Haar knippen of niet..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Re: Haar knippen of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:08

Wat? kapper of herfst?
Ik hoor van iedereen dat ze last hebben van haar uitval, incl mijzelf. Ik maak me er niet eens meer zorgen om als je zag wat er vorig jaar bij mij uitkwam. Niet normaal :')
Pony of te kort moet je idd nooit knippen met krullen. Dat heb ik ook wel geleerd _O-

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:08

Citaat:
ik ben al een aantal jaar niet bij de kapper geweest :o
Mijn moeder knipt mijn punten altijd bij(met goede kappersscharen, zij is hondenkapster), en verder doe ik er niks mee, omdat er toch geen model in de knippen valt vind ik het doodzonde 40/50 euro te betalen voor wat puntjes bijknippen terwijl mijn moeder dat prima kan.

Oei ik zou toch echt wat vaker gaan. Ik krijg juist klitten van te weinig naar de kapper gaan. Ik weet meteen wanneer ik naar de kapper moet, zodra ik teveel klitten krijg :)
Zo duur is knippen nou ook weer niet. Ik ken een goede kappen voor 10 euro en een zeer goede kapper voor 27,50 incl wassen, knippen, fhonen :)

Verder gebruik ik de shampoo van Redken, persoonlijk vind ik deze echt heel erg fijn.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 16:09

Eileen_ schreef:
Wat? kapper of herfst?
Ik hoor van iedereen dat ze last hebben van haar uitval, incl mijzelf. Ik maak me er niet eens meer zorgen om als je zag wat er vorig jaar bij mij uitkwam. Niet normaal :')
Pony of te kort moet je idd nooit knippen met krullen. Dat heb ik ook wel geleerd _O-

Kapper :')
Maar het stomme is, normaal had ik nooit zoveel last van haaruitval, in ieder geval niet zoals nu..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:09

Ik zou wel eens een foto van je haar incl je hoofd willen zien :j Want dan kan je pas zeggen of kort haar je ook echt zou staan of niet. Wel ziet je haar er niet echt super gezond uit :=

Ik heb het vorig jaar laten knippen van jouw lengte tot een bob.. ik was er heeel blij mee want het is ook weer iets nieuws en 'fris'

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:09

Veel kappers knippen droog als je krullen hebt. Op die manier kunnen ze gelijk goed inschatten hoe lang het gaat vallen en voorkom je te kort door verder opkrullen dan gedacht.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:20

Hele grote kans is dat je haar zo uitvalt omdat het gewoon niet meer gezond is.
dit kwam er bij mij uit na 1x m'n haar doorkammen
Helaas bleef hetnog heel lang uitvallen nadat ik naar de kapper was geweest... Dus wee tniet zeker of het hierdoor kwam. Maar denk het wel.

Haaruitval kan ook komen door stress of vitaminegebrek. Dus misschien kan je proberen vitamine ... (weet niet meer welke :+) te slikken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:22

Probeer eens Cowboy Magic ontklitter! Heeft mij geholpen mijn lange haar toch te behouden :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:25

Om de drie maanden naar de kapper gaan, logisch dat je haar onwijs klit als je het niet regelmatig bij laat knippen.

+ die teezer borstel! Die breekt je haar niet af, ontklit supermakkelijk zonder pijn.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:31

Om de 3 maanden? :oo
Dat groeit dan toch nooit aan? :')
En zo'n teezer borstel, daar kom je toch nooit doorheen met dik haar?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 16:32

Ben niet heel fotogeniek en maak alleen een foto van mezelf als het echt nogig is dus heb even moeten zoeken :')

Dit was ook na de stijlbeurt, heb volgens mij geen foto's met krullen :')

http://i44.tinypic.com/tvub.jpg

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:33

Is je haar niet heel erg beschadigt?

