Voedselvergiftiging - wat eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:33

Aah vervelend!

Ik heb van de zomer heftige salmonella opgelopen in Turkije en ben er drie weken erg ziek van geweest! In het ziekenhuis in Turkije kreeg ik wit turks brood, witte rijst of witte pasta met een banaan. ( Oh ja en gekookte aardappel als ontbijt! Ik was doodziek en kreeg al niks binnen laat staan gekookte aardappels :r )

Eenmaal thuis in Nederland at ik beschuit, maria biscuit, wit brood met aardbeienjam ( zonder korst ) en 's avonds at ik gekookte kip met witte rijst of tomatensoep zonder stukjes. Heel fijn, om dit drie weken te eten! Oh ja, ik dronk ook kippenbouillon :r .. Maak dit niet té zout want dan krijg je er een afkeer van. Dat heb ik per ongeluk gehad, als ik nu denk aan zout of bouillon kan ik zo naar de wc lopen, brrrr! :+

Ik mocht ook geen zuivel, geen gekruid eten en vetarm eten. Als ik iets vets op at zat ik meteen drie keer een half uur op de wc, hoop niet voor je dat jij dat nu ook heb!

Succes ermee en hopen dat je snel opknapt.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:35

@ Espoir_ ook al een top vakantie gehad.... -O- Alleen maar het kleinste kamertje gezien? ;)

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:42

Zolang je het binnenhoudt zou ik gewoon weer alles eten. Afgelopen september heb ik ook een voedselvergiftiging gehad, heb zelfs aan het infuus in het ziekenhuis gelegen. Er is mij nooit verteld wat ik wel of niet mocht eten. Tweede ziektedag ben ik begonnen met geroosterd brood en thee. Na drie dagen zat ik alweer aan een patatje! :+
Zou alleen geen kruidige/pikante dingen eten..... Maar zolang je het dus (redelijk lang) binnen houdt zou ik gewoon eten waar je trek in hebt....

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:44

Saskiaatje schreef:
Johanna59 schreef:
Potje Norit kopen. Dit moet je eigenlijk altijd in huis hebben en mee op vakantie nemen. Zo gauw je denkt, dat het eten niet in orde was, Norit pakken.

Nou ja, het eten zag er prima uit, rook prima en smaakte goed. :))

Maar ik zal het onthouden voor een eventuele volgende keer (waarvan we natuurlijk hopen dat die er niet komt).

Norit is bij een voedselvergiftiging juist slecht. Je lichaam wil het niet voor niets uitstoten, je moet het daarvoor ook de gelegenheid geven.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:49

Haha verschrikkelijk Jorika1986! Dat is echt niet leuk om zoiets op te lopen op vakantie he! Je leeft er zo'n lange tijd naar toe en dan is het zo ver en wordt je zo ziek.

Ik heb eerst twee dagen ziek op de hotelkamer gelegen tot ik was uitgedroogd en toen heb ik drie nachten in het ziekenhuis gelegen, gelukkig een privékamer gekregen.. En inderdaad, heb de hele dag en nacht het kleinste kamertje gezien haha. Kan er nu om lachen, maar toen kon alleen maar huilen hoor.

Ben jij ook opgenomen geweest? Of raakte jij niet uitgedroogd? Kan me voorstellen dat het ontzettend onhandig is als je op de motor rond tourt en je constant naar de wc moet, getver!

Ik mocht overigens ook geen Norit of iets innemen. Niet dat het hielp hoor! Als je een zware infectie heb, werkt dat toch voor geen meter.

Carrotcake: kreeg je in het ziekenhuis toen wel gewoon van alles te eten? Ik kon niks verdragen. Heb in de 4e week toen ik eindelijk begon op te knappen een frietje op, ik zat de hele nacht op de wc en had weer flinke krampen. Hangt denk ik ook af van het soort besmetting dat je hebt. Wel fijn dat jij al op de derde dag frietjes kon eten :).

zonnebloem18

Re: Voedselvergiftiging - wat eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:51

Buikgriep gaat trouwens ook enorm rond, dat zou het ook nog wel kunnen zijn.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 14:31

zonnebloem18 schreef:
Buikgriep gaat trouwens ook enorm rond, dat zou het ook nog wel kunnen zijn.

De noemer maakt me in principe niet zoveel uit, als het maar weer weggaat.
Supermarktbezoek was heftig, maar de frisse lucht was wel even lekker.
Ik zit nu in ieder geval weer uitgeteld op de bank. :')

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:23

Eet gewoon waar je zin in hebt, maar dan in hele kleine porties zodat je maag niet teveel in een keer te verwerken krijgt. Ik heb een paar weken geleden salmonella gehad en de huisarts raadde mij aan om voldoende te drinken en genoeg zouten binnen te krijgen. Natrium zit in bouillon, maar ook in energiedrankjes (AA bijvoorbeeld).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:41

Wat naar :(:) Al heb ik nog nooit gehoord van macaroni die niet goed meer was; of had je er saus bij die misschien over datum was?

Bouillon wordt vaak geadviseerd inderdaad, omdat het zout bevat. Droge biscuitjes is inderdaad niks aan. Verder kun je denk ik de meeste dingen waar je 'zin' in hebt wel eten, gewoon in kleine beetjes, je merkt het wel als het niet goed valt (helaas)... Hoewel zuivel en vleeswaren vermijden wel verstandig lijkt, dat is toch vaak wat bederfelijker en dus vragen om meer problemen. Misschien wat fruit? :)