spiraaltje...ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annehoe

Re: spiraaltje...ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:46

ik heb hem nu 2jr. De 1e maand was vreselijk ben bijna constant ongesteld geweest die maand. Maaaaar daarna ook nooit meer... Heb eens in de maand nog wel 1 dag wat krampen maar dat is te overzien. Ik ben dus erg tevreden, tot mijn 28e zit ik goed!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:02

Ik ben hem ook aan het overwegen, maar er zit een touwtje aan, misschien een hele domme vraag maar verdwijnt die niet als je sex hebt? Of ligt dat aan mij haha?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:19

Ik heb dus nog nooit seks gehad, maar wel biologie en dus in de tweede klas al geleerd dat een penis niet ver genoeg naar binnen kan komen daarvoor, denk ik :o

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:15

XxJustinexX schreef:
Ik ben hem ook aan het overwegen, maar er zit een touwtje aan, misschien een hele domme vraag maar verdwijnt die niet als je sex hebt? Of ligt dat aan mij haha?

nee spiraaltje verdwijnt niet als je seks hebt nee :)

er zitten draadjes aan, en als je die nog steeds kunt voelen, zit je spiraaltje nog steeds goed :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:25

Ketaki schreef:
XxJustinexX schreef:

nee spiraaltje verdwijnt niet als je seks hebt nee :)

er zitten draadjes aan, en als je die nog steeds kunt voelen, zit je spiraaltje nog steeds goed :)

ik bedoelde de draadjes hahah :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:25

Nee die draadjes moet je juist NIET kunnen voelen... Als je ze voelt moet je naar de dokter, dan is ie uit gezakt en kan je hem verliezen. Slechte zaak dus :n

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:38

Uhm mijn dokter zei dat ik de draadjes juist wel moest voelen...

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:45

volgens mij verschilt het per huisarts. Die van mij gaf aan dat je hem in het begin kon voelen maar omdat deze metalen draadjes zachter worden buigen ze iets om waardoor je ze ip niet meer voelt. Dit is echter wel persoonlijk

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:34

xMarieke schreef:
Uhm mijn dokter zei dat ik de draadjes juist wel moest voelen...

dit gaf mijn huisarts dus ook aan. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:37

Ik heb de mirena gehad ( nu zwanger nadat ik hem eruit heb laten halen wegens 2e kinderwens)
heb er nooit last van gehad, werd ook niet meer ongesteld en was er erg blij mee. Ik ben juist door de pil heen zwanger geworden en laat als deze baby bevallen is wederom de mirena zetten

fennadev, de penis kan wel diep genoeg komen om baarmoedermond te raken hoor en dus ook aan de draadje ste komen, maar dat is een T vorm en dat krijg je er zo niet uit.

je moet de draadjes wel voelen als je van binnen met je vingers voelt, de arts kan ze wel korter knippen als ze te lang zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:50

ik heb mirena sinds vorige maand.
Het inbrengen was best een lastig gevoel, geen pijn maar een vreemd gevoel, niet te beschrijven eigenlijk.
Heb wel nog elke dag wat last van spotting, soms een dag niets. Vandaag dan weer alsof ik mijn menstruatie heb, maar dat is normaal de eerste 3 maanden. Daarom zit er een boekje bij waarop je op de kalender (op dat boekje) 3 maanden lang kan aanduiden of het een hevige bloeding of lichte bloeding is die je die dag hebt.

De gyneacoloog heeft mij gezegd (en staat ook in het boekje) dat je na de menstruatie of tijdens het douchen je vinger in je vagina moet/kan brengen om te voelen of je de draadjes voelt.
Indien je ze voelt zit het spiraal nog goed, voel je ze niet... dan bel je best de HA of de gyneacoloog die je heeft behandeld.
Want in dat geval kan de spiraal verschoven zijn of met je menstruatie uit de vagina gekomen (ja dit kan gebeuren en je zou het niet voelen).
Maar dan ben je dus bij beide situaties niet meer beschermd tegen zwangerschap.

Penis kan idd tot de baarmoedermond komen, bij het vrijen voel ik nl soms wel wat pijn in de onderbuik als mijn vriend iets te hard ramt zal ik zeggen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:54

MaricoGraphy schreef:
Heb wel nog elke dag wat last van spotting, soms een dag niets. Vandaag dan weer alsof ik mijn menstruatie heb, maar dat is normaal de eerste 3 maanden.

