Help, ik heb altijd honger!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:27

phormicola schreef:
Ik ken dat soort calculators :) Mijn BMR is 1506kcal en dat wist ik al, maar ik heb geen idee wat mijn activiteitsniveau is op het moment :+
Activiteitsschema:

Maandag: 30min HIIT en 30min cardio OF 1u circuittraining
Dinsdag: 2u bovenlichaam krachttraining
Woensdag: 24km fietsen (1u in totaal) en 4 uur paardrijles geven (beginners, dus veel meelopen en rennen)
Donderdag: 24km fietsen en 3u paardrijles geven
Vrijdag: 2-3u krachttraining benen, billen en buik
Zaterdag: rustdag
Zondag: 2-3u Fullbody krachttraining

Wat denken jullie? Ik vraag dit voornamelijk aan mensen die zelf ook krachttraining doen trouwens :)

Ik wil hier even op inhaken.
Ik ben zelf een fanatiek krachttrainer en ik heb altijd geleerd dat als jij 2u alleen je bovenlichaam kan trainen, je iets niet goed doet :+
Gebruikelijk is dat je 2 spiergroepen per keer traint (ligt aan je doel en hoe fanatiek je bent natuurlijk).
Als jij je bovenlichaam traint zijn dat er al 5 (als je de buik meetelt 6), dat is echt héél veel.
Als jij dit vol kan houden zonder écht moe te worden, dan wordt het tijd dat je zwaarder gaat trainen of meer op spieruithoudingsvermogen.

Ik train bijvoorbeeld op maandag mijn borst en schouders.
Reken maar dat ik dan echt mijn rug of biceps of triceps er niet bij kan hebben hoor. :n
Ik ben ruim 1,5 uur bezig per keer en dan heb ik 2 spiergroepen gehad en die zijn dan ook echt kapot.

Ennee... Rust is the key he ;) Geen rust.. Geen groei.
Als jij geen moment rust neemt, kunnen je spieren niet goed herstellen en dus niet goed groeien.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:29

phormicola schreef:
ralphtdw schreef:
wat wil je worden dan bodybuilder ?

Domme vragen bestaan dus wel :+

Bodybuilden is een leefstijl.
Vrouwen hebben over het algemeen de aanleg niet om zo breed en gespierd te worden als mannen.
Dit is zo'n taboe die bestaat bij vrouwen.

Als ze de biceps moeten trainen gaan ze al klagen 'ja maar ik wil geen spierballen kweken, ik wil afvallen' :')
Daar klopt dus helemaal niks van.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:30

laat ik het zo zegge.
de jongens die ik ken die groot willen worden.
die trainen per dag 2 a 3 uur aan kracht training.
en dat doe jij bijna ook. en de mensen die ik ken die meer willen afvallen doen meer aan cardio en wat kracht training erbij.
en er stond dat je bijna geen koolhydraten eet.
en nee dat doen hun ook niet.
dus dan maak ik er uit op dat je groot wilt worden toch?
en ja bodybuilder is wat overdreven.
maar goed de jongens die ik ken hebben ook altijd honger.
en dat is en komt puur door het zoveel sporten
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 28-10-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:31

Wat eet je precies ?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:33

ralphtdw schreef:
laat ik het zo zegge.
de jongens die ik ken die groot willen worden.
die trainen per dag 2 a 3 uur aan kracht training.
en dat doe jij bijna ook.
en er stond dat je bijna geen koolhydraten eet.
en nee dat doen hun ook niet.
dus dan maak ik er uit op dat je groot wilt worden toch?
en ja bodybuilder is wat overdreven.
maar goed de jongens die ik ken hebben ook altijd honger.
en dat is en komt puur door het zoveel sporten

Als jij goed traint en goed eet, heb jij niet altijd honger ;)
Je hoort sowieso niet altijd honger te hebben :n

Koolhydraten moet je wel eten (beperkt) voor het trainen, eiwitten na het trainen.

Ik vind het altijd zo apart dat mensen 5-6x per week krachttraining doen..
Dan vraag ik me af wat ze doen.. Want wanneer je goed traint is je spier gewoon kapot en heeft deze herstel tijd nodig.
Die krijgen ze niet hoor, als je 5-6x per week gaat.

En ik ben er zeker van dat wanner je 3x per week traint, je meer groeit dan wanneer je 5-6x per week traint.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:34

Ik denk dat voor de hoeveelheid die je sport, je erg weinig calorieën binnenkrijgt ja.

Hoe ben je ooit zo zwaar geworden en hoe lang ben je nu op je huidige gewicht? Kan het zijn dat je lichaam nog moet wennen aan minder eten?

