Hypnose ervaring gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:40

marleen_usar schreef:
EMDR daar hoor ik van dat dat te heftig is voor een kind. Maar of dat waar is weet ik niet?

Ja EMDR is heftig maar het werkt wel.
Zal dit dan ook aanraden bij een trauma.

Bij pakket 2 worden 12 sessies vergoed en dit is in de meeste gevallen ruim voldoende.

GrumpyCat

Re: Hypnose ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:47

Ook ik heb goede ervaringen met EMDR (voor traumaverwerking). Ik ontken niet dat het niet heftig is, maar het is zeker wel effectief. Ik ben nu halverwege mijn behandeling en zie/voel al zichtbaar verbetering. Bij mij wordt, afhankelijk van de zorgverzekeraar, eerst mijn eigen risico in rekening gebracht. Daarna wordt alles netjes vergoed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:07

Aanmelden kan niet want ik kan niet scannen, heb gevraagd hoe ik het dan wel kan doen? Copie kan ik per post sturen. En dan online inschrijven. Maar aanmelden gaat dus niet zonder die scans, want dan is het niet compleet. Morgen maar weer bellen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:47

Kijk anders eens naar Timeline therapy. Een vorm van hypnose, maar omdat het de naam niet draagt, een stuk laagdrempeliger. Ik weet een goed adres in Noordwijkerhout.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:05

Ik heb geen ervaring met hypnotherapie, wel met éénmalige hypnose.
Het was voor mij geen slechte ervaring, maar ik zou het niet als behandeling nemen. Niet voor kinderen en niet voor volwassenen. Bij hypnose wordt je eigenlijk in een heel ontspannen toestand gebracht. Ongeacht wat veel mensen denken, weet je zelf echt nog wat je doet en ben je wel nog meester over wat je doet. Je bent daarentegen wel meer vatbaar voor suggestie.
Sommige mensen zeggen / denken dat je je meer herinnert van bv trauma's als je onder hypnose wordt gebracht. Persoonlijk geloof ik daar niet in. Wat ik wel geloof is dat je misschien bepaalde dingen sneller zal uitspreken omdat je iets meer ontspannen bent.
Voor een behandeling zou ik voor een kind eerder opteren voor bv gedragstherapie (spel- of gesprekstherapie afhankelijk van de leeftijd).