Paardrijden met een rug afwijking - mijn verhaal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:16

Super zeg dat je er weer op zit! Ik weet uit eigen ervaring hoe vreselijk mooi die eerste keer weer is. Geniet ervan!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:20

Wat ontzettend goed, Ik heb zelf ook scoliose maar ben niet geopereerd. Paardrijden is niet altijd mogelijk voor mij en vooral niet lang

IvankBacardi

Re: Paardrijden met een rug afwijking - mijn verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:23

super dat je weer lekker kan rijden!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:41

Ik opende het topic en dacht; ''Wow, die lijkt veel op het paard van Dhana!''
Blijkt het hem ook te zijn.. :)) Leuk!

Wat ontzettend fijn dat je weer kunt rijden ondanks je beperking!
Geniet ervan!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:01

Zelf heb ik ook scoliose (zwabberende) en ze zijn erachter gekomen toen ik 3 jaar was.
Kreeg elk half jaar controle in het ziekenhuis en op mijn 16e stond hij recht, helaas maar van korte duur..
Heb er gelukkig geen last van met paardrijden maar voel het regelmatig helaas!

Super dat je het rijden weer mag oppakken, heel veel plezier!! ;)

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 13:17

Dankjewel iedereen! Dit doet me goed, zo'n leuke reacties!
Ik zal zeker nog wat update's plaatsen als ik weer nieuwe dingen heb (bij)geleerd!
Haha en ja, dit is dé Sam van het TREC - topic ;) Zijn eigenaresse is mijn halfzus!

Hier zie je een foto van mij & Sam voor mn operatie, toen ik nog overdag een brace droeg.
Afbeelding

Toen ik te horen had gekregen dat ik een rugoperatie kreeg in februari, zijn we ervoor nog met de paarden naar Zeeland gegaan
Mijn zus links, ik rechts op Sam.
Afbeelding

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:29

Wat fijn dat je weer kan paardrijden.
Veel plezier en geniet er van.

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 13:30

Domi_94 schreef:
Wat fijn dat je weer kan paardrijden.
Veel plezier en geniet er van.

Dankjewel! Dat zal ik zeker doen :j

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:59

Wat goed van je zeg! *\o/*
Die operatie klinkt wel erg heftig..

Ik heb zelf ook scoliose, maar in een lichte vorm, ik heb zelf alleen af en toe last van spierpijn. Ben wel van plan er binnenkort eens een dokter naar te laten kijken, de spierpijn neemt wat toe, niet veel, maar wel iets.

Heel veel succes en plezier met de leuke pony die je onder je kont hebt! :j

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:59

Super dat je weer kunt rijden.. Ik heb een vriendin waarmee ik vroeger ook in de klas heb gezeten en mee omging, zij heeft dus precies hetzelfde als jij had TS. Ze heeft ook eerst een brace gehad (wat ik altijd best sneu vond, je kan je eigenlijk niet bewegen door dat ding) en na een aantal jaar is zij geopereerd. De röntgenfoto's heb ik daarna ook gezien, en ik schrok daar best van.
"Er zitten 2 verschrikkelijke stangen in je rug die echt vast zitten met enorme scharnieren", zo ervaarde ik dat toen. :o
Mijn vriendin haar herstel duurde ook heel lang, zij heeft hiernaast nog veel andere kwaaltjes (ziekte van cowden en nog veel meer dingen, zou de benamingen allen niet meer weten) en heeft mede daardoor nooit meer op een paard kunnen stappen.
Ik ben daarom blij dat jij het wel weer op kunt pakken, en ik hoop dat de operatie een hoop baat voor jou heeft gehad!
Succes met het oppakken, ben benieuwd naar je bokt-topics in de toekomst. :)

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:26

hoi je verhaal klinkt deels bekent ik heb ook een zware operatie aan mn rug gehad(ook schroeven en etc erin) na een ongeluk en ik heb de zelfde soort manier moeten revalideren.. echt sppr gaaf dat je weer kunt rijden wat een heerlijk gevoel is dat weer de eerste keer hea!!

een goede vriendin heeft ook scoliose in haar rug dus ik weet wel een beetje heoe het is om er mee te leven..

je bent echt een doorzetten!!

heel veel plezier met het rijden geniet van elk moment dat doe ik ook zolang het nog kan ;)
xx

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 10:39

sjimmiepony schreef:
Wat goed van je zeg! *\o/*
Die operatie klinkt wel erg heftig..