Ik heb dat ook gehad, tijdje gestijld (dom dom dom) en toen is m'n haar helemaal kapot gegaan. Toen was er ook echt niks meer mee te bezeilen! Je moet het even 1 keer echt bij een goede kapper (goed betekent niet meteen duur!) laten knippen, en voortaan repair crèmespoeling en geregeld een haarmasker. Zorgen dat je goede producten hebt die niet je haar onderdrukken, maar de natuurlijke structuur van je haar extra mooi laten uitkomen :j

Succes!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 16:34

Eileen_ schreef:
Om de 3 maanden? :oo
Dat groeit dan toch nooit aan? :')
En zo'n teezer borstel, daar kom je toch nooit doorheen met dik haar?

Heb dat ding even gegoogled, maar ik ga daar echt nooit mee door mijn haar komen hoor :n

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:01

Nu ik de foto's gezien heb, blijf ik al helemaal bij mijn mening. Echt, naar de kapper hoor meid. Je haar ziet er beschadigd uit, wat de oorzaak is van al je klitten. En wat ik doe als ik weer eens van kapper wil veranderen (heb de ideale nog niet gevonden, die waar ik nu ga ben ik redelijk tevreden over maar is niet perfect) is reviews op internet zoeken. Zo weet je iig al zeker naar welke je helemaal niet moet gaan (vind je vaak het meeste ervaringen over :D ).

Haaruitval is inderdaad hoogstwaarschijnlijk seizoensgebonden. Het mijne valt ook weer met plukken uit. Komt wel weer goed.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:05

ik denk dat wat korter haar je heel vlot zal staan, hoeft niet super kort, maar bijvoorbeeld schouderlengte, of een bob. leuk model erin, en je bent je dode punten meteen kwijt!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:09

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:14

Je kunt ook arganolie proberen. Heeft heel erg geholpen voor mijn haar, dat was dan niet klitterig, maar wel beschadigd en stug.
Ik doe meestal een uurtje voordat ik ga douchen, of de avond voordat ik ga douche flink wat olie in de onderkant van mijn haar (dus niet het haar op mijn hoofdhuid maar zegmaar je staart). Daarna gewoon wassen met shampoo en conditioner en daarna komt het er al een stuk gladder en gezonder uit. Ik doe dit nu ongeveer 2 weken en het wordt steeds beter.

Ik had via groupon een flesje van 100 ml voor 15 euro, maar meestal is zo'n flesje rond de 30 euro. Je doet er wel heel lang mee en je kan ook nog een flesje van 50 ml proberen, die zijn meestal rond de 18 euro :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:18

Wat bij mijn haar ook heel erg geholpen heeft, was (naast Cowboy Magic tegen de klitten)
- H'suan Wen Hua haarmasker van Lush
- Elixir Ultime van Kerastase
- Minder wassen (ik heb zelfs 3 maanden water only gedaan)
- Bier door je haar

Stylen, fohnen etc. deed ik al net. Als de kapper mijn haar een keertje fohnde voelde het daarna zoooo droog en broos...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:20

Ik zou beginnen met een andere shampoo + conditioner. Ik heb zelf super dik haar met slag. Zelf vind ik de yes to carrots lijn (verkrijgbaar bij oa de tuinen) heel fijn. Andere shampoo en conditioner kan zoveel verschil maken dus ik zou daar echt mee experimenteren. Verder doe ik altijd een beetje kokosolie in mijn puntjes voor ik ga wassen.

Verder niet slapen met je haar vast en ik heb gelezen dat een kussen van satijn ook heel goed voor je haar is.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:21

muntdrop schreef:
Ik zou beginnen met een andere shampoo + conditioner. Ik heb zelf super dik haar met slag. Zelf vind ik de yes to carrots lijn (verkrijgbaar bij oa de tuinen) heel fijn. Andere shampoo en conditioner kan zoveel verschil maken dus ik zou daar echt mee experimenteren. Verder doe ik altijd een beetje kokosolie in mijn puntjes voor ik ga wassen.

Verder niet slapen met je haar vast en ik heb gelezen dat een kussen van satijn ook heel goed voor je haar is.

