niet ongesteld geworden, niet zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:30

Limitless schreef:
Jeetje dat verhaal van die cystes en pil en hormonen, lekker dan :oo

Chey kan je met pcos wel nog kinderen krijgen?

Dat ligt nog heel ingewikkeld en is echt afhankelijk van de persoon. Bij mij is het in dermate dat ik meekreeg 'niet nog te moeten rekenen op moeder worden', ook niet met IVF begeleiding e.d. :n

Ik ben zelf zo : ik zie het wel, geef niet direct de hoop op. Vriendlief gelukkig ook niet, en mochten we er ooit aan toe zijn dan nemen we het zo het loopt. Alhoewel het gewoon wel een naar bijsmaakje heeft natuurlijk, ik moet er in zoverre rekening mee gaan houden dat het niet gaat lukken.

Ik zou dus persoonlijk gewoon een onderzoek/gesprek bij de gynaecoloog aanvragen :j Stress kan ook heel veel doen hoor ! En ik ben ook geen dokter, dacht alleen : mijn symptomen leken op die van jou, dus ik wil wel even delen dat het een optie kan zijn, al hoop ik dat het iets 'onschuldigers' is :j

Limitless

Re: niet ongesteld geworden, niet zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 15:45

pff heavy hoor chey, ik hoop voor jou dat het ooit nog gaat lukken, echt naar hoor.. kan je dat zomaar ineens krijgen? Was er een oorzaak?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:19

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook regelmatig last van m'n buik etc als ik de pil doorslik. Als ik dan stopweek houd word ik vaak ook maar 2 druppels ongesteld. Als ik daarna weer gewoon een maand de pil slik en op tijd stopweek hou ben ik vaak wel weer normaal ongesteld. Ik heb/had er ook wel eens last van als ik seks had, maar na een "goede" stopweek was dat altijd weer over

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:31

ik zou inderdaad als ik jou was ook maar gaan bellen met de gyneceloog.
en het even laten onderzoeken,

Bij mij is het momenteel omgekeerd ik heb mijn menstruatie nu al 5 weken bijna 6,
de dokter weet het niet meer en morgen afspraak bij de gyneceloog.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 16:33

Ik ben bang dat ik dat toch echt moet regelen via de huisarts.. 6 weken.. jezus.. Voel je je daar niet heel slap door?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:38

ja je word er wel een beetje futloos van en vooral gek van.
ik hoop echt dat er wat aangedaan kan worden of in iedergeval zorgen dat het stopt.

ja de huisarts kan je doorverwijzen. gister gebeld door het ziekenhuis en kan morgen al terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:39

Lastig vage klachten... Kan je ook niet helpen helaas...
Succes morgen bij de huisarts

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 16:43

Fijn dat je zo snel terecht kan isaboy!

Bedankt, ben benieuwd wat ze zegt. Haar kennende zegt ze weer; oh gaat wel weer over joh 8)7

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:46

fijn zo'n dokter :(:)

succes morgen bij de dokter en laat je niet zomaar wegsturen hoor

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:48

Je moet je niet laten wegsturen TS met de melding het gaat wel over!
Als je huisarts niet kan zeggen wat het is, dan moet hij/zij je doorverwijzen naar een gyneacoloog.
Zonder diagnose of doorverwijzing moet je niet weggaan bij de huisarts hoor!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:49

TS, Soa kan maarzo! Het zou onmundig poedersuiker zijn dat je vriend het dan ook heeft. Maar de GGD heeft mij verteld dan 75% van e vrouwen hier met een soa rondlopen en het niet weten. Daarnaast hoef je maar naar een pieliewielie te kijken en je kunt al chlamydia hebben bijvoorbeeld. Het is echt heel besmettelijk :j

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:50

Pfff ik volg even...
Balen die vage klachten.
Die buikpijn kan dat niet iets te maken hebben met galstenen ofzo?

Ik heb zelf prikpil gehad maar daar bleef ik aldoor bloedingen houden. Pil die ik nu heb vind ik maar een rottige pil. Ik wordt hier niet echt goed van en het helpt ook niet waarvoor ik aan de pil ben gegaan.
Zo'n pil die onder je huid in je arm wordt geplaatst. Heeft iemand daar ervaring mee?

Oh en qua buikpijn: vleesboom zal dat misschien mogelijk zijn TS? Ik weet can mn tante dat dat echt zeer doet...

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 16:56

Pil onder je huid is een staafje, ze plaatsen geen pil onder je huid :+
Vleesbomen had ik nog nooit van gehoord. En ik ga inderdaad een verwijzing vragen als ze niks weet. Maar mijn neuroloog is ook altijd zo makkelijk daarin; we doen dit niet want we vermoeden niet dat je dat of dit hebt. En intussen heb ik wel nog steeds chronische hoofdpijn. Doktoren :Y)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:00

ik zou me nog niet te druk maken,
want je bent nu 1 keer niet ongesteld geworden tenminste in minder mate, en je bent ook nog eens daarna gewisseld van pil. het is nogal een aanslag op je lichaam.

en pijn bij het vrijen is dit nadat je de andere pil ben gaan slikken? misschien even stom gezegd dat je van deze pil te droog bent daar beneden.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:02

Had ik bij mijn vorige pil al. Had alle klachten al voordat ik met mijn nieuwe pil ben begonnen helaas, anders was de oplossing heel simpel geweest. En in mindere mate zou ik niet zeggen. Het is dat je een paar bruine vlekjes zag in m'n maandverband, anders had ik niks gemerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:03

Vervelend zeg :(:) Hoop dat het snel over gaat..

