Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heb er meerdere geprobeerd, het was even zoeken, maar heb nu de yaz24+4 en werkt uitstekend. Punt 1 minder lang ongesteld, nog geen 3/4 dagen. Waarvan ik alleen de eerste dag wat buikpijn heb, maar wel gewoon mijn dagelijkse dingen kan doen... ik lag eerst net als jij een week helemaal plat van de pijn..
Giolli schreef:Momenteel heb ik geen vriend, ik weet ook niet of het meer of minder beschermend is, maar ik heb mij ook laten vertellen dat het geen kwaad kan. Ookal is mijn moeder het daar niet mee eens...
Door de pil wordt er geen baarmoederslijmvlies opgebouwd, er hoeft dus niks uit (zoals bij een natuurlijke menstruatie) De stopweek is puur een onttrekkingsbloeding agv de hormonen, het is dus een nep ongesteldheid. Als je zoveel last heb van je menstruatie zou ik zeker de pil doorslikken. Eventueel zou je een Mirena spiraal kunnen overwegen, daarbij blijft de menstruatie vaak ook helemaal weg.
En voor mijn omgeving is het ook niet echt leuk, haha!
Heb nooit lichamelijke klachten gehad, maar was altijd een week voor mijn regels emotioneel gevloerd. Het was zo erg dat ik niks meer kon, zelfs een luchtje scheppen ging niet meer door de angstaanvallen, dus dan maar doorslikken. Véél beter! 
Bij de derde keer krijg ik doorbraakbloedingen die niet stoppen waardoor ik een stopweek moet nemen. Mijn stopweken zijn niet pijnlijk ofzo, maar ik haat ongesteld zijn gewoon, zo vaak naar de wc en alles, niet bij mijn vriend thuis durven slapen of lang zijn. saroanda schreef:Een andere pil kan wel degelijk de pijnklachten verminderen. Ik heb jarenlang verschillende soorten gebruikt, meestal zo'n 2 jaar per soort. Na 2 jaar werkte 'ie niet meer qua pijnbestrijding zeg maar, dus weer overstappen op een andere soort. De laatste 10 jaar gebruik ik een 3 fase pil, deze geeft het beste resultaat.
Sem_ schreef:Ik kan gerust een paar maanden doorslikken en ik heb de lichtste pil (merk verandert steeds, afhankelijk
van wat voor de apotheek op dat moment het goedkoopste is).
Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0.03/0.15 mg.
Ik zou gewoon eens langs de huisarts gaan en je verhaal doen Geryon, misschien krijg je dan een sterkere.
Geryon schreef:Sem_ schreef:Ik kan gerust een paar maanden doorslikken en ik heb de lichtste pil (merk verandert steeds, afhankelijk
van wat voor de apotheek op dat moment het goedkoopste is).
Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0.03/0.15 mg.
Ah ik ben jaloers! Ik heb de merkloze van de yasmin (moest van de apotheek), die is 0,03/3 mg en daar kan ik dus maar twee keer van doorslikken.
Sem_ schreef:Geryon schreef:Ah ik ben jaloers! Ik heb de merkloze van de yasmin (moest van de apotheek), die is 0,03/3 mg en daar kan ik dus maar twee keer van doorslikken.
Ik zou gewoon eens langs de huisarts gaan en je verhaal doen, misschien kun je dan een sterkere proberen. Ik snap dat het erg
vervelend kan zijn!