Amandelstenen, amandels verwijderen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: amendelstenen, amendels verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:41

Je kan ook vragen of ze van te voren de te prikken plek insmeren met toverzafl, deze zalf verdooft waardoor je het veel minder voelt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:45

Bij mij haalde het niets uit, maar het heet Emla creme dat spul.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:07

Ik was 21 toen mijn amandelen eruit gingen. Had er constant last van, dus hup eruit. Nu al 2 jaar geen last meer gehad! Dus het was de twee weken moeite en pijn waard.

Het was wel hel, de eerste week, vond ik. Het deed zeer, praten deed zeer, slikken deed zeer, drinken deed zeer, eten kon niet. Ik dronk veel ijswater om het een beetje te verdoven en had zetpillen paracetamol. Verder at ik alleen vla... Maar echt honger had ik niet. Na een week kon ik wel weer vast eten, maar het heeft nog twee weken gevoeld alsof er een los stukje in mijn keel zat. Zo vreemd. Daarna was het weg en voila, nooit meer last.

De operatie ging met een infuus en narcose door het infuus heen. Ik weet nog dat ik dacht, even tellen hoelang ik het volhoud, er even tegen vechten. Nou, ik herinner me nog dat ik dat dacht en toen POEF, lampje was uit. De volgende herinnering is dat ik wakker werd en dat ik me niets kon herinneren van het 'inslapen'. Dus dat was vreemd, maar wel grappig.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:33

Ik heb ze vorige maand laten weghalen en ik vond het een regelrechte hel. Als ik het van tevoren had geweten had ik het dan ook nooit gedaan. Het ligt denk ik ook wel aan de pijnstillers die je krijgt. Ik kreeg eerst tramadol, maar daar moest ik van overgeven en werd ik heel beroerd van. Daarna moest ik het met aspirines doen en nacht 7, 8 & 9 heb ik alleen maar zitten huilen van de pijn. Mijn vader heeft toen een andere huisarts gebeld en die heeft mij diclofenac gegeven. Vanaf dat moment kon in weer eten, slapen en had ik geen pijn meer. Als ik die pijnstillers eerder had gekregen was het misschien heel anders gegaan.

Ik maakte mij eerst nog het meeste zorgen om het infuus en de narcose, maar dat is niks vergeleken bij de nasleep haha. Ik kreeg een pilletje voor de operatie waar ik wat high en relaxt van werd, waardoor ik alles in een roes beleefde en de zenuwen helemaal weg waren.

Hopelijk krijg ik nu ook mindere keelontstekingen en ben ik achteraf toch blij dat ze eruit zijn gegaan..

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:40

Mijn keelamandelen zijn in maart dit jaar verwijderd, op mijn 20ste.
Weet nog dat ik een beetje bang was door alle ervaringen die ik op het internet tegenkwam, ze waren vrijwel allemaal negatief en ik verwachtte het ergste.
En heel eerlijk, het is me echt alles meegevallen.
Al ga ik niet ontkennen dat ik ook een paar keer met tranen in mijn ogen gezeten heb, was wel heel erg blij met de pijnstillers toen.
Heb er ongeveer een week echt pijn aan gehad, maar dwong mezelf om veel koud water te drinken, ondanks dat het flink zeer deed.
Voelde me wel al vrij snel zwak, omdat je natuurlijk niet zo heel veel kon eten.
Ik at wel brood zonder korst, maar dat was ik na een dag of 2 ook wel zat.

Naath86

Re: Amandelstenen, amandels verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:33

Ik heb vorig jaar mijn amandelen laten verwijderen. Eerste dagen ben ik prima doorgekomen en amper last gehad. Na 5 dagen kreeg ik een onsteking erbij en erg veel pijn. Kreeg toen antibiotica en tramadol. Antibiotica werkte erg goed, de tramadol kon ik minder tegen. Daar heb ik heel veel van overgegeven en daar ben ik toen meegestopt. Het heeft wel erg lang geduurd voor ik weer wat fatsoenlijks kon eten, 2,5 week verder at ik weer wat warms..