RusselNuwell schreef:Bij de griepprik wordt griep-virus in je lichaam gespoten, dit is een verzwakt virus waar je 'in principe' niet ziek van zou worden, maar wat wel je immuunsysteem activeert, waardoor er een bepaald type witte bloedcellen actief wordt dat bij een volgende infectie ervoor zorgt dat het virus heel snel wordt afgebroken. Maar er is altijd een uitzondering op de regel, en altijd zijn er dus wel mensen die ziek worden van dit verzwakte virus.
Ik weet hoe de griepprik werkt, eigenlijk niet veel anders dan alle andere preventieve injecties.
Maar ik zie het dan toch anders (ben geen bioloog of iets, dus met zekerheid kan ik het natuurlijk niet zeggen): Je hebt reeds een verminderde weerstand, en bent eventueel al besmet met het influenzavirus (heeft in incubatietijd van 2 tot 4 dagen) of gewoon een andere bacterie. Waardoor het je reeds verzwakte lichaam niet kan opboksen tegen het virus. En dus ook niet kan afbreken.
We weten allemaal toch dat als we ziek zijn, het virus er al langer zit dan we ons daadwerkelijk ziek voelen.
Dus na die griepprik wordt je misschien sneller ziek, maar zonder die griepprik zou je ook gewoon ziek zijn geworden, al duurt het dan misschien iets langer...