Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Annettu_ schreef:En als het niet zijn leven is maar ONS leven ? Ik hou veel van deze persoon dus hem zomaar laten liggen en op zijn donder krijgen van zijn werk terwijl hij zelf zit te huilen dat hij niks kan door dit..
Maar ik denk ook zelf als ik hem niet wakker maak, zijn ouder dat 200% zowiezo wel doen.

Annettu_ schreef:We hebben een slaaponderzoek laten doen in het ziekenhuis. Hier had hij thuis de hele dag en nacht een hersenmonitor bij die alles bij hield. opschrijven wat hij at. Uiteindelijk terug naar het ziekenhuis. daar de hele dag gezeten, hij moest steeds 20 min slapen en dan weer wakker worden om te zien wat er gebeurt in zijn slaap. Maar natuurlijk werd hij easy wakker daar omdat hij de boel niet kent en steeds een vreemde hem wakkerschud als hij net in slaap valt.. Na maanden wachten op resultaat zei het ziekenhuis : Er is niks te vinden.. misschien wat vroeger naar bed gaan..
Janneke2 schreef:Annettu_ schreef:We hebben een slaaponderzoek laten doen in het ziekenhuis. Hier had hij thuis de hele dag en nacht een hersenmonitor bij die alles bij hield. opschrijven wat hij at. Uiteindelijk terug naar het ziekenhuis. daar de hele dag gezeten, hij moest steeds 20 min slapen en dan weer wakker worden om te zien wat er gebeurt in zijn slaap. Maar natuurlijk werd hij easy wakker daar omdat hij de boel niet kent en steeds een vreemde hem wakkerschud als hij net in slaap valt.. Na maanden wachten op resultaat zei het ziekenhuis : Er is niks te vinden.. misschien wat vroeger naar bed gaan..
Ooit heb ik voor een vriend alles opgezocht wat er over slaapcentra was te vinden.
Er zijn er als ik me goed herinner 5 in NL en alle 5 hebben ze net een andere insteek.
En dit onderzoek is wellicht op zichzelf wel interessant - maar het zou nou juist zo informatief zijn, als hij een of 2 nachten op het centrum zou slapen, en dat ze zouden zien, hoe hij "niet" wakker wordt na plm. 8 uur slapen. Want dat hebben ze niet onderzocht (en dus kunnen ze daar weinig over zeggen).
dit hebben wij ook voorgesteld aan het ziekenhuis. Maar aan de hand van die toenmalige resultaten vonden ze het onnodig. omdat ze er maar een hele kleine kans in zagen dat er wel iets is.. Annettu_ schreef:dit hebben wij ook voorgesteld aan het ziekenhuis. Maar aan de hand van die toenmalige resultaten vonden ze het onnodig. omdat ze er maar een hele kleine kans in zagen dat er wel iets is..
Annettu_ schreef:.. ik vind je houding wel erg negatief maar goed. Maar dan zou ik zelf wel gaan vertellen wat hij eraan heeft gedaan
Hij heeft zelf 4 wekkers, die hij zelf aanzet. zelf een glas water staan naast het bed zodat ik die over hem heen kan gooien
Koopt zelf melatonine. Gaat zelf naar de dokter. Gaat zelf om 9 uur naar bed. Als hij er niks voor deed zit hij veel liever nog even met zijn vrienden tot een uur of 11 ipv na het eten even rusten en dan naar bed..

PowerReiner schreef:Dit is niet gezond. Ik vind dat het ziekenhuis hierbij tekort is geschoten en verder onderzoek had moeten doen. Kun je niet verschillende slaapcentra langs gaan om te kijken wat de verschillen zijn tussen adviezen of behandelingen?
Ik snap wel waarom je het iedere keer doet, maar ik ben ook van mening dat je hem toch teveel de hand boven het hoofd houdt. Ja natuurlijk hou je van hem, maar gezellig is anders als je iedere ochtend begint met janken omdat meneer je de huid vol scheldt. Ik zou persoonlijk allang in een andere kamer zijn gaan liggen. En probeer je te bedenken wat hij zou doen als de situatie omgekeerd is. In mijn ervaring zijn mannen daar veel simpeler in (niet alle natuurlijk) en zou hij of in een andere kamer gaan liggen, of misschien zelfs wel bij je weg gegaan. Nogmaals, ze zijn lang niet allemaal zo, maar ze denken over het algemeen wel wat simpeler dan ons complexer vrouwenvolk.