Ga anders eens met je vraag naar een diëtiste als je PT je niet kan helpen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:36

Je kunt een vrouwenlichaam niet vergeleken met een mannenlichaam. Vrouwen zullen nooit zo breed/groot worden als een vent, tenzij ze daarbij niet-zo-vrouwelijke supplementen slikken. Wat vrouwen wel kunnen, uiteraard, is spiermassa opbouwen en ik vraag me af of dat is wat jou aan het gebeuren is, TS.

Spieren vragen meer calorieën dan vet. Hoe meer spier jij opbouwt, hoe hoger je basismetabolisme komt te liggen. En dan is het aan jou of je daaraan toe wilt geven, dan wordt je dus wel groter (en daar zul je altijd wel een beetje vet bij krijgen; echte bodybuilders nemen daar namelijk dan weer niet-zo-natuurlijke supplementjes tegen). Doe je dat niet, dan val je af. En/of heb je honger :+

Met de hoeveelheid bezigheid die jij hier post denk ik inderdaad dat je meer voedsel nodig hebt om je energie op peil te kunnen houden.

Wat betreft trainingsschema's: daar zijn zoveel meningen over als er mensen zijn. De een stelt dat je na 50 minuten niets meer uit je training zult halen, de ander vindt dat je 2/3/4/5 uur in de sportschool kunt staan en nog steeds lekker vooruitgang boeken. De een vindt dat je tot het uiterste moet, de ander zegt dat je in piramidevormig moet trainen. Kortom: als jij een schema hebt dat werkt voor jou, lekker daarmee bezig zijn. Bevalt het je om wat voor reden dan ook niet, dan staat het je geheel vrij om een van de andere honderd 'ways of life' uit te proberen. Dat is nou precies wat zo leuk is aan krachttraining :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:38

ik weet niet precies wat ze allemaal doen met de training en ik ben ook geen kenner.
ik hoor de verhalen van hun dat hun dagelijks gaan en soms wel 2 keer per dag.
en dat ze heel saai eten vind ik zelf hahah.lijkt mij niks.
maar ik bedoelde meer over bodybuilder was natuurlijk meer een grap maar zij heeft het over dat zij wel 3 a 4 keer per week 2a3 uur krachttraining doet.
dat vind ik persoonlijk wel erg veel als dit voor het afvallen is of ben ik nou gek?
en daarom dacht ik dan wil zij toch groot worden
en was het dan zo domme vraag

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:39

Ik moet hier stiekem om lachen.. vanmorgen in de trein de metro gelezen en daar stond een artikeltje in dat mensen die veel eten en/of veel honger hebben, psychische problemen hebben..

Je hebt dus geen honger, je hebt een zielenknijper nodig :')

Nu even zonder gekheid..

En oets van fruit eten wat hoog in de suikers staat? Druiven oid? Voor de energie.. of roep ik nu iets geks?

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:39

Ben je niet "gewoon" veel te veel met eten bezig in je hoofd? Als ik de hele dag bezig ben met wat ik wel en niet mag eten en schema's bijhoud heb ik ook veel meer honger. Omdat ik gewoon meer aan eten denk. Als ik me gewoon op mijn werk concentreer ben ik er niet zo mee bezig en is er zo een ochtend voorbij voor ik weer iets merk aan mezelf.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:40

Hier ook krachttraining (5-6x per week) en een bodemloze put.
Ik heb voor mezelf eetrichtlijnen gemaakt. Bepaalde hoeveelheid kcal met ook m'n macro's vastgesteld (aantal grammen vet, eiwitten en koolhydraten). Ik weeg al m'n voedsel en houd bij hoeveel ik binnenkrijg. Als ik 's avonds op m'n kcal zit, is het gewoon klaar met eten. Dan denk ik heeel hard aan mijn doel en klaag tegen m'n vriend :D Het helpt wel, ik cheat alleen nog als ik bij m'n vriend ben (omdat ik dan niet meer bijhoud wat ik eet. Dan raak ik het overzicht kwijt).

Qua activiteitenniveau zit je op x1,7. De x1,55 is nog te weinig voor je, dat is zeker. Volgens mij betekent dat: actief/zeer actief.

@Nancy: het hangt helemaal van je trainingsschema af. Sommigen werken met een split-schema, anderen werken met upper- en lowerbody. Weer anderen doen een fullbody-schema. Om maar te zwijgen van die tientallen andere soorten schema's. De hoeveelheid spiergroepen per training is dan irrelevant. Het gaat om de stimulans per spier per 'genezingscyclus'. Als jij je triceps compleet kapot traint 3 dagen in de week, omdat je splitschema dat zegt, doe je ook iets niet goed. Misschien werkt dit schema voor haar goed.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:40

Ik heb hier ook eens een topic over gestart en heb toen enkele tips gekregen: [MW] Steeds een hongergevoel... Ik heb vooral in de voormiddag honger, bij mij helpt de tip om bij het ontbijt brood, fruit en yoghurt (of een ander melkproduct) te eten, maar dat doe je misschien al :)
Laatst bijgewerkt door TrIjNiE__ op 28-10-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:41

