Hoofdpijn, ik word er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marij120462

Re: Hoofdpijn, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:51

Hoeveel Paracetamol slik je als ik vragen mag?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:57

Ik kwam afgelopen dinsdag erachter dat als je een grote hoeveelheid paracetamol inneemt dit hoofdpijn kan veroorzaken. Hierdoor ga je nog meer innemen maar dat helpt niks. Ik neem er nu 6 tot 10 per dag in. (ongelukje gehad)
Verder, ik heb zelf eigenlijk geen last van hoofdpijn en als ik het wel heb dan neem ik een hele stevige pijnstilling in (tramadol)
Bij mijn mam lag het eraan dat ze last had van haar spieren bovenop de schouders. Wie weet kan dat ook verlichting geven. Heb je ook een goed matras?

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:04

Daarom vraag ik het ook. Van Paracetamol krijg je Paracetamol-afhankelijke hoofdpijn.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:41

ik slik nu niks meer omdat het toch niet helpt! dus daar kan het niet aan liggen.

het is vandaag echt weer verschrikkelijk.. en ik heb vanaf maandag tentamens, please go away!!

Wat iemand nog zei over haar nek van dat kraken, dat heb ik ook, maar ik kraak wel meer haha!
denk dat ik na mn tentamenweek maar naar een osteopaat ga of iets moet gaan ondernemen want je word er bloedje chagrijnig van!

Verdere tips zijn altijd welkom!! :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:36

Vraag eens aan je huisarts om een doorverwijzing naar een hoofdpijnkliniek bij jou in de buurt. Ik heb chronische migraine en ben van gemiddeld 21 dgn in de maand hoofdpijn naar max 6 dgn in de maand gegaan mbv medicijnen. Heb nu een heel ander leven en een helder hoofd

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:43

Je slikt nu denk ik de mini pil in plaats van de gecombineerde pil?

Het duurde bij mij echt 3 maanden voordat de hoofdpijn en migraine flink minder werd met die pil.
In de eerste paar weken kan het zelfs voor extra hoofdpijn zorgen.

Verder inderdaad caffeine vermijden.
Koffie, thee, cola, chocola etc.

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:20

Het kan zoveel oorzaken hebben, ik denk dat je het even moet bespreken met je huis arts. Ik heb zelf ook altijd last van hoofdpijn. Ben toen naar de neuroloog in het hoofdpijncentrum in het ziekenhuis doorverwezen. Daar moest ik elke dag een hoofdpijn boekje bijhouden en op schrijven hoeveel paracetamol je gebruikt etc. En zoals hier boven al gezegd, ik moest ook stoppen met paracetamol omdat dat juist ook de hoofdpijn kan veroorzaken als je het vaak gebruikt. Loop nu nog wekelijks bij de fysio.