Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

.
Ik snap wel, dat de motivatie verte zoeken is en je verre van blij bent.
Ik herken heel veel in je verhaal en ben oook 'patiënt' .

)
Een dikke knuf voor jouw!
.
.
dat vooruitzien en zorgen dat je alles op orde hebt voor als je iets spannends gaat doen (in mijn geval) dat doe ik eigenlijk al. 
OsMo schreef:Luuntje bedankt dat je er naar vraagt.
Gisteren een lange stevige wandeling gemaakt samen met mijn zus en haar paard.
Heeft me enorm goed gedaan.
En dat heeft zijn effect op mij vandaag. Voel mij vandaag wel goed.
Ik heb foto's van mezelf gemaakt![]()
Selfies heb ik zojuist begrepen![]()
Beetje sleutelen met de camera en de zelfontspanner.
DebGismo hey bedankt voor je lieve reactie.
Engeltjes het maakt mij niet uit dat je een stuk jonger bent hoor. Bedankt voor je bijdrage.
Ik slik zelf vitamine c1000 en multivitaminen, qua weerstand merk ik daar wel wat van. Ik heb ook omega geslikt wat ook helpt bij het ondersteunen van het geheugen maar daar merkte ik eigenlijk niks van.
Nammie goed om te onthoudendat vooruitzien en zorgen dat je alles op orde hebt voor als je iets spannends gaat doen (in mijn geval) dat doe ik eigenlijk al.
Maar dat komt ook door mijn perfectionisme.
Ik laat niets aan het toeval over tenminste voor zover ik daar controle over heb.
Fitnessen zou ik bijvoorbeeld in rood schrijven en dan niet omdat ik het niet leuk vind of omdat ik het eng vind maar omdat de zelfdiscipline ontbreekt.
Dan krijg ik last van uitstellen.
Gesprekken met een meerdere (SoZa, werkgever) zou ook rood zijn maar dat is dan omdat ik het echt dood eng vind en de ergste scenario's voor ogen heb.
Dan krijg ik last van vlucht gedrag.
.OsMo schreef:Ik heb gisteren het advies gesprek gehad.
Het volgende is daar uit gekomen.
In diagnostische zin is er sprake van een Sociale fobie (bang voor situaties waarin ik kritisch beoordeeld word door anderen), daarnaast is er sprake van een persoonlijkheidsstoornis (nao gemende persoonlijkheidsstoornis) waarbij ik Ontwijkende, Afhankelijke en Obsessief-compulsieve trekken laat zien.
OsMo schreef:De behandel doelen zijn het verminderen van de angstklachten, verminderen somberheid, versterken identiteit en assertiviteit / grenzen leren stellen.
OsMo schreef:De behandelmiddelen zijn voor nu eerst 10 gesprekken met een Sociaal psychiatrisch Verpleegkundige en een psychiatrische onderzoek door een psychiater.
OsMo schreef:Psychologe vroeg mij wat ik van de behandelovereenkomst vond, en ik had echt enorm moeite om niet te gaan huilen.
Ik heb zo'n beetje op de binnen kant van mijn wang gebeten om het huilen tegen te gaan.
Het was best confronterend om de samenvatting en structuur diagnose te lezen.
Ik herkende mezelf er in en dat wekte natuurlijk emoties op.
OsMo schreef:Verder was ik zo wie zo al best nerveus voordat ik het advies gesprek in zou gaan want zouden ze mij wel kunnen helpen?..... Ik bedoel maak ik het allemaal niet groter en erger dan dat het is?
OsMo schreef:Natuurlijk, dat is zo. Maar dat betekent niet, dat je geen hulp zou mogen krijgen...En heeft iedereen niet last van bepaalde problemen
OsMo schreef:en loop ik mij niet gewoon aan te stellen
NEE.OsMo schreef:ALS dat zo zou zijn, DAN is de therapie simpelweg nog niet klaar (of deugt deze techniek of deze therapeut niet).Sta ik straks niet gewoon buiten met nog steeds dat beklemmende gevoel wat ik steeds ervaar bij momenten dat ik het gevoel heb te moeten presteren.
Ik werd emotioneel omdat ik een gevoel ervoer van "Ze begrijpen mij".
.