Paniek! Even niet kunnen ademen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:28

Rennies hielpen hier nooit , cola is koolzuur en dat wordt erger :') . Enige wat ik 'fijn' vondt en hielp was alles eruit spugen , echte remedie nooit gevonden toen was het al over :) (galblaas eruit gechopt en maagzuur verdween ook ,wat een bevrijding)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:31

Als het aanhoudt of je bent er niet gerust op, ga dan naar je huisarts.
Ik ben vandaag ontslagen uit het ziekenhuis na totaal onverwacht te zijn afgevoerd met de ambulance en opgenomen te zijn in het ziekenhuis op de ic met ernstige benauwdheidsklachten. Ik had al langer wat last, maar dacht dat ik hyperventileerde. Niet dus.
Hele andere klachten dan jij, vrees niet :)
Maar na mijn ervaring zeg ik doe niet stoer of wees niet bang of ga niet zelf naar een verklaring zoeken, maar laat er naar kijken. Daar zijn artsen voor.

Iris82

Re: Paniek! Even niet kunnen ademen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:33

Het kan ook zijn dat je slaapapneu hebt.

Hoor je wel eens dat je snurkt?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:38

Je kunt van jezelf toch niet horen dat je snurkt? Dan slaap je immers :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:50

:') Ik bedoel van andere mensen. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:50

Boras schreef:
Je kunt van jezelf toch niet horen dat je snurkt? Dan slaap je immers :D

Je kunt het horen als je nog net een beetje wakker bent :j
Of een sleeptalker app op je telefoon ofzo (ook leuk als je praat in je slaap, hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:19

Ik zou even de huisarts contacten.. Kan ook iets psychisch zijn namelijk. Als jij bang bent dat het gaat gebeuren, dan gebeurt het meestal ook. Pas op dat je niet in paniek raakt, dan ben je nog verder van huis. Het kan dus wel een lichamelijke oorzaak hebben, maar het kan in stand gehouden worden door je gedachten. Sterkte in ieder geval, is niet leuk! :(:)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 21:17

Bedankt voor alle reacties!! Had ik niet verwacht :)

Margrathea: Wat naar klinkt dat! := Wel ontzettend fijn dat je nu al meer dan een jaar klachtenvrij bent. Ik verwacht het niet omdat ik het nooit gehad heb bij inspanning :)

Goldwynn: <3

Binoche: Thx! Vroeg me inderdaad al af of je juist zo veel mogelijk je best moet doen om toch lucht naar binnen te krijgen of voor dan even te accepteren haha :D

takkie_muis: Rennies helpen hier gelukkig wel. Dat andere merk (wat ook op de reclame is geweest) voor geen meter :+ Nee, cola is inderdaad een no-go! Als er twee dingen zijn die ik niet moet hebben zijn het cola en sinaasappelsap :=

Boras: Oh jeetje.. Wat was uiteindelijk het probleem? Fijn dat je in ieder geval weer thuis bent :)

Iris82: Ik heb het ook meerdere keren gehad toen ik klaarwakker was :D Maar nee, volgens anderen snurk ik niet. (schijn wel te lachen :+ )

Renee1991: Bedankt voor je bericht :) Heb inderdaad al een afspraak staan met de huisarts. Ben het helemaal met je eens, maar probeer het maar eens van je af te zetten op zo'n moment :D Ik sluit het iig zeker niet uit.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:19

Hm, ik heb je nog nooit gehoord in je slaap.. Maar goed, gezien de uren die wij slapen als jij hier bent of ik daar is het niet heel gek dat ik knock out ben.. (A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:53

Citaat:
Renee1991: Bedankt voor je bericht :) Heb inderdaad al een afspraak staan met de huisarts. Ben het helemaal met je eens, maar probeer het maar eens van je af te zetten op zo'n moment :D Ik sluit het iig zeker niet uit.

Nou, in ieder geval goed dat je er werk van maakt :j
Laat je even weten hoe het verder verloopt? Ben als psycholoog in wording wel benieuwd!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:19

Ik heb dan wel iets anders dan jij, ik heb een klein scheurtje in mijn middenrif. Soms heb ik echt aanvallen van zuurbranden. En ook wel in de nacht. Wat bij mij goed helpt is, met mijn bovenlichaam hoger slapen. Of te wel half zittend slapen. Zo voorkom je dat de maagzuur of gal omhoog kan komen.

Merk jij ook wanneer je bepaald eten / drinken hebt gehad, dat je dan meer last hebt van zuurbranden.
Van de meeste dingen weet ik als ik er last van kan krijgen of niet.
Als ik pizza heb gegeten, neem ik uit voorzorg al een rennie.

Tijdens een aanval van zuurbranden helpt bij mij om zo veel mogelijk op te rekken en zo nodig een flinke boer te laten.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 12:32

myk_en_shant schreef:
Ik heb dan wel iets anders dan jij, ik heb een klein scheurtje in mijn middenrif. Soms heb ik echt aanvallen van zuurbranden. En ook wel in de nacht. Wat bij mij goed helpt is, met mijn bovenlichaam hoger slapen. Of te wel half zittend slapen. Zo voorkom je dat de maagzuur of gal omhoog kan komen.

Merk jij ook wanneer je bepaald eten / drinken hebt gehad, dat je dan meer last hebt van zuurbranden.
Van de meeste dingen weet ik als ik er last van kan krijgen of niet.
Als ik pizza heb gegeten, neem ik uit voorzorg al een rennie.

Tijdens een aanval van zuurbranden helpt bij mij om zo veel mogelijk op te rekken en zo nodig een flinke boer te laten.

Komt me heel bekend voor, hoewel ik geen idee heb wat de oorzaak bij mij is. Wat ik wel idioot vind is dat ik ook wel eens aanvallen op bijv. de fiets heb, terwijl ik daar toch echt kaars rechtop zit :') Tot zover de kracht van de zwaartekracht? En ja, weet wel ongeveer wat ik wel en niet moet hebben zo ondertussen :)

--

Ik ben vanochtend naar de dokter geweest, en blijk een ontstoken keelamandel te hebben. Hij denkt dat het een combinatie van die amandel die mijn keel gedeeltelijk blokkeerd en psychisch, zoals stress op het moment. Heb nu een antibiotica kuur mee gekregen. Joepie. :+