Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(wat ik zelf persoonlijk erg fijn vond). Heb ook weleens gehad dat mijn lens verschoven was naar helemaal de zijkant van mijn oog en toen had ik ze pas
Beetje in paniek maar ik heb een vader met lenzen dus dat scheelt ook al een hoop.
Zo heb ik een poosje moeten zoeken naar 1 lens die op de grond was gevallen (al vallen ze meestal in de wasbak en dat is geen probleem, dan maak ik hem even schoon met vloeistof en zet ik hem daarna weer in als ik ze aan het in doen was natuurlijk
)
Mijn ogen zijn ook niet vochtig genoeg dus soms plakken m'n lenzen letterlijk vast aan mijn oog.. Heel fijn.

speurneusc schreef:let op, bij lens "kwijt" zijn kan ie ook achter het oog zitten, als ze pijn voelt aan der oog en je hebt de lens niet meer dan kan ie in die "ruimte" zitten. Dit is heel moeilijk weer terug te schuiven, moet ze met der ogen dicht met een vinger stevig wrijven (achter der oog langs zeg maar) daar gaan je igen behoorlijk van tranen maar dat helpt juist weer bij terug schuiven.
speurneusc schreef:let op, bij lens "kwijt" zijn kan ie ook achter het oog zitten, als ze pijn voelt aan der oog en je hebt de lens niet meer dan kan ie in die "ruimte" zitten. Dit is heel moeilijk weer terug te schuiven, moet ze met der ogen dicht met een vinger stevig wrijven (achter der oog langs zeg maar) daar gaan je igen behoorlijk van tranen maar dat helpt juist weer bij terug schuiven.
lenzen langer dragen of afwijken van het protocol kan alleen als je er aan gewend bent, ik heb bv al jaaaaren lenzen, heb daglenzen in en doe ze nooit uit, behalve als ik prutjes in mijn ogen krijg of mijn oog pijn gaat doen of wazig gaan worden, dan doe ik die uit en neem weer een nieuwe daglens. zo heb ik voor mezelf al duizende euro's bespaard aan lenzen en lenzenvloeistof, pielen en moeilijk doen. MAAAARRR blijkbaar hebben MIJN ogen daar geen moeite mee.
demo_love schreef:speurneusc schreef:let op, bij lens "kwijt" zijn kan ie ook achter het oog zitten, als ze pijn voelt aan der oog en je hebt de lens niet meer dan kan ie in die "ruimte" zitten. Dit is heel moeilijk weer terug te schuiven, moet ze met der ogen dicht met een vinger stevig wrijven (achter der oog langs zeg maar) daar gaan je igen behoorlijk van tranen maar dat helpt juist weer bij terug schuiven.
lenzen langer dragen of afwijken van het protocol kan alleen als je er aan gewend bent, ik heb bv al jaaaaren lenzen, heb daglenzen in en doe ze nooit uit, behalve als ik prutjes in mijn ogen krijg of mijn oog pijn gaat doen of wazig gaan worden, dan doe ik die uit en neem weer een nieuwe daglens. zo heb ik voor mezelf al duizende euro's bespaard aan lenzen en lenzenvloeistof, pielen en moeilijk doen. MAAAARRR blijkbaar hebben MIJN ogen daar geen moeite mee.
Misschien maar eens terug naar de biologieles? Lenzen kunnen niet achter je oog komen, je oog zit daar namelijk vast...
Ik koop lenzen in setjes van 6, dus heb voor een half jaar dan voldoende lenzen. Als ik er 1 kwijtraak en hem niet meer kan vinden pak ik mooi een nieuwe 
ik heb wel vaak bij indoen/uitdoen dat hij valt voor ik het door heb en dan heel verbaasd in een leeg oog zit te porren inderdaad
en die krengen zijn niet altijd zo makkelijk weer te vinden
Ik vertrouw mijn lensuithaalkunsten wel dusdanig dat ik weet dat als het niet snel lukt, ik even moet checken of hij überhaupt nog wel op mijn oog zit
is misschien in het begin een wat minder intuitieve reactie... 

speurneusc schreef:demo_love schreef:
Misschien maar eens terug naar de biologieles? Lenzen kunnen niet achter je oog komen, je oog zit daar namelijk vast...
was ook maar een manier om het uit te leggen zeg pfffffff boktmanier weer om door te zeveren
waar begint de achterkant van een oog???? dat jullie daar niet mee gekomen zijn...
speurneusc schreef:was ook maar een manier om het uit te leggen zeg pfffffff boktmanier weer om door te zeveren
waar begint de achterkant van een oog???? dat jullie daar niet mee gekomen zijn...
Je zegt duidelijk achter het oog. Wat bedoel je dan?
Er is nlk een fabel dat de lens achter het oog kan komen.. Maar een lens kan niet voorbij de bovenkant van je bovenste ooglid.
overal in je oog dus waar je hem niet kan zien en er niet meer door kunt kijken zo goed????
demo_love schreef:speurneusc schreef:was ook maar een manier om het uit te leggen zeg pfffffff boktmanier weer om door te zeveren
Je zegt duidelijk achter het oog. Wat bedoel je dan?
Er is nlk een fabel dat de lens achter het oog kan komen.. Maar een lens kan niet voorbij de bovenkant van je bovenste ooglid.
overal in je oog dus waar je hem niet kan zien en er niet meer door kunt kijken zo goed????
Uhm, nee niet echt. Dat voel je namelijk echt wel en meestal schuift hij vanzelf terug voor de pupil als je voldoende knippert. Ik vind het alleen geen goed idee dat je verkeerde informatie op een topic zet. Zeker niet omdat het om een zoekgeraakte lens bij een kindje ging. Je zou toch ook niet willen dat jouw informatie geloofd werd en er paniek uitbreekt dat die lens achter het oog terecht is gekomen?