phormicola schreef:Ik ken dat soort calculatorsMijn BMR is 1506kcal en dat wist ik al, maar ik heb geen idee wat mijn activiteitsniveau is op het moment
Activiteitsschema:
Maandag: 30min HIIT en 30min cardio OF 1u circuittraining
Dinsdag: 2u bovenlichaam krachttraining
Woensdag: 24km fietsen (1u in totaal) en 4 uur paardrijles geven (beginners, dus veel meelopen en rennen)
Donderdag: 24km fietsen en 3u paardrijles geven
Vrijdag: 2-3u krachttraining benen, billen en buik
Zaterdag: rustdag
Zondag: 2-3u Fullbody krachttraining
Wat denken jullie? Ik vraag dit voornamelijk aan mensen die zelf ook krachttraining doen trouwens
Ik wil hier even op inhaken.
Ik ben zelf een fanatiek krachttrainer en ik heb altijd geleerd dat als jij 2u alleen je bovenlichaam kan trainen, je iets niet goed doet

Gebruikelijk is dat je 2 spiergroepen per keer traint (ligt aan je doel en hoe fanatiek je bent natuurlijk).
Als jij je bovenlichaam traint zijn dat er al 5 (als je de buik meetelt 6), dat is echt héél veel.
Als jij dit vol kan houden zonder écht moe te worden, dan wordt het tijd dat je zwaarder gaat trainen of meer op spieruithoudingsvermogen.
Ik train bijvoorbeeld op maandag mijn borst en schouders.
Reken maar dat ik dan echt mijn rug of biceps of triceps er niet bij kan hebben hoor.

Ik ben ruim 1,5 uur bezig per keer en dan heb ik 2 spiergroepen gehad en die zijn dan ook echt kapot.
Ennee... Rust is the key he
Geen rust.. Geen groei.Als jij geen moment rust neemt, kunnen je spieren niet goed herstellen en dus niet goed groeien.
Mijn BMR is 1506kcal en dat wist ik al, maar ik heb geen idee wat mijn activiteitsniveau is op het moment