Ik zou overigens ook wel even kijken naar die lichtwekkers als ik jou was, hier heb ik veel goede verhalen over gehoord dus proberen kan nooit kwaad lijkt me?
Janine1990 schreef:Annettu_ schreef:.. ik vind je houding wel erg negatief maar goed. Maar dan zou ik zelf wel gaan vertellen wat hij eraan heeft gedaan
Hij heeft zelf 4 wekkers, die hij zelf aanzet. zelf een glas water staan naast het bed zodat ik die over hem heen kan gooien
Koopt zelf melatonine. Gaat zelf naar de dokter. Gaat zelf om 9 uur naar bed. Als hij er niks voor deed zit hij veel liever nog even met zijn vrienden tot een uur of 11 ipv na het eten even rusten en dan naar bed..
Wauw, hij zet een glas water neer, zodat jij die over hem heen kan gooien. Waarna hij eigenlijk nog niet wakker wordt en jij hem knijpt. Zodat hij vervolgens (weliswaar onbewust) je begint uit te schelden en loeihard schreeuwt omdat hij wakker is gemaakt.
Nee, vind ik echt heel erg meedenkend van hem!!!
Wat goed dat hij naar de dokter gaat, maar dat vind ik ook een afhankelijke opstelling van hem. Hij weet het zelf niet op te lossen, dus legt hij het maar bij de huisarts. Want hij heeft liever een medische verklaring, die hij zelf kennelijk nog niet op internet heeft kunnen vinden... Als hij heeft gezocht?
En echt, applaus!! dat hij zo vroeg op bed gaat. Hij kan dus 9 uur per nacht slapen, tot de wek-ellende begint. Voor volwassenen is er een maximum van 8 uur per dag, maar het meest gezonde is 7 uur per dag.
En ondertussen heeft hij nog altijd jou en zijn ouders (althans dat begrijp ik uit je verhaal) nodig om wakker te worden.
Ondertussen wordt jij nog elke ochtend (op werkdagen iig) uitgescholden, heeft de rest van het huis er last van. Dat ga jij geen jaren volhouden, kan ik je nu al op een briefje geven. Dus hij kan maar beter ophouden met janken en hard op zoek gaan naar een oplossing. Als hij echt zo onvoorwaardelijk van je houdt...
Ik snap dat je van die jongen houdt hoor. En ik snap dat je mede daarom vindt dat ik heel hard ben in deze discussie. Maar ik lees alleen de moeite die jij doet in dit verhaal. Evenals de moeite die zijn ouders voor hem doen en de rest van de familie.
De input die hij zelf doet, zoals jij hierboven hebt beschreven, vind ik zo vreselijk minimaal. Dat ik mijn twijfels heb... Als het mijn vriend zou zijn, zou ik me voor lief genomen voelen. In het engels komt het beter tot z'n recht... Taken for granted. En daar hou ik niet van. Dat gun ik overigens ook weinig andere mensen. Dus ik probeer je gewoon op een harde manier wakker te schudden. Zoals jij elke ochtend bij hem doet
Overigens heb ik je nog niet gehoord over de tip van degene die begon over een wake up light van Philips.
Annettu_ schreef:Maar wat zou dan nog meer kunnen doen ? hij heeft al contact met zijn dokter en andere dingen. En er komt uiteindelijk een keer uit wat hij echt heeft en hier nooit an wat heeft kunnen doen. Is dat het dan nog eerlijk dat ik bij hem weg ga omdat hij niet goed genoeg zijn best heeft gedaan ? Enige wat ik doe is hem wakker maken en dit op bokt geplaats.. En tanked for granted is het niet. Hij heeft mij ook geholpen waar mensen ook de handen voor de ogen zouden doen. Dus ik doe het voor hem omdat hij mij ook met zwaardere dingen geholpen heeft.
PowerReiner schreef:O ja, ziekenhuizen zijn overigens wel heel simpel hoor. Mijn moeder moest eens in het ziekenhuis blijven slapen omdat ze vermoedelijk slaap apneu heeft. Aangezien zij moeilijk slaapt als ze niet thuis is, is ze de hele nacht wakker geweest en vond het ziekenhuis het niet nodig het onderzoek voort te zetten. Belachelijk gewoon.
Percy schreef:Overigens is het zeker niet zo dat 7 uur slaap ideaal is, 8 tot 9 uur slaap is ideaal maar het is verschillend en afhankelijk van de persoon.