Wie nog meer de pil doorslikken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:23

Een andere pil kan zeker wel verschillen in hoeveel pijn jij hebt in de stopweek. Ik slik nu sinds een aantal jaren de lovette en ben nauwelijks meer ongesteld in mijn stopweek (ook zo'n 3 a 4x per jaar). Hiervoor slikte ik mycrogynon en daarbij lag ik ook een week plat en had ik vreselijke bloedingen.

Doorslikken kan iig geen kwaad, zolang je de pil slikt wordt er geen baarmoederslijmvlies (of iig veel minder) opgebouwd en je ben gewoon volledig beschermd tegen zwangerschap, mits je de pil niet vergeet.

Ik slik altijd door tot ik last krijg van een doorbraakbloeding en stop dan voor een week, dit kan dus ook midden in een strip zijn, maar als je geen 3 fasenpil slikt maakt dit niet uit en kan je na de stopweek gewoon verder slikken waar je gebleven bent

Bezoekje aan de huisarts kan imo geen kwaad, misschien toch een keer naar de gynaecoloog om te kijken of je geen verklevingen oid hebt waardoor je zo veel last hebt in je periode

Cynn
Fotograaf

Re: Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:40

Hier ook wel degelijk verschil met een andere pil hoor... := Heb er meerdere geprobeerd, het was even zoeken, maar heb nu de yaz24+4 en werkt uitstekend. Punt 1 minder lang ongesteld, nog geen 3/4 dagen. Waarvan ik alleen de eerste dag wat buikpijn heb, maar wel gewoon mijn dagelijkse dingen kan doen... ik lag eerst net als jij een week helemaal plat van de pijn.. ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:41

Ik slik mijn pil ook altijd gewoon door. Waarom elke maand met dat geprul zitten als het ook makkelijk kan. Meestal krijg zowat om de drie à 4 maanden zelf een doorbraakbloeding en dan laat ik ze weer eens komen. En als ik iets gepland heb waar ik het niet graag heb dat ik dan een doorbraakbloeding zou krijgen, zoals bv een vakantie, dan laat ik ze net daarvoor ook komen voor de zekerheid.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:44

Ik slik de pil ook gewoon door op aanraden van de huisarts, anders ben ik echt een week lang gevloerd :=
Nu heb ik 2-3 keer per jaar een stopweek, gelukkig gaat het nu vaak wel beter als ik ongesteld ben.. Dan loop ik hooguit 3-4 dagen goed krom :P

Overigens slik ik hem al 5 jaar, heb ook nooit problemen oid. En of het slecht voor je is.. Tja, ik leef nog dus het zal wel meevallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:46

Giolli schreef:
Momenteel heb ik geen vriend, ik weet ook niet of het meer of minder beschermend is, maar ik heb mij ook laten vertellen dat het geen kwaad kan. Ookal is mijn moeder het daar niet mee eens... :')

Het kan echt geen kwaad :n Door de pil wordt er geen baarmoederslijmvlies opgebouwd, er hoeft dus niks uit (zoals bij een natuurlijke menstruatie) De stopweek is puur een onttrekkingsbloeding agv de hormonen, het is dus een nep ongesteldheid. Als je zoveel last heb van je menstruatie zou ik zeker de pil doorslikken. Eventueel zou je een Mirena spiraal kunnen overwegen, daarbij blijft de menstruatie vaak ook helemaal weg.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:43

Ik slik hem ook door, vaak 2 of 3 stripjes achter elkaar. Ik verander echt in een wrak tijdens de stopweken, brrr...zowel lichamelijk als geestelijk := En voor mijn omgeving is het ook niet echt leuk, haha!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:53

Voor ik mijn pil nam was ik ook altijd minstens een week plat met verschrikkelijke pijn en migraine, overgeven, ...
Met de pil was het al beter maar ik neem ook door omdat ik toch nog last heb, onhandig en vuil is...
Ik heb blijkbaar een van de zwaarste pillen dus veranderen zal denk ik niet mogelijk zijn.

Dat van die prikpil, wat houd dat precies in?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:53

Altijd veel klachten gehad en hevige menstruatie die rustig 7 volle dagen duurde. Geen pretje dus. Toen ik de pil ben gaan slikken, op normale manier, zijn de klachten wel iets verminderd maar niet volledig. Uiteindelijk las ik in een tijdschrift een artikel van een gyn. arts, en zij slikte de pil door en werd 4x per jaar ongesteld. Dit kan prima omdat de bloedingen tijdens pil gebruik nep zijn. Zij gaf ook aan dat heel veel vrouwelijke artsen dit doen ivm langdurige operaties waarbij ze niet eventjes tussendoor naar het toilet kunnen, en lange diensten.

Sindsdien slik ik de pil 4 strips lang door en daarna heb ik een stopweek, al moet ik eerlijk zeggen dat het de laatste tijd steeds langer wordt voor ik een stopweek inlas. Mn lichaam heeft er geen moeite mee, en ik ben blij dat ik niet door die verschrikkelijke, vieze dagen hoef :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:58

Vanwege een zeer zware menstruatie slik ik al jaren door. Ik heb bloedarmoede en je kon me vroeger dan bij wijze van spreken opvegen na zo'n stopweek. En dan ook nog eens extreme klachten erbij, moest telkens ook een week overgeven en meer van dat leuks... Ook bij mij is het dan 3/4 keer per jaar toch nog "prijs" :+

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:00

Ik slik ook door, heel af en toe stop ik een keer. Alleen heb ik niet zoveel last van de menstruatie dus voor mij is dat eigenlijk niet zo'n probleem.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:00

Heb je wel eens aan een spiraaltje gedacht?
Zelf had ik ook veel last van migraine-aanvallen (wekelijks en vooral als ik ongi was). Mijn huisarts raadde me de mirena spiraal aan.

