Wagenziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:48

Achtbanen gaan nog, maar die schommelschepen of attracties die achteruit gaan zijn een ramp...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 06:45

Vroeger had ik het heel snel. Positie in voertuig maakte geen verschil.

Tegenwoordig geen last meer al moet ik zeggen dat ik voornamelijk zelf rijd. Heb al enkele jaren voor lange afstanden niet meer achterin gezeten.
Wat bij mij hielp was slapen, niet naar buiten/borden/boeken/watdanook kijken want dan ging het mis. :')

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 07:01

ik heb het ook heel erg, ik had altijd van de gele reis pilletjes.. die varen echt echt echt heel ranzig.
ze werkten wel, maar omdat ik geen pillen kan slikken maar op alles moet kauwen.. := Kan ik ze niet meer eten omdat ik door die smaak al beroerd word. Wat bij mij helpt is iets wat me afleid, ik kijk altijd tv in de auto klinkt heel onlogisch is het ook maar dank ben ik met mijn gedachten bij die film. Dat is ook eigelijk het enige wat ik kan doen. En als ik me dan in de film toch beroerd voel, raampje open frisse lucht en op de weg letten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:08

Hier nog 1 die snel wagenziek is!
Ik heb voor grote ritten altijd reistabletten.
Ik zorg dat ik goed (niet vet) gegeten heb want met een lege maag wordt ik nog veel sneller ziek!
Frisse lucht en niet de verwarming te heet zetten

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:10

Herkenbaar...vooral in de auto ja. En op de snelweg nergens last van. Zeer irritant

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:28

Hier ook 1!
Vooral bij lange reizen (frankrijk, italie enz.) slik ik primatour.
Verschrikkelijk ranzige pilletjes maar die werken echt heel goed bij mij :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:56

Ik heb het ook heel erg. In alles. Auto, trein, bus, tram, vliegtuig, helikopter, boot, ... Ik kan me geen voertuig bedenken waar ik niet misselijk in word. De auto lukt meestal nog wel als ik niets anders probeer te doen (zoals lezen of gsm) en de hele tijd vooruit kijk. Maar de bus is altijd een ramp. Helikopter heb ik deze zomer in gezeten en jee, nog nooit zo reisziek geweest :+
Ik neem ook standaard reispilletjes als ik ga vliegen. Voor de auto en trein doe ik dat niet; ik probeer gewoon niets anders te doen en dan lukt het wel redelijk. Wil namelijk niet meerdere keren per week die pilletjes nemen. De enige oplossing die echt werkt voor de auto is zelf rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:02

nafnaf schreef:
ik heb het ook heel erg, ik had altijd van de gele reis pilletjes.. die varen echt echt echt heel ranzig.
ze werkten wel, maar omdat ik geen pillen kan slikken maar op alles moet kauwen.. := Kan ik ze niet meer eten omdat ik door die smaak al beroerd word. Wat bij mij helpt is iets wat me afleid, ik kijk altijd tv in de auto klinkt heel onlogisch is het ook maar dank ben ik met mijn gedachten bij die film. Dat is ook eigelijk het enige wat ik kan doen. En als ik me dan in de film toch beroerd voel, raampje open frisse lucht en op de weg letten.

Klopt, dat is Primatour. Onwijs ranzig maar ze WERKEN. En niet te weinig ook.
Ik heb al verschillende reispilletjes gebruikt maar Primatour is by far de beste. Echt waar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:09

Ik heb er tegenwoordig niet zoveel last van. Alleen wanneer er veel drempels zijn en ik met iemand mee rijdt kan ik wel misselijk worden en vooral hoofdpijn krijgen.
Toen ik klein was had ik er wel heel veel last van. Mij hebben ze toen wijs gemaakt dat als je een langere autorit had je 1x op een krant moest gaan zitten en je er geen last meer van zou hebben. Zat bij mij dus echt tussen me oren want heb er echt een stuk minder last van sindsdien.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:29

Als kind tot ik zelf rijbewijs haalde binnen 5 min. Ziek in de auto, zorgen dat ik volle maag heb en naar buiten kijken hielp het beste, jaren ging het best wel goed, vliegen, auto nergens last van, behalve nu ik 5 maanden zwanger ben, in de auto mee rijden is weer een opgave en pas op vakantie geweest en vliegen was helaas echt helemaal knudde :-(

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:37

Hier ook 1 die gauw wagenziek word, maar dankzij prima-tour kon ik 4 uur lang lezen in de auto richting Duitsland :)

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:17

Bizzybijtje schreef:
nafnaf schreef:

Klopt, dat is Primatour. Onwijs ranzig maar ze WERKEN. En niet te weinig ook.
Ik heb al verschillende reispilletjes gebruikt maar Primatour is by far de beste. Echt waar.

Klopt ze werken enorm goed, maar moet kotsen van die pillen zelf := Dus heeft dan ook geen zin als ik al moet kotsen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:25

Rij ik zelf heb ik nergens last van.
Maar zit ik bij een ander in de auto ga ik vrij snel geeuwen omdat ik misselijk ben.
Frisse lucht is zeker belangrijk maar haalt het niet weg.
Wel eten, niet eten, het maakt allemaal niks.
Lezen of met de telefoon bezig zijn kan inderdaad helemaal niet.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:28

Ik heb er nooit last van gehad tot afgelopen zondag. gatver.... lang inde auto gezeten na een tijdje flink misselijk en bij thuiskomst echt ziek incl overgeven. Maandag was het weer weg maar Dinsdag weer hetzelfde en donderdag weer.... geen idee hoe dat zo opeens kan!!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:35

Herkenbaar, ik ben ook besmet met het oh zo gevreesde wagenvirus :(

Ik heb alleen last als we op de snelweg zitten en we een berg opklimmen/afdalen. Het rare bij mij is dat als ik voorin zit er helemaal geen last van heb, maar achterin......... (Een goed excuses om voorin te zitten sus :P ). Op mijn telefoon/ipad zitten lukt gewoonweg niet en laat ik maar niet beginnen over een boek lezen. Bij mij helpt frisse lucht en stilte erg goed, op eten, kauwgom, drinken reageer ik niet.