Ik slaap altijd met mijn haar los!
Das volgens mij ook het enige dat ik goed doe :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:24

Inderdaad regelmatig naar de kapper gaan helpt een heel stuk. Ik ben een lange tijd niet geweest (een week na mijn kappersbezoek was de kapper overleden, mijn kleine zusje heeft toen verteld dat ik zo lelijk was dat die man er dood bij neer viel :oo ). Nu zit ik op dezelfde locatie als waar de kappersopleiding van het Noorderpoort gevestigd zit en daar zitten ook een paar meiden op die ik ken die regelmatig modellen nodig hebben. Een andere vriendin van mij doet nog een andere kappersopleiding en heeft soms op vrijdagavond modellen nodig. Ik ga nu soms om de 2 weken, want mijn haar groeit zo vlug! Het kost niets, maar het gebeurt wel goed. Alles gebeurt onder toezicht van docenten die zelf ook kapster zijn en tijdens en na het knippen wordt het helemaal beoordeeld en als er fouten in zitten knipt de docent het zelf goed. Die docenten zien mij trouwens ook graag, heb lang haar tot halverwege mijn rug, en ontzettend veel maar vooral dik haar. Als die meiden bijna een examen hebben vragen ze mij ook vaak, als ze mijn haar kunnen knippen zijn ze wel klaar voor het examen vindt de docent :+ .
Heel veel mensen vinden het gek dat ik naar de kappersopleiding ga om me te laten knippen en dat ik dat durf, maar er kan eigenlijk niets fout gaan, en gaat het fout het groeit wel weer aan.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:24

Je haar in een losse vlecht kan wel 's nachts, dat is minder "schadelijk". Nooit met nat haar slapen, doe ik
zelf wel :Y) maar dan doe ik het in een losse vlecht zodat het niet zo klit. Oja en elastiekjes gebruiken
zonder zo'n ijzeren tussenstukje!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:28

Sem_ schreef:
Je haar in een losse vlecht kan wel 's nachts, dat is minder "schadelijk". Nooit met nat haar slapen, doe ik
zelf wel :Y) maar dan doe ik het in een losse vlecht zodat het niet zo klit. Oja en elastiekjes gebruiken
zonder zo'n ijzeren tussenstukje!

Ik slaap eigenlijk best vaak met nat haar.. Omdat ik dan 's avonds douche(als ik dat 's ochtends doe pluist het álle kanten op) ga ik daarna meteen naar bed, gaat mijn kussen zo lekker van ruiken :+
En die elastiekjes heb ik indd wel! Met die metalen stukjes worden ze ook veel vaker dun naast dat metaaltje, bij die zonder valt dat mee.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:29

Ik heb ook krullen, niet zulke als jou, maar meer pijpenkrullen. Ik borstel het nooit als het droog is, want dan wordt het pluizig en wordt het een soort afro. Als ik m'n haar heb gewassen en het nog nat is, borstel ik het wel helemaal uit. En doe meestal nog cremespoeling in het onderste deel van mijn haar, daardoor kamt het ook beter uit. Na het borstelen wikkelt het zich zelf in krullen en hoef ik er niks meer aan te doen als wat haarlak.
En wb de kapper. Ik ga ook eigenlijk bijna nooit naar de kapper, pas als ik zie dat het dood begint te worden. Maar nadat het is geknipt, is het wel veel beter te borstelen, want die dode punten klitten het meest.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:46

Je kunt op www.taaz.com een foto uploaden en dan allerlei kapsels en make upjes proberen. :)
Ik heb jouw foto al gebruikt en het staat helemaal prima. Ik zou gewoon naar (over de) schouderlengte gaan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:51

De opmerking 'haal de dode puntjes er maar af' maak ik overigens nooit weer :') , de kapper waar ik toen bij zat vroeg of ik dat echt wilde. Antwoord was natuurlijk "ja hoezo?". Alle haar is dood, net als nagels. Er zit geen gevoel in dus het is dood :Y) .