Vermoeiend haar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:21

Het is niet slecht voor je haar als in dat het kapot gaat, maar afhankelijk van de structuur van je haar kan het er mooier of juist lelijker uit gaan zien met meer of minder wassen. Als je een gevoelige hoofdhuid hebt is het wel beter om minder te wassen of een hele milde shampoo te gebruiken zoals nutral, dit verschilt echter heel erg per persoon.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:25

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:27

Helaas speelt genetische bepaling ook wel mee of je haar snel vet wordt of niet. Iemand die nu al om de dag vet haar heeft, zal nooit zijn haar een week lang vetvrij houden zonder het te wassen.

TS, als je je haar wast, probeer dat niet te hard te wrijven/masseren op je hoofdhuid, juist daardoor gaan je talgklieren sneller aan het werk waardoor je haar sneller vet lijkt. Let er ook op dat je niet té verzorgende shampoo gebruikt, maar juist een milde shampoo en doe nooit conditioner op je hoofdhuid maar alleen op de lengtes en punten van je haar.

Om je haar minder pluizig te maken de eerste dag, kun je wat haarserum op de lengtes en punten smeren, dan houd je het wel in bedwang. Wees ook voorzichtig met een te hete föhn, laat het liever aan de lucht drogen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:33

Volgens mij helpt het ook om je haar niet met super heeft water te wassen maar liever wat koeler.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 22:00

Ik stijl mijn haar ook regelmatig, dus daardoor zal het ook wel snel beschadigen..
Ik heb wel serum, maar daar wordt mijn haar weer meteen zo vettig van.

Ik zal binnenkort eens proberen om een keer alleen mijn pony te wassen en de rest over te slaan. Ik douche namelijk om de dag, dus eens in de drie dagen mijn haar wassen wordt wat moeilijk.
Kan ik even kijken hoe ik er dan bij loop :+.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:02

madeliefw schreef:
Zijn dit mensen die dit ook echt getest hebben? Ik was mijn haar om de dag, maar eigenlijk is het na een dag al slierterig en vet. Ik heb wel eens geprobeerd om de drie dagen te wassen in de vakantie maar ik merk echt geen verschil na 3 weken. Het was na 3 weken even slierterig en vet als daarvoor na een dag niet wassen. Ik hoor graag of er echt succesverhalen zijn.

Droogshampoo helpt bij mij wel om het minder vet eruit te laten zien. Maar dan nog doe ik het dan vast. En droogshampoo vind ik erg prijzig.

Eerst waste ik het elke dag en het was altijd vet, nu twee keer per week (soms zelf een keer) en het is nooit vet :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:02

Je kan ook gewoon je haar nat laten worden maar niet wassen of een douchemuts opzetten. :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 22:08

Ja dat ga ik dan ook doen :D.
Maar eens in de drie dagen kan niet aangezien ik ook de dag douche. Dus dan moet het eens in de vier dagen, snap je?

Mijn pony moet wel elke keer ben ik bang, wat die is wel sneller vet.
Dat komt doordat ik bijna elke dag sport en ik daar sowieso vaker met mijn vingers doorheen ga.

Hebben ze misschien bij een Action een goede (milde) shampoo?
Moet het namelijk zelf betalen en wil er niet graag veel geld aan kwijt zijn :D.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:14

Ik weet niet of ze wat bij de action hebben. Ik gebruik zelf yes to carrots, deze kun je bij de tuinen halen. Is 8 euro voor een halve liter dus is op zich niet heel duur.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:20

Ik was mijn haar iedere dag. Eerst waste ik het ook maar 2x in de week en juist dan werd het vet en viezig. Sinds de vakantie een aantal jaren geleden ben ik mijn haar elke dag gaan wassen, dat was toen om het zout. Dat is dus aangehouden eenmaal thuis. Ik kan mijn haar maximaal 1 dag met rust laten (niet wassen dus) en daarna word het vet. Maarja, wat maakt het uit als mijn haar vet word als ik het meerdere dagen niet was, dat doe ik namelijk nooit :D
Ik ga de douche niet uit zonder dat ik mn haar heb gewassen, ik douche uberhaupt gewoon iedere dag.
Maar dit is niet beledigend bedoeld hoor, echt niet. Maar ik vind het best vies al was ik mijn haar maar 1 week. Ookal zou ik maar 1 x in de week paardrijden, toch zweet je wel op je hoofdhuid. Kan het nog wel niet vet zijn, maar betekend het dan ook meteen dat het niet vies is?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:33

Water maakt al een hele hoop schoon hoor ;) Zo was ik mijn oksels ook nooit met zeep, en werkt regelmatig afspoelen toch echt beter dan regelmatig deo op doen.
Ik zweet best snel, dus gooi regelmatig een plens in m'n gezicht. M'n huid was ik nog minder vaak met zeep dan m'n haar. En toch ruik ik gewoon fris als ik uit de douche kom!

Voor het 'schoon worden' heb je eigenlijk niet echt zeep nodig (nee ook geen shampoo zolang je niet in de poep rolt): je lichaam heeft namelijk ook een soort van 'zelfreinigingsfunctie' die dus heel goed samen gaat met water en minder met zeep ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:36

Shampoo zonder siliconen gebruiken.