Ik heb zelf ook scoliose, maar in een lichte vorm, ik heb zelf alleen af en toe last van spierpijn. Ben wel van plan er binnenkort eens een dokter naar te laten kijken, de spierpijn neemt wat toe, niet veel, maar wel iets.

Heel veel succes en plezier met de leuke pony die je onder je kont hebt! :j

Dankjewel! Ja, de operatie was erg heftig, daarom heb ik ook op de intensive care moeten liggen. Van te voren heb ik ook een contract ondertekent waarop stond in verband met de operatie dat er eventuele dwarslaesie zou kunnen ontstaan, omdat ze zenuwen moeten verleggen om bij de ruggengraat te kunnen komen. Het is een kleine kans dat je dat krijgt, maar voor alle zekerheid moet je ondertekenen.

Ja, als je iets voelt bij je rug, al is het maar een beetje spierpijn meer, ga dan alsjeblieft naar de dokter.
Het kan in een paar maanden tijd héél erg toenemen! Ik had een brace en was redelijk gestabiliseerd, maar binnen 2 maanden was het verergert en heb ik een operatie moeten ondergaan.

Dankjewel :)

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 10:41

Gowlan schreef:
Super dat je weer kunt rijden.. Ik heb een vriendin waarmee ik vroeger ook in de klas heb gezeten en mee omging, zij heeft dus precies hetzelfde als jij had TS. Ze heeft ook eerst een brace gehad (wat ik altijd best sneu vond, je kan je eigenlijk niet bewegen door dat ding) en na een aantal jaar is zij geopereerd. De röntgenfoto's heb ik daarna ook gezien, en ik schrok daar best van.
"Er zitten 2 verschrikkelijke stangen in je rug die echt vast zitten met enorme scharnieren", zo ervaarde ik dat toen. :o
Mijn vriendin haar herstel duurde ook heel lang, zij heeft hiernaast nog veel andere kwaaltjes (ziekte van cowden en nog veel meer dingen, zou de benamingen allen niet meer weten) en heeft mede daardoor nooit meer op een paard kunnen stappen.
Ik ben daarom blij dat jij het wel weer op kunt pakken, en ik hoop dat de operatie een hoop baat voor jou heeft gehad!
Succes met het oppakken, ben benieuwd naar je bokt-topics in de toekomst. :)

Ja, ik vind het zelf ook super :j
Ja, een brace is eenmaal geen pretje nee :(
Haha ja, er zitten bij mij 2 platen in en 12 scharnieren er doorheen :')
Dankjewel, ik ben ook erg dankbaar dat ik nog een zo normaal mogelijk leven kan lijden :j
Dankje! Ja, die topics zullen er zeker komen! *D

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 10:41

BeauWertz schreef:
hoi je verhaal klinkt deels bekent ik heb ook een zware operatie aan mn rug gehad(ook schroeven en etc erin) na een ongeluk en ik heb de zelfde soort manier moeten revalideren.. echt sppr gaaf dat je weer kunt rijden wat een heerlijk gevoel is dat weer de eerste keer hea!!

een goede vriendin heeft ook scoliose in haar rug dus ik weet wel een beetje heoe het is om er mee te leven..

je bent echt een doorzetten!!

heel veel plezier met het rijden geniet van elk moment dat doe ik ook zolang het nog kan ;)
xx

Dankjewel! En jij ook veel plezier en succes! :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:42

Wat fijn dat je weer kunt rijden!

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 11:13

Mavelle schreef:
Wat fijn dat je weer kunt rijden!

Ja klopt :j

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:51

Hier nog een foto van mij & Sam toen ik overdag een brace droeg, bij de zonsondergang.
Alweer een tijdje geleden!

Afbeelding

EVDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:53

naomi je bent een kanjer!! heb veel respect voor je , enorme doorzetter!! xxx Eline

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 16:06

EVDM schreef:
naomi je bent een kanjer!! heb veel respect voor je , enorme doorzetter!! xxx Eline

Eline, heel erg bedankt! Love you! xxx