Neem je wel de tijd rustig te eten? Daarmee bedoel ik: ga je er goed voor zitten en eet je op je gemak je portie op of moet je het naar binnen 'schrokken' omdat je over 10 minuten weer weg moet bij wijze van spreken?
Wanneer je te snel eet, komt het gevoel van 'voldaan zijn' later en in extreme gevallen zelfs bijna niet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:41

ralphtdw schreef:
ik weet niet precies wat ze allemaal doen met de training en ik ben ook geen kenner.
ik hoor de verhalen van hun dat hun dagelijks gaan en soms wel 2 keer per dag.
en dat ze heel saai eten vind ik zelf hahah.lijkt mij niks.
maar ik bedoelde meer over bodybuilder was natuurlijk meer een grap maar zij heeft het over dat zij wel 3 a 4 keer per week 2a3 uur krachttraining doet.
dat vind ik persoonlijk wel erg veel als dit voor het afvallen is of ben ik nou gek?
en daarom dacht ik dan wil zij toch groot worden
en was het dan zo domme vraag

Afvallen doe je het snelst met krachttraining (in combi met cardio en voeding natuurlijk)
En 2x per dag gaat wel ver hoor, willen hun iets gaan bereiken dan? Meedoen met wedstrijden?

En ik vind je vraag niet dom, dit is een heel normale vraag van mensen. Ik hoor m vaak en dan vaak van mensen met, no offense, minder/weinig verstand van fitness :)

Ik train 3x per week ongeveer 1,5 uur kracht (iedere spiergroep 1x per week).
Maar op mijn eten letten doe ik niet, daar mis ik echt de discipline en kennis voor, helaas :(

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:42

Ik ben net toevallig een boek aan het lezen over hoe vaak lichamelijke klachten uit je psyche en gedachtepatroon voortkomen, ik zeg niet dat dit klopt hoor maar ik zal je zeggen wat er in het boek staat bij "Vraatzucht"
Ontzettende hopeloze angst, paniek. Verwoed schrokken en uitkotsen van zelfhaat.
Dan zou je nieuwe gedachte moeten zijn: Het leven houd van me, zorgt voor me en steunt me. Het is veilig voor mij om te leven.

Vrij heftig... ik lees het boek ook nog maar net en ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden hoor maar wie weet herken je er iets in.

Ir1ne

Re: Help, ik heb altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:43

Het kan zijn dat je een hormoonoverschot hebt, van het hormoon Ghreline. Vraag anders eens aan je huisarts of je dit testen kunt?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:44

oke ik weet niet wat ze willen worden.
en of ze echt aan wedstrijden willen doen maar hun willen in hun ogen er mooi uit zien haha.
maar ze gebruiken dan ook wel anabolen maar goed.
ze zijn in ieder geval groot en heel gespierd.
en sommige werken ook als beveiliger en dat is natuurlijk ook leuk voor de meisjes haha

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:44

Rebel_Jits schreef:
@Nancy: het hangt helemaal van je trainingsschema af. Sommigen werken met een split-schema, anderen werken met upper- en lowerbody. Weer anderen doen een fullbody-schema. Om maar te zwijgen van die tientallen andere soorten schema's. De hoeveelheid spiergroepen per training is dan irrelevant. Het gaat om de stimulans per spier per 'genezingscyclus'. Als jij je triceps compleet kapot traint 3 dagen in de week, omdat je splitschema dat zegt, doe je ook iets niet goed. Misschien werkt dit schema voor haar goed.

Ik begrijp dat er meerdere soorten schema's bestaan.
En ik denk ook dat als je een fitnessinstructeur of een PT hebt, diegene wel weet wat wel en wat niet goed is.
En ten slotte weet jij ook wel wat wel of niet goed voor je is, jij bent degene die het voelt.

En 3x per week triceps kapot trainen in een splitschema, dan wordt het inderdaad tijd dat je beter naar je schema gaat (laten) kijken ;)
Het ligt ook maar net aan je doel, wat voor schema je krijgt.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:45

Arrabel schreef:
Ik ben net toevallig een boek aan het lezen over hoe vaak lichamelijke klachten uit je psyche en gedachtepatroon voortkomen, ik zeg niet dat dit klopt hoor maar ik zal je zeggen wat er in het boek staat bij "Vraatzucht"
Ontzettende hopeloze angst, paniek. Verwoed schrokken en uitkotsen van zelfhaat.
Dan zou je nieuwe gedachte moeten zijn: Het leven houd van me, zorgt voor me en steunt me. Het is veilig voor mij om te leven.

Vrij heftig... ik lees het boek ook nog maar net en ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden hoor maar wie weet herken je er iets in.

