18+ers met beugel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:59

GWR schreef:
Ik vond het meevallen, ong. 10 euro per blokje extra, dat had ik er wel voor over om witte te hebben!
Totale kostenplaatje viel uiteraard wel erg tegen haha maarja.

.

Moet je een incoginto nemen, val je helemaal stijl achterover. ;)

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:00

Ik ben 23 en heb sinds een halfjaar ook weer een beugel. Op mijn 13e heb ik al een beugel gehad, maar door een verkeerd plan van aanpak is alles weer teruggegaan in de oude stand. Ik heb/had een zogenoemde openbeet, wat volgens mijn tandarts op termijn voor diverse kaak/gebits problemen zou kunnen gaan zorgen.

Ik heb gewoon de grijze blokjes. Mijn zus heeft keramische gehad, maar die werden vaak al heel snel geel ondanks het vermijden van koffie, zwarte thee en sauzen met kerrie etc. Dus dan liever schone grijze blokjes.

Prognose is dat ik zo'n 2jaar zoet ga zijn met beugelen. Mijn boven en ondertanden raken elkaar echter nu alweer dus ik hoop eigenlijk dat ik een uitzonderlijk geval blijk te zijn en het eerder klaar is :P

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:53

Ik ben 18 en heb 2 beugels gehad...

Ik begon in groep acht (11 jaar oud) met trekken van 8 kiezen (4 melk en 4 volwassen kiezen), daarbij kreeg ik een stangetje en een blokkjes beugel. Deze heb ik 3 jaar gehad.

Toen mijn er uit mocht heb ik zelf op de foto moeten constateren dat mijn kies achter nog niet doorkwam na 3 jaar. Deze werd tegen gehouden door mijn verstandskies.
Verstandskies eruit laten 'snijden', zwaar aan de medicatie %)

De kies werd omhoog getrokken met..... jawel! Beugel 2!

Deze is eruit gegaan 9 maanden terug.
Ik zou vandaag voor mijn allerlaatste controle gaan na 8 jaar daar gezeten te hebben *\%/* , wil die vent dat ik over 3 maanden weer terug komt omdat de kies niet genoeg is gegroeid! -O-
Hij wil, als het over 3 maanden nog niet goed is, mijn kies laten 'breken' en spalken tot hij wel ver genoeg is....

Ik hik dus tegen beugel 3 aan!!! ;(

Ik heb al geroepen dat ik bij het 10 jarig jubileum wel een taart wil!

Napie

Re: 18+ers met beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:37

Poeh....tien jaar is een hele zit maar neem maar van mij aan dat je je gebit nu beter al op orde kan hebben zodat je later minder problemen heb. Uiteindelijk doel is toch een prachtig gebit.

Vandaag zijn de bandjes bij mij geplaatst om de achterste kiezen. Vanmorgen eerst per ongeluk een elastiekje ingeslikt. Beetje metaalsmaak maar verder niet echt vervelend. Geen soep en vla dieet

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:02

Mo0wtjee schreef:
Ik ben 21 en heb sinds 3 weken een slotjes beugel boven en onder.
Vroeger ook een beugel gehad, echter geen draadje achter gezet dus de boel staat weer scheef.
Krijg er geen nare opmerkingen over.

Heb wel nog steeds een aantal tanden die vreselijk gevoelig zijn.
Afbijten gaat ook nog echt niet, herkend iemand dit?

Ik herken het wel,
Ben 22 en sinds 6 weken weer aan de slotjesbeugel.
Gisteren nog op kraam visite, maar kreeg het beschuit met muisjes niet zo goed afgehapt :o

Ook op 13/14 jarige leeftijd een beugel al gehad, maar nooit een spalkje gehad dus alles is weer gaan schuiven.
Toch besloten om de stoute schoenen aan te trekken en langs de ortho te gaan,
helaas moest er wel een ondertand verwijderd worden omdat er tekort ruimte in mijn onderkaak was.
Het liefst zou ik hem er eigenlijk alweer uittrekken, maar het resultaat hou ik mijzelf maar voor is het meer dan waard!

Heb eigenlijk nog geen negatieve reacties gehad op mijn beugel, vele denken juist dat ik hem al had.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 19:07

arankeng schreef:

Ik begon in groep acht (11 jaar oud) met trekken van 8 kiezen (4 melk en 4 volwassen kiezen), daarbij kreeg ik een stangetje en een blokkjes beugel. Deze heb ik 3 jaar gehad.

