vraagje over de pil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:44

LoveLita schreef:
Ik was ook altijd héél onregelmatig ongesteld en ben daarvoor ook naar de huisarts geweest. Ik heb verder ook geen onderzoek gehad, hij adviseerde mij gewoon de pil en sindsdien heb ik nergens last van en wordt ik netjes iedere maand ongesteld :) Als ook mét pil je menstruatie weg blijft, dan zou ik zeker wel even achter mijn oren krabben!

Met pil word je dus niet echt ongesteld ;) aangezien je geen eisprong meer hebt... Je weet dus niet of je het wel hebt als je de pil niet gebruikt en dus weet je niet of je kippenhok nu wel goed werkt. Blijf t toch wat riskant vinden om zomaar de pil te nemen als je lichaam zelf niet op orde is. Je vruchtbaarheid is niet iets waarmee je zelf moet rommelen wat mij betreft. Tenzij je geen kinderen wilt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:06

verootjoo schreef:
LoveLita schreef:
Ik was ook altijd héél onregelmatig ongesteld en ben daarvoor ook naar de huisarts geweest. Ik heb verder ook geen onderzoek gehad, hij adviseerde mij gewoon de pil en sindsdien heb ik nergens last van en wordt ik netjes iedere maand ongesteld :) Als ook mét pil je menstruatie weg blijft, dan zou ik zeker wel even achter mijn oren krabben!

Met pil word je dus niet echt ongesteld ;) aangezien je geen eisprong meer hebt... Je weet dus niet of je het wel hebt als je de pil niet gebruikt en dus weet je niet of je kippenhok nu wel goed werkt. Blijf t toch wat riskant vinden om zomaar de pil te nemen als je lichaam zelf niet op orde is. Je vruchtbaarheid is niet iets waarmee je zelf moet rommelen wat mij betreft. Tenzij je geen kinderen wilt.

Daar ben ik het ook wel mee eens, want je weet niet hoe en wat. Je bent tenslotte 4 maanden al niet vruchtbaar geweest. In veel gevallen hebben vrouwen dat wel eens 'gewoon' maar stel dat je kinderen wilt, zou ik daar toch wel even achterna gaan.

Maar is het wel zo dat de pil iets kan verergeren oid dan? Als dat zo was dan zouden zoveel huisartsen toch niet zo makkelijk de pil voorschrijven aan mensen waarvan hun menstruatie (steeds) maanden lang uitblijft?

SayaJones

Re: vraagje over de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:12

Zonder de pil ben ik ook zo om de 3 á 4 maanden ongesteld.. Mijn huisarts zag er ook niet zoveel problemen in :P
Ben gewoon op een random dag begonnen met de pil

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:05