Wat ben ik blij dat ik dit lees!!! Ik heb dat hele boekje nooit gehad -O- en volgens mij ook niks gehoord over die touwtjes (maar kan langs me heen zijn gegaan omdat ik zo last had van mijn buik).

Ik word nog steeds kotsmisselijk als ik denk aan de plaatsing. Deed echt méér dan zeer. %)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 01:18

ehm draadjes? stond net onder de douche en denk...zal eens onderzoeken of ik draadjes voel....nou echt niet... kan ze niet vinden... eens even vragen als ik heen moet voor echo om te kijken of alles nog goed zit... heb overigens echt helemaal nergens last van en ook geen vloeiing meer.....gister nog inimini minimaal...vandaag helemaal niks..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:03

ydnew schreef:
ehm draadjes? stond net onder de douche en denk...zal eens onderzoeken of ik draadjes voel....nou echt niet... kan ze niet vinden... eens even vragen als ik heen moet voor echo om te kijken of alles nog goed zit... heb overigens echt helemaal nergens last van en ook geen vloeiing meer.....gister nog inimini minimaal...vandaag helemaal niks..
Als ik voel voel ik ze wel en zitten ze echt bijna rond mijn baarmoedermond (ja die voel ik ook)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:40

ja, een soort ijzerdraadjes voel je dan uit je baarmoedermond komen

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 00:36

haha...ik heb mijn man op onderzoek uitgestuurd...die moest wel lachen want ik zei, dat het misschien vanuit een andere hoek wel te voelen was....en ja hoor....ze zitten er...haha so far so good...:-)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:36

Ik heb mijn koperspiraal in Juli laten plaatsen.
Mijn hormoonhuishouding is wel helemaal van de kaart, maar eerder had ik de pil (jaren lang), en nu op eens dus geen hormonen meer.

Verder wel menstruatie krampen, maar ik slik Feminax van Aleve en dan is het te hebben.
En verder ben ik er zeker wel over te spreken, geen gedoe meer met de pil die ik vaak vergat.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:38

Ik heb ook een mirena spiraal gehad en was zwanger geworden hierdoor. Hij zat goed op zijn plek.. Ik kwam erachter toen ik een miskraam kreeg.. helaas heb ik daarna ook nog een curretage (en onder narcose) gehad, om de boel schoon te maken. Dus ik vertrouw m niet meer..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:40

Ik heb de Mirena nu 2 jaar, ben er hartstikke tevreden mee :j
Hoef nergens op te letten, niet meer ongesteld, erg fijn. Enig nadeel is mn huid die iets onrustiger is, maar dat is de enige.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:02

Ik heb een mirena, de tweede, en bij de vorige had ik af en toe last, nu bevalt ie super, geen menstruaties meer, heeeel af en toe een klein beetje, maar eigenlijk nog te weinig om maandverband te pakken.
Alleen dat inbrengen...dat vergeten we maar gauw!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:07

Ik heb toevallig vorige week mijn 3de mirena laten plaatsen. Heb wel even moeten twijfelen omdat ik de hormonen zo ontzettend zat ben. Echter begon ik de laatste maanden weer echt te vloeien en was het toch wel heel fijn dat ik dat niet meer had toen de mirena nog werkte (deze zat al 8 jaar uche uche).
Het enige wat ik de laatste tijd wel merkte is dat mijn libido weer wat toegenomen was (erg prettig voor het mannetje), ik minder migraine had en gewoon mentaal lekkerder in mijn vel zat. Indien ik merk dat dit nu weer minder gaat worden, laat ik de mirena toch weer verwijderen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:58

Voor de mensen die aan hun tweede/ derde etc mirena zijn begonnen; hoe is jullie huid?
Bij mijn eerste mirena was mijn huid erg onrustig en het heeft zeker een jaar geduurt voordat die rustiger werd.
Nu ben ik bijna aan een nieuwe toe en vraag me af of de huid daar dan weer op reageerd.
Iemand ervaring?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:22

nergens last van.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:52

Afgelopen week heb ik mijn spiraaltje er weer uit laten halen. Ik had de mirena.
Ding heeft me in een half jaar alleen maar ellende gegeven. Ik bleef bijna continu ongesteld en had ook last van steken in mijn bm.
Bij het eruit halen bleek dat ie niet meer goed zat. Hij was naar beneden gezakt en ruste als het ware in mijn bmh. Hierdoor kwam het waarschijnlijk ook dat ongesteldheid zo rommelde.
Voor mij geen spiraal meer.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:12

Tweede mirena, nooit huidproblemen gehad.