Toen mijn er uit mocht heb ik zelf op de foto moeten constateren dat mijn kies achter nog niet doorkwam na 3 jaar. Deze werd tegen gehouden door mijn verstandskies.

Ik zou vandaag voor mijn allerlaatste controle gaan na 8 jaar daar gezeten te hebben *\%/* , wil die vent dat ik over 3 maanden weer terug komt omdat de kies niet genoeg is gegroeid! -O-
Hij wil, als het over 3 maanden nog niet goed is, mijn kies laten 'breken' en spalken tot hij wel ver genoeg is....

oei en dan zeur ik al om 6 jaar moet er niet aan denken zo lang bij de ortho te lopen..

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:28

Ik heb nu ook slotjesbeugel, het liefst trek ik de beugel er meteen uit, maar goed we houden het uit eindelijke resultaat voor ogen!

Ik moet mijn slotjesbeugel nog 1jaar & 4maanden, maar mijn ortho zegt dat ik hem misschien na 1jaar al kwijt ben hoop het zo!

Ik ga feestje geven als ik mn beugel kwijt ben hahah =)

Hoe zit dat precies met een spalkje? Ik heb het hele topic doorgelezen, ik denk dat ik na mn beugel wel erg graag een spalkje wil.. hoe zetten ze die vast in je mond dan? Ben ik wel even benieuwd naar!

Succes iedereen met je beugel!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:29

Met lijm, die plakken ze achter je voortanden.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:34

Nikka schreef:

Okee dankje! Nou doe mij dan maar een spalkje! Wil niet nog een x een beugel haha

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:53

plovesb schreef:
arankeng schreef:

oei en dan zeur ik al om 6 jaar moet er niet aan denken zo lang bij de ortho te lopen..

Tja ze zijn me naam al gaan afkorten en alles :+

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:33

ilikex schreef:
Nikka schreef:

Okee dankje! Nou doe mij dan maar een spalkje! Wil niet nog een x een beugel haha

Ik krijg een spalkje (vorige keer ook gehad) en deze keer zelfs een soort 'hoesje' voor snachts,
die heeft de vorm van je tanden en als je die snachts draagt is de kans het kleinst dat het weer verschuift.
Spalkje ging bij mij door de druk van de tanden steeds los, prikt er zo'n ijzerdraad recht je mond in, en uiteindelijk was de druk vd spalk eraf en hebben ze hem helemaal verwijderd en toen ging het helemaal mis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:40

Ik ben 28 bijna 29 en heb hem 6 dec 2 jaar. Ben hem ook spuugbeu maar ik ben voorlopig nog niet klaar. Paar maanden geleden zei de ortho dat het einde inzicht was.. Maar laatste keer had ze het over nog wel een half jaar...

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 10:48

Share schreef:
Ik ben 28 bijna 29 en heb hem 6 dec 2 jaar. Ben hem ook spuugbeu maar ik ben voorlopig nog niet klaar. Paar maanden geleden zei de ortho dat het einde inzicht was.. Maar laatste keer had ze het over nog wel een half jaar...

Zo ging het bij mij ook, begin van het jaar zij de beste man dat hij voor mijn verjaardag 1 augustus er uit zou zijn. Eenmaal 1 augustus ging hij het toch niet halen kwamen er nog 5 maanden bij, met het nieuwe jaar was hij eruit. Nu zitten we in november en word er verteld dat ik nog wel even aan vast zit..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:50

ilikex schreef:
Nikka schreef:

Zeg maar spalkjes. Boven en onder,anders kan je straks opnieuw gaan beugelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:56

Jeetje wat is dat balen zeg!
Ik moet wel eerlijk toegevendst ik mijn elastieken regelmatig vergeet en niet inheb. Dus tis ook gedeeltelijk mijn eigen schuld..

