan geen kwaad.

Brandwonden zijn volgens mij altijd net wat gevoeliger voor onstekingen dan gewone wondjes.
Ik vind het overigens bijzonder dat er gesproken wordt over de huisarts "lastig vallen", daar is hij toch voor!

Ik vind het lastig vallen als je voor onschuldige dingen naar een ha gaat bellen, nu wil ik er niet mee zeggen dat dit per definitie onschuldig is maar ik zou hem hiervoor gewoon niet contacteren zolang het nog niet vurig, rood en warm is.