Mijn migraine ging over, alleen bij ziekte ofzo heb ik nog last van.
Ik werd niet meer ongesteld. Mijn zwangerschapsmasker (ook al was ik niet zwanger) verdween.
Mijn borsten deden geen pijn meer.

Ik had nog geen kindje gehad toen ik de spiraal liet plaatsen, het zetten was even naar, maar daarna heb ik niks dan plezier van dat ding gehad, wat een enorme opluchting!

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:08

Ik slik ook door :) Heb nooit lichamelijke klachten gehad, maar was altijd een week voor mijn regels emotioneel gevloerd. Het was zo erg dat ik niks meer kon, zelfs een luchtje scheppen ging niet meer door de angstaanvallen, dus dan maar doorslikken. Véél beter!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:43

Ik slik mijn pil vaak 3 stripjes door. Dit voor toch een beetje regelmaat. Tenzij ik bijv iets belangrijks heb waarbij ik denk ''ik wil echt niet ongesteld zijn!!'' zoals laatst me autoafrijden of vakantie naar slagharen:P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:49

Mijn zus had ook een dramatische ongesteldheid altijd.. Dagen in bed, super veel pijn enz.
Zij heeft ervoor gekozen een spiraal te nemen en ze heeft nergens meer last van. Ze is
super tevreden en wou dat ze het veel eerder had gedaan :j

Ik zelf slik de pil ook altijd door.. Soms een weekje niet ivm doorbraakbloedingen en dat
Gaat al jaren goed. Heb er zelf geen last van maar ik heb er gewoon geen zin in.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:53

Ik kan mijn pil maar twee keer doorslikken. -O- Bij de derde keer krijg ik doorbraakbloedingen die niet stoppen waardoor ik een stopweek moet nemen. Mijn stopweken zijn niet pijnlijk ofzo, maar ik haat ongesteld zijn gewoon, zo vaak naar de wc en alles, niet bij mijn vriend thuis durven slapen of lang zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:36

Ik slik ook standaard een aantal strippen door. Krijg nooit last van doorbraakbloedingen. Laatst heb ik hem voor mijn doen lang doorgeslikt, vijf strippen achter elkaar geloof ik. En ik was veel lichter ongesteld, veel korter, en ik had er veel minder last van dan normaal!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:39

Als ik 3 strippen doorslik krijg ik doorbraakbloedingen, dus ik slik vaak 2 strippen door.
Doe het overigens uit gemak, ik kan nog wel normaal functioneren tijdens mijn menstruatie gelukkig...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:40

Ik slik gerust ook een half jaar door hoor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:43

De mensen die vaak door kunnen slikken, hebben jullie zware pillen of kunnen jullie het ook met een lichte pil (zoals yasmin)?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:45

Ik kan gerust een paar maanden doorslikken en ik heb de lichtste pil (merk verandert steeds, afhankelijk
van wat voor de apotheek op dat moment het goedkoopste is).
Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0.03/0.15 mg.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 02-11-13 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:45

Heb je weleens met je huisarts overlegd of er geen alternatieven zijn? Wellicht de prikpil, een spiraaltje, zoiets? Ik weet niet of het verschil zou maken, maar het is het proberen waard. Dit is toch knap waardeloos :(:)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:47

saroanda schreef:
Een andere pil kan wel degelijk de pijnklachten verminderen. Ik heb jarenlang verschillende soorten gebruikt, meestal zo'n 2 jaar per soort. Na 2 jaar werkte 'ie niet meer qua pijnbestrijding zeg maar, dus weer overstappen op een andere soort. De laatste 10 jaar gebruik ik een 3 fase pil, deze geeft het beste resultaat.

Ik slik ook de 3fase pil, maar voor mij doet ie eigenlijk niks.. Nog steeds 7 a 8 dagen ongesteld, hoofdpijn enz enz.. Ik vind het daarom ook een enorm nadeel dat je deze bijna niet kunt doorslikken :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:47

Sem_ schreef:
Ik kan gerust een paar maanden doorslikken en ik heb de lichtste pil (merk verandert steeds, afhankelijk

Ik zou gewoon eens langs de huisarts gaan en je verhaal doen Geryon, misschien krijg je dan een sterkere.

Ah ik ben jaloers! Ik heb de merkloze van de yasmin (moest van de apotheek), die is 0,03/3 mg en daar kan ik dus maar twee keer van doorslikken.

Dat is een optie inderdaad, bedankt.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 02-11-13 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:48

Geryon schreef:
Sem_ schreef:

Ah ik ben jaloers! Ik heb de merkloze van de yasmin (moest van de apotheek), die is 0,03/3 mg en daar kan ik dus maar twee keer van doorslikken.

Ik zou gewoon eens langs de huisarts gaan en je verhaal doen, misschien kun je dan een sterkere proberen. Ik snap dat het erg
vervelend kan zijn!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:49

Sem_ schreef:
Geryon schreef:

Ik zou gewoon eens langs de huisarts gaan en je verhaal doen, misschien kun je dan een sterkere proberen. Ik snap dat het erg
vervelend kan zijn!

Haha ik had de vorige post nét aangepast :D