Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:47

Niet roken is zooooooo klagen over rokers :')

Stel je eens voor dat iedereen stopt met roken. Per direct. Geen inkomsten meer voor de staatskas waardoor men accijnzen misloopt, levensverwachting van mensen gaan stijgen. Gevolg: mensen worden ouder, zorg wordt duurder. Maar dat kan niet meer betaald worden doordat ze geld mislopen, en tegenwoordig rijzen al de kosten van de zorg de pan uit... U roept maar.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:50

ik heb zo een scheit hekel aan mensen die zo uitdragen en op dringen dat ze tegen roken zijn..
laat iedereen toch in hun waarde.

zo ga je een dik mens ook niet verbieden te eten.

en dan is roken erg maar ik hoor niet vaak dat roken in het verkeer een dodelijk ongeluk veroorzaakt heeft
terwijl drank gebruik een veel groter en gevaarlijker probleem is. maar er mag nog steeds revame gemaakt worden voor drank. of mc donald

als er nog meer mensen stoppen met roken gaat nl bijna faillet en stijgt de werkloosheid nog verder
alleen al in philip morris bergen op zoom werken veel mensen van de omringende steden en dorpen daar.. ook de opbrengsten uit belastingen zijn een goede aanvulling op de staat kas.

ik vind het ook erg onbeschoft dat je achter rokende mensen ga klagen jij kiest er toch voor om er achter te lopen en zij dwingen jou toch niet?

ik heb zelf jaren gerookt en dat varieerde van een pakje per dag tot een pakje per maand
ja dat ruik je aan kleren maar het is wassen en het is weer weg.
zo mogen mensen die hier op de koffie komen gewoon binnen roken.
even raam open en de lucht is weer weg.

nu rook ik niet meer maar kan morgen zo weer 1 sigaret op steken en er van genieten.
roken van normale sigaretten werkt wel degelijk kalmerend omdat het de gewoonte is die zorg dat je kalmeert

ook werkte het anti roken de cafes naar de donder. hier drinkt en rookt de jeugd thuis omdat het in het cafe niet meer mag. maar nu per 1 januari veranderend kunnen waarschijnlijk de cafes echt dicht want dan mag de jeugd onder de 18 niet meer roken en niet meer drinken in een cafe

daarnaast sinds ik gestopt ben met roken kwam ik kilos aan
en kreeg ik stukken minder lucht omdat de longblaasjes open gingen staan en er allergieen naar boven kwamen . alleen dat al zou een goede reden zijn om weer te gaan roken,,
Laatst bijgewerkt door hutch84 op 22-10-13 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:51

xEmily schreef:
Ik zeg altijd expres als er een roker voor ons loopt of we eventjes verder kunnen lopen omdat er een roker is, en dat zeg ik extra 'hard' zodat ik weet dat ze het horen. Hoe ik me dr'aan kan irriteren dat ze op drukke [url]openbare plekken (braderie etc.) gaan staan roken, belachelijk gewoon[/url]!

Ben zelf ook zwaar tegen roken. Ik kreeg op jonge leeftijd astma aanvallen omdat mijn vader rookte. Wat ik niet snapte is dat pa rookte terwijl hij zelf ook zware astma heeft. Maar gelukkig is hij, na die keer dat ik die aanval kreeg, ermee gestopt. Van ma mocht ik de sigaretten altijd in de prullenbak gooien haha :'3

Helaas ben ik een roker, vrij laat begonnen en best spijt van.
Maar, het is ieders eigen keuze, ik vind het belachelijk dat men schijnbaar in de openlucht niet eens meer zou mogen roken.
Dat het stinkt is een feit, maar liever een sigaretje dan een fles alcohol, waar men een stuk minder leuk van word als je er echt verslaafd aan bent.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:52

Dit word dus een topic met een discussie waar je denk ik niet veel aan hebt. |o
Niet rokers gaan helemaal er in mee
Rokers helemaal tegen... (Behalve sommige die wel willen stoppen natuurlijk )

Omdat ze zichzelf willen verdedigen ;)

Zelf ben ik trouwens een niet-roker en ben er ook echt helemaal op tegen.
Gelukkig rook mijn vriend ook niet. Alhoewel mijn ouders wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:53

Hier een niet roker. Maar ik erger mij dood aan die reclames. Laat mensen lekker roken :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:57

Sorry maar waarom mag ik niet roken op een openbare plek? Dat vind ik pas asociaal, dat je zo demonstratief gaat lopen doen...
Ik rook ook, mijn vriend ook. We eten (meestal, zeg, 95% van de tijd) gezond. Ik sport zes keer per week, gaat prima zolang ik ca. 6 uur voor training niet rook. Huid ziet er goed uit, seksleven is top, goed op gewicht (nou ja, bijna, maar ik heb een paar weken stilgezeten ivm blessure). Vriend heeft een actieve baan en is veel buiten, ook hij heeft nergens last van.

