Rug- en nekproblemen, help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:00

Op de site van de BSR staat uitgelegd wat het precies is: de site heb ik hierboven al genoemd.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:03

Ja, dat zeg ik ook he? Eerst zorgen dat je belastbaarheid weer omhoog gaat. Dat je snel klachten hebt, betekent niet per se dat er iets "verkeerd" zit in je rug/nek. Bij TS geldt zelfs dat ze eerst alleen rugklachten had, en later pas nekklachten. Die zijn er waarschijnlijk ingeslopen, toen TS belastbaarheid in ging leveren vanwege de rugklachten. Je wilt niet weten hoeveel lichamelijke klachten we kunnen krijgen door simpelweg te weinig kunnen hebben in bepaalde gebieden...

1. Eventuele dysfuncties in zere gebied oplossen
2. Belasting omlaag
3. Belastbaarheid omhoog (trainen)
4. Belasting weer afstemmen op belastbaarheid

Allemaal op de voorwaarde dat er geen afwijkingen zijn die niet passen binnen een bepaald patroon.

Elisa2

Re: Rug- en nekproblemen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:06

Duidelijk dankje! ook herkenbaar..ik heb ook nek/oor/hoofdpijn klachten die heel duidelijk verband houden met die bovenrug.Dus ik moet zien op te lossen wat er niet goed zit,want er zit iets niet goed dat is me wel duidelijk en als dat goed is weer rustig {eventueel met prof hulp} de belastbaarheid gaan verhogen.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:13

Loop je al bij een fysio? Laat die even een aanbevelingsbrief schrijven voor onderzoek en ga daarmee naar de huisarts. Is bij mij ook gedaan. Foto's laten maken en daarna door een CT scan geweest. Helaas kwam daar niets uit, nou ja gelukkig ook misschien maar. Ik heb heel snel rug/nek/hoofd klachten. Uiteindelijk is de oplossing om je spieren onderrug en buik te trainen zodat die je 'klappen' op kunnen vangen. Ik zit tegen hypermobiel aan, dus mijn lichaam is heel de dag bezig om alles op z'n plek te houden. Ik heb overigens wel baat gehad bij dry needling. Is geen prettig gevoel maar heeft mij wel geholpen

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:15

russel schreef:
Mri krijg je niet zo makkelijk....zeker miet door een HA.

Alles hangt ook samen met hoe Ts loopt en wat ze kan...als dat alles is, dan kan houding met spierproblemen nl de oorzaak zijn..

Daarom is sportmasseur het eerste waar ze naar toe kan en ja ook dat moet je zelf betalen....maar het is toch je lijf?

Een sportmasseur "behandelt" geen mensen. Sportmasseur vraagt eerst wat de reden van het bezoek is en zal in het geval van de TS naar een arts door verwijzen. Zo is het mij in ieder geval op de opleiding geleerd.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:40

Elisa2 schreef:
Duidelijk dankje! ook herkenbaar..ik heb ook nek/oor/hoofdpijn klachten die heel duidelijk verband houden met die bovenrug.Dus ik moet zien op te lossen wat er niet goed zit,want er zit iets niet goed dat is me wel duidelijk en als dat goed is weer rustig {eventueel met prof hulp} de belastbaarheid gaan verhogen.

Yes! Wat ik vaak doe met mensen (als dysfuncties opgelost zijn), is ze een paar in de oefenzaal
laten zien wat goed is als oefeningen en ze daarmee bekend laten worden. Als ze het doorhebben,
gaan ze zelfstandig verder in (bijvoorbeeld) een sportschool. Dan hoef je niet zo vaak, maar weet
je wel hoe en wat...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:36

Dat is slim inderdaad,dan kun je het zelfstandig oppakken. Dankje!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 20:27

Ik heb oefeningen van de fysio en hij raadde mij aan om juist wél op mijn paard te gaan zitten. Vooral op mijn gat blijven zitten zodat de bekken fijn moet bewegen en dus die aanhechtingsspier de afvalstoffen af kan voeren.

Volgende probleem: hoe kom ik in vredesnaam op mijn paard?! Opstappen heb ik de kracht niet voor, voetje ook niet... Ik krijg mezelf simpelweg niet omhoog :o

Ik zit heel sterk te denken aan een second opinion.. Ik eerd na werk weer koortsig en een kloppende onderrug.. Nu, dag erna, weer trillende benen en zenuwenarmen. Alles trilt en is krachtloos :(

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:17

Jolindaa ik blijf jouw vooruitgang even volgen.

Hier helaas ook klachten n.a.v. een val van dik een jaar geleden ook ik moet mijn bekken gaan trainen en heb last van mijn nek. Ik heb vandaag een drietal oefeningen meegekregen en moet morgen een afspraak maken met de cyropractor en mag vrijdag weer naar de fysio.
Ik ga nu een behandelplan in van enkele maanden en kan momenteel ook bijna niks meer.