Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NienkeV1994 schreef:@Miekemuis_ dat heb ik ook ja.. Voeten doe ik nu buiten het rijden om met thermolaarzen en steeds dikkere sokken/maillots/panty's etc, en met rijden ook dikke sokken en een boterhamzakje om mijn voet om de warmte vast te houden. Wat betreft handen heb ik fleece handschoenen van HV Polo voor het rijden, maar ben nog op zoek naar echt warme handschoenen voor op stal.
Wil ook nog heel graag een Kingsland (of eventueel ander merk) Bomber jack voor van de winter, maar dat kan ik nu even niet betalen
. Die trek ik dan onder mijn winterjas aan of mijn lange regenjas (zo'n waxjas model zonder wax, ook uit die winkel). Verder trek ik maillots aan onder mijn broeken en skisokken. Bij vriestemperaturen trek ik thinsulate handschoentjes onder mijn gewone aan en als het echt te gek word komen de skihandschoenen uit de kast
Miekemuis_ schreef:Wauw vooral veel laagjes bij iedereen!
Mijn grootste probleem is mijn handen en voeten, die krijg ik niet warm..
minder speklagen heb ik het toch minder koud dan vroeger. dejavu schreef:Minder volume om warm te houden, zal ook schelen, ja.
dejavu schreef:Ik sta wel te kijken dat je minder koolhydraten bent gaan eten en dat dat je niet kouwelijker maakt. Ik merk namelijk dat twee bruine boterhammen me warm maken, warmer dan een ei met een bak kwark bijvoorbeeld.
hangt wellicht ook of, van of je dat ei warm eet...Miekemuis_ schreef:Wauw vooral veel laagjes bij iedereen!
Mijn grootste probleem is mijn handen en voeten, die krijg ik niet warm..

Piekosjj schreef:Ik heb vandaag een water- en winddichte fleecegevoerde jas gekocht, en wat een topding! Ik liep gister in drie vesten echt gigantisch te kleumen, maar vandaag een vest aan met daarover m'n jas, heeeerlijk. Heb de jas ook express drie maten te groot gekocht zodat ik er met bijv -10 nog drie of vier vesten onder kan dragen. Jas is zelf erg licht dus helemaal niet oncomfortabel. Ik kijk gelukkig al iets positiever tegen de winter aan nu
Piekosjj schreef:Ik heb vandaag een water- en winddichte fleecegevoerde jas gekocht, en wat een topding! Ik liep gister in drie vesten echt gigantisch te kleumen, maar vandaag een vest aan met daarover m'n jas, heeeerlijk. Heb de jas ook express drie maten te groot gekocht zodat ik er met bijv -10 nog drie of vier vesten onder kan dragen. Jas is zelf erg licht dus helemaal niet oncomfortabel. Ik kijk gelukkig al iets positiever tegen de winter aan nu
Had nog bij Perry en andere sportwinkels gekeken, maar daar begon alles bij 80 euro, en ik heb zelfs een jas gezien van 250, dat werd me toch iets te duur
Jas is hier te vinden

Piekosjj schreef:Het merk is Mountain Peak, voor maar 50 euro bij de ScapinoHad nog bij Perry en andere sportwinkels gekeken, maar daar begon alles bij 80 euro, en ik heb zelfs een jas gezien van 250, dat werd me toch iets te duur
Jas is hier te vinden