Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jans schreef:Je kan het ook zien als "ze zijn allemaal jaloers op jouw slanke bouw"
Iedereen is uniek, dus een Sidonia-look of met een beetje vet om je middel. Het kan zomaar genetisch bepaald zijn. En zolang er geen te voorstaat is er weinig mis mee. 
Zolang je gewoon genoeg en gezond eet (en daar past ook best eens een uitspatting bij) is er niks om je zorgen over te maken.Maaike162 schreef:Kijk eens op http://www.proud2bme.nl . Je eet namelijk echt veel te weinig, ik wil niet zeggen dat dat meteen betekent dat je anorexia hebt, maar misschien herken je jezelf in een van de verhalen die op die site staan.
Sammie schreef:Jans schreef:Je kan het ook zien als "ze zijn allemaal jaloers op jouw slanke bouw"
Nou nee hoor. Ik denk eerder dat het écht bezorgdheid is en dat ze dat proberen te 'testen' door zulke opmerkingen te maken. Door te zeggen ze zullen wel jaloers zijn geef je aan dat deze bouw oké is, het ideaalbeeld is of dat men vooral moet proberen dit zo vast te houden. Dat laatste zal onmogelijk zijn, de andere twee zijn zeker geen feitenIedereen is uniek, dus een Sidonia-look of met een beetje vet om je middel. Het kan zomaar genetisch bepaald zijn. En zolang er geen te voorstaat is er weinig mis mee.
xAmigo schreef:maar als iemand zelf aangeeft goed in z'n vel te zitten en geen honger te hebben,
Maar ik vind het ook vervelend, en ook als er iemand in de buurt is met problemen met eten, kan diegene zich er ook rot over voelen dat dat niet tegen hem/haar wordt gezegd ofzo. Ik eet trouwens meer dan de meeste mensen die deze dingen zeggen 
Kwanyin schreef:Als TS haar lichaam op een sneetje brood en een cracker prima op gewicht kan houden dan is er niks aan de hand.
Sowieso zou haar gewicht langzaam moeten toenemen en niet gelijk moeten blijven, ze zit immers in een fase waarin je groeit. Daarbij kan je op gewicht blijven maar toch allerlei tekorten oplopen waar je later veel last van krijgt. Zo weinig eten is gewoon niet gezond, voor niemand. Jildau schreef:Zoals al gezegd heeft anorexia niks met je gewicht te maken. Je kunt ook dik zijn en anorexia hebben.
Gewoon gezond blijven eten en je niks aantrekken van opmerkingen!
Dat weet ik heel goed, maar de mensen uit mijn klas dus niet...
Ik weet wel dat ik geen anorexia heb
Hanmar schreef:TS, je beschrijft wat je eet qua boterhammen/crackers en aardappelen, maar eet je wel ook groentes en vlees of iets in die richting erbij? Wat heb je bijv. voor beleg op je boterham, en eet je ook fruit en groentes? Je moet wel zorgen dat je lichaam alle voedingsstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft, natuurlijk, en het komt nu een beetje over alsof je alleen maar een aardappel en een droge boterham eet maar misschien bedoelde je het helemaal niet op die manier

Pina22 schreef:Jildau schreef:Zoals al gezegd heeft anorexia niks met je gewicht te maken. Je kunt ook dik zijn en anorexia hebben.
Gewoon gezond blijven eten en je niks aantrekken van opmerkingen!
Is dit tegen mij?Dat weet ik heel goed, maar de mensen uit mijn klas dus niet...
Ik weet wel dat ik geen anorexia heb
Kwanyin schreef:xAmigo schreef:maar als iemand zelf aangeeft goed in z'n vel te zitten en geen honger te hebben,
Maar goed in je vel zitten en geen honger hebben wil niet automatisch zeggen dat je voldoende eet. Iemand met anorexia voelt zich ook goed als ze afvalt en heeft ook geen honger. Geen honger hebben kan je perfect aanleren door jezelf een tijdlang op een zeer streng dieet te dwingen. Eens je maag gekrompen is heb je inderdaad geen honger meer na het eten van het kleinste hapje, maar gezond is het allesbehalve en wel degelijk een reden voor de omgeving om de alarmklokken te luiden.
Als TS haar lichaam op een sneetje brood en een cracker prima op gewicht kan houden dan is er niks aan de hand. Maar als ze daadwerkelijk zo weinig eet en dan ook nog zou afvallen, dan klopt er toch iets niet. Dus dan is de vraag welke van de twee voor TS geldt, en als mensen zien dat ze magerder is geworden kan ik prima begrijpen dat er bezorgdheid is, zeker voor een meisje van 13 dat nog volop moet groeien.
Dani schreef:Kwanyin schreef:Als TS haar lichaam op een sneetje brood en een cracker prima op gewicht kan houden dan is er niks aan de hand.
Niet mee eens.Sowieso zou haar gewicht langzaam moeten toenemen en niet gelijk moeten blijven, ze zit immers in een fase waarin je groeit. Daarbij kan je op gewicht blijven maar toch allerlei tekorten oplopen waar je later veel last van krijgt. Zo weinig eten is gewoon niet gezond, voor niemand.
. Op gewicht blijven bij mij is gewoon netjes op je gewicht blijven wat je zit, maar ook als je nog in de groeifase zit op een normale manier in gewicht toenemen. lotlot2 schreef:Hanmar schreef:TS, je beschrijft wat je eet qua boterhammen/crackers en aardappelen, maar eet je wel ook groentes en vlees of iets in die richting erbij? Wat heb je bijv. voor beleg op je boterham, en eet je ook fruit en groentes? Je moet wel zorgen dat je lichaam alle voedingsstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft, natuurlijk, en het komt nu een beetje over alsof je alleen maar een aardappel en een droge boterham eet maar misschien bedoelde je het helemaal niet op die manier
Ik moet van mijn moeder minimaal 1 stuk fruit op hebben en 's avonds zit er wel groente door het eten.