Ik hou netjes rekening met mensen die er last van hebben, ga ik even uit de wind staan ofzo... Als ik bij iemand in het bushokje sta die nog nooit van deo heeft gehoord ga ik toch ook niet heel hard met mijn hand voor mijn neus wapperen? :') Ik vind roken lekker, kan ik er wat aan doen dat het stinkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:58

Mensen mogen lekker roken wat mij betreft, of beter... Nee, dan liever overgewicht; daar heb ik geen last van namelijk. Dat stinkt niet. Oud worden is het allerduurste voor de samenleving wat dat betreft, dat voordeel heb je bij rokers, het verkort gemiddeld wel je leven en wie weet krijg je korting bij het crematorium; je bent immers al voorgerookt :+
T levert belasting op, dus dat is gunstig :)

Maar goed, vraag mij af op die spotjes echt zin hebben. Zolang ik geen last van de rook heb, ga gerust je gang met het asfalteren :D ik lig er echt niet wakker van.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:59

ik vind het ook vervelende reclames..
alsof ze niks beters konden verzinnen :+

en inderdaad waarom mag er dan nog wel reclame gemaakt worden VOOR drank en de mac, burger king enz?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:00

Rook lekker een eind weg... lekker veel, lekker ongezond.

Ik heb er geen last van! :D
En ben een niet roker.

Ik heb er zelfs geen problemen mee als iemand gezellig in de pauze een peukie bij me rookt.

Maar niet als ik aan het eten ben, dat vind ik zo smerig...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:02

AdnerB schreef:
ik vind het ook vervelende reclames..
alsof ze niks beters konden verzinnen :+

en inderdaad waarom mag er dan nog wel reclame gemaakt worden VOOR drank en de mac, burger king enz?

Bij drank staat er wel een waarschuwing bij. Maar goed... Bij fastfood weer niet; daar zou ook best 'geniet met mate' bij kunnen.
Maar ja, roken daar hebben mensen in de omgeving eerder last van dan bv iemand die een hamburger eet. Meeroken is ook schadelijk. Hamburgergeur inademen weer niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:03

vuurneon schreef:
Nee, dan liever overgewicht; daar heb ik geen last van namelijk.

Moet je eens een vlucht van 8 uur proberen uit te zitten terwijl diegene naast je een stukje van jouw stoel in beslag neemt omdat 'ie te groot is voor z'n eigen stoel :+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:03

eenitraM schreef:
Niet roken is zooooooo klagen over rokers :')

Stel je eens voor dat iedereen stopt met roken. Per direct. Geen inkomsten meer voor de staatskas waardoor men accijnzen misloopt, levensverwachting van mensen gaan stijgen. Gevolg: mensen worden ouder, zorg wordt duurder. Maar dat kan niet meer betaald worden doordat ze geld mislopen, en tegenwoordig rijzen al de kosten van de zorg de pan uit... U roept maar.

Jij schrijft het, ik wilde het net schrijven!
Dan gaan er pas echt problemen komen......

Ik rook zelf niet, heb er ook een hekel aan om in de stank van een ander te moeten zitten.
Maar ik heb geen hekel aan rokers, ze moeten zelf weten wat ze doen.
Verder is de stank van overmatig parfum gebruik net zo erg bij sommige mensen.
Of dat ze uit hun bek stinken....of dat ze in een winkel een scheet laten....vind ik persoonlijk veel erger als iemand die rookt...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:05

Hahah, zo is dat justdiesel :D

Bij die site zou ik wel eens bronnen willen zien trouwens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:05

Doubtless schreef:
vuurneon schreef:
Nee, dan liever overgewicht; daar heb ik geen last van namelijk.