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:58

Zit hier ook sterk over te twijfelen, maar hoe doen jullie dat met verzekering? Of betalen jullie alles zonder verzekering. Ben helaas maar een arme student maarja mijn tandjes zijn toch best een minpunt vind ik zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:00

Ik zit bij cz en mijn beugel wordt 100% vergoed. Ik zou eigenlijk een best heftige operatie krijgen ivm overbite maar ze hebben dit dus heel kundig met beugelen op kunnen lossen. Mijn overbite is al helemaal weg :j dus die operatie kosten had cz ook niet meer.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:57

Ik krijg niks vergoed. Enige wat ik toen kon doen was overstappen naar Menzis, die zou max.€500 per jaar geven maar dan moest je wel al minimaal een jaar daar verzekerd zijn. Dus ik zou dan nog een jaar moeten wachten en dat heb ik niet gedaan.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:10

Ik was er op mijn 17e van af :D Helemaal happy, maar ik moet nu weer een beugel waarschijnlijk -.-''

voorheen:
http://2.media.hyves-static.net/1471139 ... 13929.jpeg

Na mijn beugel:
http://2.media.hyves-static.net/9548733 ... 73361.jpeg

Nu:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6722_n.jpg

Het is erger geweest bij mij dus, maar ik baal ervan dat mijn spleetje terug komt -O- Zolang het niet zo groot word als voorheen kan ik er mee leven :')
Mijn draadje is losser komen te zitten nadat er speling in kwam omdat er wat lijm los had gelaten. Mijn tandarts zei nog tegen me; nee hoor. Dat word niet erger, je tanden veranderen er niet door.

Nou, wel dus _-:(
twee jaar lang heb ik met ijzer in mijn mond rondgelopen voor een resultaat waar ik ontzettend happy mee was, drie jaar later wil ik eigenlijk eens aan hem laten zien hoe het nu is geworden (ben veranderd van tandarts, vandaar dak niet meer bij hem kom :') )
Het is niet dat het verschikkelijk is, maar ik erger me er wel kapot aan. Heb ik nou hiervoor 50 euro per maand moeten dokken? Om langzaam maar zeker mijn tanden terug te zien vallen op hun oude plek? Vooral mijn kiezen hebben mij flink pijn gedaan in de beugel tijd. Deze moeten bijgedraaid worden. Hoop nu niet dat die langzaam maar zeker weer terug gaan. Mijn huidige tandarts vind het er nog netjes uitzien, maar ja...ikzelf vond het niet erg dat de spleet weg was :+
Laatst bijgewerkt door Tigress op 07-11-13 12:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:12

Zo, jeetje.. Moet er niet aan denken dat ik dit zelf had moeten betalen. *slik*

En 500 per jaar is ook niet echt veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:13

Ik vind je spleetje erg mooi! Maar je moet je er zelf goed bij voelen natuurlijk! :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:15

Share schreef:
Ik vind je spleetje erg mooi! Maar je moet je er zelf goed bij voelen natuurlijk! :j

Hihi dankje :o
Ach, op zich is het spleetje de ramp niet, zolang het hierbij blijft en het niet nog groter word (het is een erfelijk iets van mijn vaders kant _O-). Het zijn vooral mijn kiezen waar ik voor ga vrezen.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:16

Vind het je inderdaad niet misstaan, maar begrijp dat je ontevreden bent dit is tenslotte niet waar je voor betaald hebt, zeker als je kijkt dat het eerst wel goed stond!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:20

Dankje :) Ben blij dat ik in ieder geval nog goed door het leven kan met een spleetje, hihi ^_^
Maar inderdaad, ik heb voor wat anders betaald. Wanneer de kiezen terug draaien ben ik weer terug bij af denk ik, dus ik duim dat die nu gewoon goed staan, en blijven staan. Als die bijdraaien krijgt alles weer de ruimte vrees ik -O-

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:11

plovesb schreef:
Share schreef:

Zo ging het bij mij ook, begin van het jaar zij de beste man dat hij voor mijn verjaardag 1 augustus er uit zou zijn. Eenmaal 1 augustus ging hij het toch niet halen kwamen er nog 5 maanden bij, met het nieuwe jaar was hij eruit. Nu zitten we in november en word er verteld dat ik nog wel even aan vast zit..

Dan vraag ik mij altijd af waarop ze dat baseren, hoezo volgende maand? En waarom dan pas opeens een x aantal maanden later. Soms krijg ik het idee dat ze het soms ook onnodig lang rekken.
Mij is +- 1 jaar vertelt, dit hou ik ook aan omdat ze geen specifieke ingrepen gaan/moeten doen. Gewoon even ondergebit in de rij netjes. Mochten ze echt ingrepen moeten doen zoals correctie van beet/kaak dan is het een ander verhaal.