Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje1990 schreef:Ik herken me, deels, in je verhaal. Ben vanaf de kleuterschool (4 jaar) tot het einde van 4 vmbo gepest, toen 17 jaar, reken maar uit. Toen naar een andere school (havo), niemand die mijn pest verleden kende en het pesten was over.
Alleen heb ik, als ik het zo lees, er bij lange na niet zoveel last van als jij. *klopt af*. Ik herken het stukje verlatingsangst wel, ik heb de neiging om me heel erg aan iemand vast te klampen (vooral in liefdesrelaties). Ook ben ik bang om mensen tot last te zijn, net als jij dus. En behalve mijn moeder, denk ik niet dat er iemand is die mij echt kent. Ik vertel zelden écht iets over mijzelf. Kan mensen ook weer niet goed vertrouwen.
Het stukje mensen tot last zijn herken ik ook wel. Ik wil mensen niet tot last zijn, ben bang dat ik ze tot last zal zijn. Ik wou geen hulp, ook niet als het me praktisch op een dienblad werd aangeboden. Maar aan de andere kant vind ik het nóóit erg om te luisteren naar de verhalen of problemen van anderen.
Ik ben echter wel heel erg gelukkig, heb een fijn leven, heb een leuke studie, leuke paardjes, leuke vrienden en lieve ouders. Ik voel mij niet ongelukkig door het pestverleden dat ik heb. Ik heb er dus, zoals hierboven geschreven, nog wel wat 'last' van. Maar ben er niet ongelukkig door en heb geen problemen met slapen of met het maken van vrienden of wat dan ook.
Misschien heb ik het verkeerd, maar je praat over 'naar je eigen wereldje gaan', bedoel je hiermee drank/drugs of automutilatie?
Oreo schreef:Uit de post hierboven begrijp ik dat je jezelf "zeer" doet dus? Weet je hulpverlener van nu daarvan en heb je het gevoel dat diegene je er mee kan helpen?
Oreo schreef:Oooh, dat is ontzettend balen! Dus je moet echt nog even wachten voor je eerste echte gesprek daar...... Hoe voel je je nu op dit moment dan? Is
er echt niemand in je omgeving bij je vast een gedeelte van je verhaal kwijt durft? Nogmaals, je mag mij altijd een PB sturen als je het gevoel hebt dat dat op zou luchten....

Oreo schreef:Is er iets naars gebeurd dan vandaag TS?
Oreo schreef:Ooh, wat een goed voornemen! Wat zou het fijn zijn als dat lukt. Als je echt zo bang bent dat je dichtklapt kun je misschien vast wat op papier zetten en desnoods die tekst aan je vriendin geven?
zaken. Gebruik al je 5 zintuigen: wat wil je nu ruiken? Welke kleur wil je zien? Welke muziek? Het kan zijn dat je het ene moment jezelf met plezier masseert, en een paar minuten later alleen maar een warme pleid om je heen wilt.Schaduw92 schreef:Naomi_g1998:
ik ben eigenlijk sinds me intake met de psycholoog continu eigenlijk het schrijven wat ik voel en denk.. om het kwijt te kunnen. Alleen soms (lees meestal) verzadigd dit zeg maar niet.. dan ga ik naar me eigen wereldje zeg maar.. om het zo te noemen voor nu dan.
Schaduw92 schreef:daarom ga ik proberen mezelf te breken..
Schaduw92 schreef:heb vorige week vrijdag weer een paniekaanval gehad in de zin van dat ik mezelf niet meer herken en over alles ga nadenken.. dan slaat de paniek erin en begin ik volledig te shaken en heb ik het idee dat iemand me keel dicht knijpt en weet ik wel niet allemaal.. daarbij gaat me muurtje hoger en hoger en klap ik nog verder dicht en houd ik nog verder me mond
"kwantiteit" (=ik moet alles vertellen) of juist in "kwaliteit" -een of twee dingen vertellen en dat ook echt laten doordringen.