Acne

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Acne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:30

Ik heb ook allerlei middeltjes er voor gekregen van ha. Maar sinds ik pure tea tree oil op smeer heb ik nergens meer last van. Ja hier en daar een mee eter.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:32

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1401259&

Aan dit topic heb ik zelf erg veel gehad :)
Ik heb Differingel in combinatie met eryacne gesmeerd en ik ben er gelukkig helemaal van af gekomen. Bij mij kwam de acne door de overgang van pil naar mirenaspiraal. Ik ben nu helemaal 'hormoonvrij' voor zover dat kan en na maanden ziet mijn gezicht er weer super uit en zit ik goed in mijn vel.

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:38

Waarschijnlijk hebben jullie het allang uitgeprobeerd, maar ik vond zo'n aspirine maskertje altijd waanzinnig goed helpen.

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:40

Ik ben bij de HA geweest en ook Benzoyl peroxide voorgeschreven gekregen, of iets soortgelijks.
Heb hem in 5 en 10%. Word alleen jammer genoeg niet vergoed.

Zolang je consequent iedere avond smeert zie je direct verbetering, sla je 1 avond over, merk je dat het ook direct weer langer duurt voor je resultaat ziet. Ik ben nu echt twee weken goed aan het smeren en het is al bijna weg, op wat kleine plekjes na. Jammer genoeg gisteren vergeten dus ik vrees een beetje. Hoop dat zodra het helemaal weg is ik kan stoppen met smeren, dan is het afwachten of het ook weg blijft.

Bleekt wel heel erg, mn beddengoed is van paars naar wit/roze gegaan. En schijnbaar is mn blauwe laken, die ook licht gebleekt was, in de was nu in z'n geheel wit geworden. Dus als je voor zalf gaat, pas ook op met de was :o

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:43

Mijn gezicht is van dit naar dit gegaan. Niet de meest charmante en duidelijke foto's, maar ik vond het vreselijk om op de foto te gaan in de pukkeltijd :) de laatste foto was van gisteren op het lab dus het meest recent. Ik heb wel wat last nog van kleine littekens en vlekjes, maar ik ben al lang blij..

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Acne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:12

@eight wat ziet je huid er nu super uit zeg. Echt een enorm verschil.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:44

Dankjewel, consequent smeren. Inmiddels gebruik ik alleen nog de differin gel, de eryacne heb ik niet meer nodig :) vaak vervang ik tegenwoordig de differin ook door olievrije dagcreme.

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: Acne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:36

Ik heb ook het advies gekregen om een keer per dag in te masseren met olijfolie, iemand ervaring mee?

Cowgirl_K

Berichten: 430
Geregistreerd: 10-10-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:43

Ohhhh god breek me de bek niet open.. Heb precies hetzelfde (gehad) door hormonen.
Lekker joh die hormonen

Heb het volgende gedaan:
- opletten met chocola
- een rode bietensap kuur van 2 weken om mn lichaam te reinigen
- veel water drinken
- letten op mn eten, op dezelfde tijden eten en geen rotzooi (of heel weinig).
- zorgen voor weinig stress (dus regelmatig sporten en tijd voor mezelf).

als spulletjes:
- Inderm voor je gezicht (soort alcohol)
- goede nacht en dag creme.
- en spul.. Uhmmm.. sudocreme werkt ook goed.
- biodemal voor de littekens in mn gezicht

Microdermabrasie werkte bij mij niet.

Nog heb ik soms een uitbraak maar dat komt doordat ik dan te veel zooi heb gegeten :)
Ik zat echt onder met onstekingen op mn kin, wangen, en hals..
Iedereen reageert weer anders, dus is voor jezelf kijken wat voor jou goed werkt
Het is bij mij echt heel erg geweest en sindskort eindelijk weer wat rustiger.

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:48

Ik stuitte toevallig op dit topic omdat het op de voorpagina tussen de recente topics stond.
Gelijk even spieken want ik heb er ook altijd mega last van gehad en in het verleden ook aan de roacutane gezeten, maar helaas... Ik wordt dit jaar 33 maar altijd last blijven houden van acne en de laatste jaren het ergste op mijn rug en borst.

Maaaaarrrr.....
youngster schreef:
Ik heb in mijn salon al vaker klachten gezien van de spiraal. Idd ook mensen met erge acne.
Overigens heb ik iemand producten van medex meegegeven en daar heeft diegene wel goede resultaten mee op haar acne.
Medicatie werkt vaak niet of maar tijdelijk. Weet ik helaas ook uit ervaring.



Ik weet niet of je op mij doelt, maar de producten van Medex die ik via Youngster heb doen voor mij echt een veel *\o/* . Ben daar echt zo blij mee. Dit helpt heel erg goed. En ik pak nu af en toe eens een zonnebankje en sauna. Met deze combi is het nu rustiger dan ooit! Medex is dus ook een aanrader :j

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Acne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:02

Ja ik doelde idd op jou :D

Ik gebruik zelf ook medex ( natuurlijk :P ) en ik kan het daarmee ook behoorlijk onder controle houden :j

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Acne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:58

Voor mij geen ander spul meer als Medex :n

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:22

Goudlokje1 schreef:
Ik heb ook het advies gekregen om een keer per dag in te masseren met olijfolie, iemand ervaring mee?

?

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Acne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 00:42

Goudlokje, ik heb het eerst geprobeerd met argan olie, maar het werd alleen erger. Helaas werkte bij mij alleen de uitdrogende en desinfecterende middelen.. :)

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: Acne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:21

Ah okee, thanks ;)