LadyMadonna schreef:Waar ik bang voor ben is trouwens vrij simpel: dingen die ik niet kan controleren... Hmm, wat mars zegt dus
Dat heb ik ook. Ik zit bijvoorbeeld niet graag bij iemand anders in de auto. Ik wil zelf het stuur in handen hebben. Een vliegreis? Geen denken aan! Dan ben je echt overgeleverd aan de goden. En zo zijn er nog een aantal dingetjes. Maar sinds ik me heb voorgenomen om me niet meer te laten leiden door die angstgevoelens gaat het al beter. Als ik toe zou geven aan al mijn "angsten" dan kom ik over een jaar de deur niet meer uit bij wijze van spreken en daar bedank ik voor. Ik MOET van mezelf soms dingen doen die ik spannend of eng vind. Ik denk overal ook veel te veel over na. Zie hele films (lees doemscenarios) voorbij komen. Eind van het liedje is dat het nooit zo loopt als ik bedacht had, gelukkig.
Het helpt mij om zo nuchter mogelijk tegen dingen aan te kijken en me af te vragen waarom het zo erg zou zijn om de controle te verliezen? Wat is het ergste dat me dan zou kunnen overkomen? En negen van de tien keer blijkt het allemaal mee te vallen.
Dit lukt me niet in iedere situatie hoor, maar uiteindelijk kom ik wel waar ik zijn moet.

Succes!