Staat er toevallig ook iets in over nekklachten? Aangezien de oorzaak bij mij onbekend is :o

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:46

TrIjNiE__ schreef:
Arrabel schreef:

Staat er toevallig ook iets in over nekklachten? Aangezien de oorzaak bij mij onbekend is :o

Ik stuur je even een pb ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:48

Ik lees mee, heb ik ook heel erg last van. Schaam me dood als ik rustig nog een keer wil opscheppen terwijl mijn vriend al stampvol zit :\

En ik zit soms ook wel vol hoor. Maar een uurtje later is mijn maag weer leeg en heb ik weer honger...

Ik sport ook 5-6x per week. Maar dat is maar drie keer krachttraining (that is, twee keer fitness en een keer judo, waarbij we ook kracht- en conditietraining doen), twee keer zwemmen (wedstrijd, maar ik ben nog vooral bezig met techniek onder de knie krijgen :o ) en een keer yoga. Het is moeilijk hoor, allemaal. Ik ben onwijs veel aangekomen sinds een blessure, terwijl ik helemaal niet zo gek veel eet, heb toch wel een soort van zelfbeheersing :+

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:48

Patchje schreef:
Ik ben misschien wel 14, maar heb eens gehoord dat als je niks wil aankomen en toch honger hebt, je veel moet drinken. Zo wordt je buik toch gevuld zonder dat je eet. En misschien energiedrank?

ben misschien wel 15 maar ik doe precies wat jij net zei en werkt top :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:49

Energiedrank is niet echt een goede tip, raichalove :)
Dat zit bomvol suikers en andere onnatuurlijke middelen.

Drinken kan goed zijn, maar dan water of groene thee ofzo.

SdaphneS

Re: Help, ik heb altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:53

Als je een personal trainer hebt, is het dan niet verstandiger om dit eens met hem te bespreken?
Die kent jou een stuk beter dan bokt en kan je misschien beter helpen om dit 'probleem' op te lossen.
Tenzij je dit al hebt geprobeerd natuurlijk, dan is deze post nutteloos. :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:56

phormicola schreef:
En dat meen ik letterlijk. Voor het eten, tijdens het eten, na het eten. Altijd. Overal. Als ik het druk heb. Als ik niets te doen heb.
Tenzij ik mezelf zo vol prop dat ik misselijk word.

Ik eet weinig tot geen troep, behalve als ik zoveel honger krijg dat groenten, vlees en 'schone' koolhydraten me geen energie meer geven. Ik probeer dat te beperken tot 1 maal per week en meestal gaat dat goed, maar het kost me de rest van de week al mijn zelfbeheersing.
Ik gebruik geen zakjes oid tijdens het koken. Alles is vers en van hoge kwaliteit, vaak ook biologisch.

Verder ben ik iemand die keurig netjes bijhoud wat ze eet. Momenteel eet ik ietsjes onder wat ik nodig heb (maximaal 300kcal minder), omdat ik serieus bezig ben met een personal trainer in de sportschool en vetjes wil kwijtraken. Het is dus niet zo dat ik probeer om van 1000kcal per dag rond te komen. Ik eet meestal tussen de 2000 en 2600kcal per dag, afhankelijk van mijn activiteit. Dat zijn toch geen hoeveelheden waarbij ik constant hongerig zou mogen zijn? Daarbij heb ik hetzelfde probleem als ik precies eet wat ik verbruik of daar zelfs boven zit.

Medisch gezien ben ik compleet gezond. Ik heb geen suikerziekte, geen schildklier problemen, geen stofwisselingsproblemen. Ik ben geen enorme emo-eter en ik heb geen ondergewicht.

Ik ben 1,78m, weeg 71.5kg en heb een vetpercentage van 21%. Ik eet minstens 130gr proteine per dag, minstens 70gr vet en de rest koolhydraten.
Ik heb geprobeerd om daarin te variëren, maar ook koolhydraatarm met veel vet maakt me hongerig. Ik heb meer of juist minder eetmomenten geprobeerd, allemaal zonder resultaat.

Ik drink 2 liter water per dag, twee potten thee zonder suiker of zoetstoffen en 2 kopjes zwarte koffie.

Wie o wie heeft er een idee, danwel een oplossing of ervaring hiermee?

Even over de vochtinname. Is dat twee liter alles met elkaar of is dat twee liter water + 2 potten thee (ook 2 liter) + 2 kopjes koffie (150 cc) = totaal 4 liter? Dat is toch teveel? Dan "spoelt" je eten toch gewoon weg? Daar krijg ik ook honger van.

Verder heb ik ook het idee dat je te weinig eet en dat je vaker op een dag moet eten. Dan blijft je suikerspiegel constant en zul je minder last van hongergevoel krijgen. Kijk inderdaad ook naar de eiwitten. Eet wat vaker yoghurt tussendoor (met muesli) en een gekookt eitje.