Scheelt zo ontzettend veel bij mij.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:37

Ja daar heb je ook wel weer een punt.
Maar of het nou wel of niet zo is, het is ook het idee eromheen. In ieder geval, zo denk ik erover, zeker niet iedereen dus. Als ik onder de douche uitkom, ik heb mijn oksels niet met zeep gewassen, mn haar niet gewassen met zeep of helemaal niet, nou stap ik er het liefst weer opnieuw onder. Dus was ik altijd met zeep haha ;)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 22:38

Iris82 schreef:
Shampoo zonder siliconen gebruiken.

Scheelt zo ontzettend veel bij mij.

Waar kan je dat kopen en hoeveel kost het?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:42

Shampoo zonder sls, oftewel sodium laureth sulfate dit is een erg agressief middel wat ervoor zorgt dat je shampoo zo goed schuimt. Op internet vind je een hele lijst met shampoo's waarin dit niet ziet. Siliconen zitten juist vaak in conditioner, deze leggen een laagje om je haar heen welke er voor zorgen dat je haar er 'glad' uit ziet. Als je een shampoo zonder sls wilt moet je een conditioner zonder siliconen uitkiezen, omdat alleen sls de siliconen uit je haar kan krijgen. Gebruik je dan alsnog siliconen dan kan dit zich gaan opbouwen waardoor je haar er vet en sliertig uit gaat zien. Ipv siliconen kun je een conditioner met veel natuurlijke oliën gebruiken.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:53

iloveyah87 schreef:
Eigenlijk heb ik nog nooit iemand gezien die slecht haar had door het velen wassen... Jullie wel?

Nee inderdaad. Als ik het iedere dag was zou ik ook geen probleem hebben. Dan ziet het er gezond en glanzend uit. Alleen als ik een dag oversla ziet het er meteen vet en slierterig uit. Dat is het probleem. Maar als ik het zo moet geloven moet je dan maar 2 x per week je haar wassen. Dat ga ik niet doen want ik durf dan niet naar mijn werk met vet haar en weet niet hoelang je dat vol moet houden totdat het niet meet vet is.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 22:55

Niet te veel van de vraag afwijken hè ;).

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:56

Hier hetzelfde probleem.. Ik moet echt echt dag m'n haar wassen anders is het al vet.
En als ik iets vervelend vind..

Ik heb al zoveel shampoo s geprobeerd en wat bij mij redelijk werkt is de milde shampoo s voor elke dag.

Maar echt een fijne shampoo waarbij ik na 1 dag geen vet hoofd heb... Heb ik nog niet gevonden.

Dus ik lees even mee!! :-)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:59

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:06

linsim26 schreef:
Hier hetzelfde probleem.. Ik moet echt echt dag m'n haar wassen anders is het al vet.
En als ik iets vervelend vind..

Ik heb al zoveel shampoo s geprobeerd en wat bij mij redelijk werkt is de milde shampoo s voor elke dag.

Maar echt een fijne shampoo waarbij ik na 1 dag geen vet hoofd heb... Heb ik nog niet gevonden.

Dus ik lees even mee!! :-)

Je moet het ook wel even volhouden. De shampoo is geen wondermiddel. Dat kan zeker een week of 2 duren voor je echt resultaat merkt. En dan heb ik het dus over 2x per week wassen, dus loop je 2-3 dagen met vet haar, 1 dag schoon en dan weer 2-3 dagen vet.
Het kan helpen als je een strakke staart in doet, dan zie je niet zo goed dat het vet is en geen pluishaartjes die uitsteken! :D

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 06:58

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 10:12

Ik probeer mijn haar nu zo min mogelijk te wassen en als het wel nodig is, gebruik ik een milde shampoo.
Het lukt meestal wel om het 3 à 4 dagen niet te wassen.
Alleen is mijn pony wel snel vet, dus dan was ik die ook als enige.

Na het douchen, ook als ik het alleen afgespoeld heb, doe ik er wat serum in. Daardoor gaat het nauwelijks meer pluizen!

Mijn haar ziet er nu al een stuk beter uit, omdat het meer glanst (komt ook door de serum) en het pluist meestal niet meer.
Dus bedankt voor alle tips! Ik heb er zeker wat aan gehad.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:26

Nicje87 schreef:
Eigenlijk heb ik nog nooit iemand gezien die slecht haar had door het velen wassen... Jullie wel?

Ik was m'n haar iedere dag (ondanks kantoorbaan ;)) en dat ziet er heel gezond uit. Ik gebruik wel iedere dag conditioner en ook vaak nog wat verzorgende olie.

TS: ga je met nat haar slapen? Daar kan het ook van gaan pluizen.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 12:27

Ja meestal wel, maar daar gaat het juist minder van pluizen ;).
Als ik 's ochtends douche en het dan op laat drogen gaat het echt enorm pluizen. Dan kan ik er vanalles in stoppen, maar dat heeft toch geen zin.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 13:24

Vroeger waste ik mijn haar niet eens 2x per week; het werd toen inderdaad niet zo snel vet, maar toch zag het er aldoor steeds slechter uit tot ik het kon wassen.

Nu was ik mijn haar elke dag met shampoo en conditioner en het heeft er nog nooit zo goed uitgezien. :+