Verder ben ik niet bootziek, vliegtuigziek, busziek, treinziek enz, dus echt alleen bij auto's.

Wist trouwens niet dat er zoveel bokkers wagenaiek zijn :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:42

Helaas ben ik er ook nooit overheengegroeid. Vroeger was het vaak noodstoppen maken omdat ik weer eens over mijn nek ging. Ook nu nog moet ik opletten dat ik goed vooruit kijk. Op rechte wegen kaartlezen gaat nog wel, in een stad met veel remmen of bochtige wegen is het kort op de kaart kijken en weer naar buiten. Onze autos zijn ook uitgezocht om hun stugge vering. Er zijn autos waarin ik binnen 5 minuten al doodziek word.

En een auto niet te warm laten worden, zorgen voor voldoende eten en drinken en niet te moe zijn ook kan voorkomen dat ik te wagenziek word.

Ook achterin blijft het goed opletten of gaan liggen. Dan heb ik vreemd genoeg nauwelijks last. Achteruit in een trein of achterin een bus is vragen om wagenziekte. Net als achtbanen, liften, 3 d films of racespelletjes op de computer ed. Alleen een draaimolen gaat goed.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:51

Hier nog een met het wagenziek virus :+
Het is bij mij al heel vroeg als kind begonnen, ik ben nu 26 en heb er nog steeds last van. Bah! Hou het ongeveer een uurtje vol en dan is het over. Gebruik bij reizen langer dan een uur dan ook altijd primatour, die ranzige pilletjes! Op een boot of in de bus heb ik het ook heel snel. In het vliegtuig alweer een stuk minder gelukkig.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:08

Ik slik die Primatour dus ook maar ik wordt er helemaal suf van.
Bijwerking van die tablet is ook sufheid.. Net of ik stom dronken ben ofzo.. Kan dan echt geen meter recht lopen..
Maarja liever dat dan overgeven bij een ander in de auto.. Mijn vriend is er onderhand wel aan gewend!
Ik ga nu ook eens minderen zien of ik met een halve tablet wat minder suf ga worden enzovoort...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:13

hm ik reis nogal vaak meer dan een uur.... om nou altijd pillen te gaan slikken... volgende keer eerst proberen met mijn auto ipv die van mn vriend. hoop dat het aan zijn auto ligt!

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:23

Ik heb er ook last van.
Paar jaar geleden moest ik 10 uur in de bus zitten. Heb toen van die bandjes om je pols geprobeerd (kan geen pillen slikken) en heb nergens last van gehad. Ik had zoiets van het zal wel, erger zal het er niet door worden. Met bandjes kan ik ook achterin zitten naar Frankrijk, wat normaal nog geen uur lukt.
En geen koolzuurhoudende dranken nemen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:25

Oh dat heb ik ook. Vooral in lage auto's en mensen die niet fatsoenlijk kunnen rijden en remmen.
Ik kijk bij voorbaat al niet op mijn mobiel, en ga ook niet zitten lezen. Ik wordt dan helemaal kriegel.
Voor in zitten helpt ook niet, maar goed.

Maar als ik zelf aan het rijlessen ben in een lage auto heb ik nergens last van :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:35

Heb al volwassen kinderen, maar als ik niet zelf rijd heb ik er nog steeds last van. Mijn dochter heeft het ook heel erg. Alleen toen we een vw-bus hadden had ze geen last van. Het heeft idd met de vering te maken. Ze gebruikt nu van die drukbandjes, die helpen goed.

Toen ze klein was wel pillen geprobeerd. Toen ik er een keer een doorbeet om haar een halve te geven schrok ik van het nare verdovende effect. We hebben ze vanaf dat moment nooit meer gebruikt.

Gek genoeg kan ik ook wagenziek worden van de tv; als een auto hard over een bochtige weg rijdt en je ziet dat vanuit die auto, wordt ik al misselijk. Stom!

Ik las laatst dat ADHD en wagenziekte vaak samenhangen, nu ben ik benieuwd of dat hier ook blijkt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:42

Ik kan ook niet naar 3D films, daar kom ik ook kotsend uit. Heb echt flink last van motion sickness :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:56

joyce_eddy schreef:
Ik slik die Primatour dus ook maar ik wordt er helemaal suf van.
Bijwerking van die tablet is ook sufheid.. Net of ik stom dronken ben ofzo.. Kan dan echt geen meter recht lopen..
Maarja liever dat dan overgeven bij een ander in de auto.. Mijn vriend is er onderhand wel aan gewend!
Ik ga nu ook eens minderen zien of ik met een halve tablet wat minder suf ga worden enzovoort...

Ik slik meestal ook maar een halve en dat is al voldoende. Behalve in de bus maar dat is omdat ik daar angstaanvallen heb gehad en dus vooral rustig wil blijven.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:00

Ik ben ook wagen ziek en altijd alleen op binnendoor weggetjes zolang het niet te veel remmen gas en schakelen is gaat het goed!
Ook kan ik niet jaar 3D films en ook niet in achtbanen ofzo :r