Ben je na de klachten overgestapt op een andere pil of daarvoor nog? Welke slik je nu als ik vragen mag?

Dat je wat minder ongesteld bent geworden lijkt me niet zo erg, maar die buikpijn vind ik wel extreem klinken, jeetje :(:)
Heb je met vrijen ook echt last van je onderbuik of is het gewoon te droog? Dat kan namelijk ook door de pil komen.

De raarste klachten komen van de pil af, dus zou daar goed rekening mee houden!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:04

Oh sorry lees nu je laatste reactie, pil heeft dus niet veel verschil uitgemaakt? Lastig zeg!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:05

Als je niet ongesteld wordt is het denk ik wel logisch dat je buikpijn krijgt..Het is goed om te laten onderzoeken of er niets ernstigs is,maar het hoeft niet..Ik loop al jaren met mijn cyclus te kloten en werd op een gegeven moment helemaal niet meer ongesteld..Sinds kort gestopt met gluten eten en ben ik opeens weer ongesteld zoals het hoort..Ik wist echt nooit dat voeding zoveel invloed kon hebben,dus hou het in gedachten zou ik zeggen :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:07

Waarom zou je buikpijn krijgen als je niet ongesteld wordt? :) Je kan de pil prima maanden doorslikken en dus niet ongesteld worden, als het goed is krijg je dan geen buikpijn.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:10

@essie; Ik slikte eerst de yasmin, maar moest voor iets anders naar de huisarts 2/3 weken geleden en had een recept voor de pil nodig en die zei dat ik beter mycroganol 30 (ofzo) kon slikken, ze snapte niet dat ik de Yasmin had gekregen van mijn vorige huisarts (al 2 jaar geleden) .

Buikpijn heb ik inmiddels 3 maanden, maar tis de laatste 3 weken gewoon steeds erger en vandaag ook al de hele dag last van. Ben ook vrij moe laatste tijd, slaap soms gewoon door de wekker heen :\ Wilde eigenlijk afwachten en nog even doorslikken 3 weken en dan weer een ronde ongesteld doen om te kijken of het dan normaal zou zijn, maar agz de seks ook pijn doet (hebben het af moeten breken gisteren) heb ik vanmiddag toch maar even gebeld.

Slikte de pil trouwens 3/4 maanden en dan stop en dan was ik hevig ongesteld. Nu heeft het door verhuizing ed wat langer geduurd omdat het constant net niet uitkwam.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:14

wat naar zeg hoop dat de oorzaak snel bove water is
en dat je weer pijn vrij door t leven kan..

wel fijn dat je zo snel al terecht ken bij je HA

succes morgen!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:17

Met deze klachten kan je van alles hebben.

Zelf heb ik ook veel gezeur gehad met de pil. Ik had vaak doorbraak bloedingen toen ik de pil doorslikte. Ben ook zelfsbij de gyneaecoloog geweets voor onderzoek. Die zei dat door de pil het baarmoederslijmvlies heel dun werd. Ik had ook last van krampen zoals jij ze beschrijft. Dit ging bij mij wel over toen ik af en toe een stopweek inlaste.

Heb je weleens een uitstrijkje laten maken?? Dit was namelijk het eerste wat bij mij werd gedaan toen ik bij de huisarts kwam met klachten.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:21

Dankje cabocio :)

Klopt Bliver. Wist helemaal niet dat slijmvlies daar dun van werd? Ik heb maar 1 keer een doorbraak bloeding gehad, ergens in mei geloof ik. Wist niet wat ik meemaakte, haha. Fijn dat het nu over is? :)

Ik heb nog nooit dit soort klachten gehad hiervoor, dus nog nooit hoeven laten doen dat uitstrijkje!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:25

Vreemd dat de Yasmin je afgeraden werd, naar mijn weten een prima pil en behoorlijk licht..

Maak een lijstje van je symptomen en neem die mee naar de HA, en laat je niet zomaar wegsturen!
Als hij/zij het niet weet zou ik vragen of je door kan naar een gynaecoloog.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:27

ja onder invloed van een hormoon dat in de pil zit word je slijmvlies dunner, bij de een meer dan de ander. Doorbraakbloedingen heb ik nog steeds af en toe. Maar die krampen niet meer.

Uitstrijkje was eerste was het eerste wat ze wilden doen. Ze vroegen ook om een soa test maar die had ik al een keer gedaan en kon dat voor mezelf uitsluiten.

Het kan in ieder geval van meerdere oorzaken hebben. Van cystes, vleesbomen, tot zelfs baarmoederhalskanker maar het kan ook iets heel onbenulligs zijn dus indd gewoon richting ha en laten onderzoeken. is net als met paarden :D moet je ook gewoon naar de dierenarts :D