Moet je eens een vlucht van 8 uur proberen uit te zitten terwijl diegene naast je een stukje van jouw stoel in beslag neemt omdat 'ie te groot is voor z'n eigen stoel :+

Hahaha, heb wel moeten lachen om diegene die het inderdaad overkwam: stoelleuningen konden nog naar beneden, dus diegene hoefde maar 1 stoel te betalen. Zei die dame ook nog: zo ik zit!
De dame ernaast zei: en ik niet.... -O-
(Wat was ik blij met mijn gereserveerde plek naast mijn vriend haha)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:06

Haha oja overmatig parfum.
Was laatst iemand die zoveel parfum ophad dat ik het gewoon in mijn mond kon proeven.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:07

Ik heb hetzelfde gehad :j Met m'n rugpijn is een vlucht van 8 uur sowieso al pittig, maar als ik dan geen van beide armleuningen kan gebruiken omdat mijn buren zo groot zijn valt het helemaal vies tegen...

valine

Iets van... Leven en laten leven? :Z

Soraya10

Courses schreef:
Uiteraard, je kent ze wel. De filmpjes op TV waarop een 14 jarige jongen rapt over hoe roken stringetje boven je broek is, of hoe Bibi je verteld dat roken zooo de naam van je vriend laten tatoeëren is.

[ Video ]

Roken kan echt niet meer, dat is de boodschap. Nu zijn er genoeg voornamelijk jongeren die het heel cool en stoer vinden met een peuk over straat te lopen, want je vriendinnen doen het ook. En ik denk ook niet dat ik nog hoef te zeggen hoe erg rokers stinken, of hoe goor het is als je kleding er helemaal naar ruikt.

Maar.
Wisten jullie dat rokers meer kans maken op hardnekkige acne? Of dat rokers meer kans maken op donkere haren op de armen? Het feit dat roken 'kalmerend' zou werken een fabel is?

Ik rook nu ruim 24 maanden niet meer en ben daar dolblij meer.
Idd nu kom je er pas achter hoe het stinkt en wat t je kost en niets oplevert.
Toch vind ik het wel erg overtrokken.
Ik heb idd gehoord dat mijn huid minder grauw is en meer glanst, maar voor de rest......
Ik ben niet energieker.
Niet dikker of dunner geworden etc etc.
Maar goed iedereen heeft er wel baat bij om te stoppen!

Nee, inderdaad. Dat wist ik persoonlijk ook niet. Ik ben de grootste anti-roker die je waarschijnlijk zult tegenkomen en ik heb hier zo ook mijn redenen voor. Maar ik kwam deze site tegen en heel veel van de genoemde dingen daarop, wist ik zelf ook eigenlijk niet. Ik vind het bijster genoeg interessant welke aspecten nog meer bij het roken komen kijken, en het geeft mij alleen maar meer redenen er tegen te zijn.

http://tobaccobody.fi/n_en.php

Links zie je de persoon als roker, die al een aantal jaar stevig door rookt, en rechts als niet roker. Het verschil in 1 oogopslag is alleen al goed te merken, maar als je de extra aspecten er nog bij leest schrik je daar toch best wel van. Nu kan je denken 'YOLO', maar ja, jij wilt er toch ook zo lang mogelijk zo goed uit blijven zien? ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:10

valine schreef:

Maar ik heb bv een longziekte, dus als iemand lekker zit te roken in mijn richting is dat echt best k*t (ja hetzelfde voor overmatig parfum gebruik hoor!). Dan ga ik wel weg, maar is het kwaad al geschiedt en hoest ik de longen uit mijn lijf.
Dus roken prima, maar t is wel zo aardig om een beetje rekening te houden met de medemens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:11

vuurneon schreef:
valine schreef:

Maar ik heb bv een longziekte, dus als iemand lekker zit te roken in mijn richting is dat echt best k*t (ja hetzelfde voor overmatig parfum gebruik hoor!). Dan ga ik wel weg, maar is het kwaad al geschiedt en hoest ik de longen uit mijn lijf.
Dus roken prima, maar t is wel zo aardig om een beetje rekening te houden met de medemens.

Als ik dat weet van jou hou ik daar uiteraard rekening mee :j
En anders mag je het tegen mij zeggen, dan haast ik me naar een andere plek. Zolang je het netjes brengt ben ik ook heel netjes! :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:12

vuurneon schreef:
valine schreef:

En ik heb psoriases wat wordt aangewakkerd door extreem veel parfum wat in de lucht hang, ik krijg er jeuk van en sterf bijkans af.

Daar hoor je mij toch ook niet over klagen?

Zelfs op 5 meter afstand is een sigaretje te ruiken. Hoe de wind ook staat... Buiten is buiten, en buiten mag je legaal roken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:14

Ik klaag ook niet :+
Ik zeg alleen dat het vervelend is, net als overmatig parfum gebruik.

Meestal ga ik zelf uit de rook staan, wil het niet dan vraag ik netjes diegene of die de andere kant kan opblazen of aan de andere kant van mij wil staan. Gelukkig maakt zelden iemand daar een probleem van :)
Ik ben zo beleefd om het netjes te vragen en dan krijg je vaak ook een keurige reactie terug.
(Zit een verschil tussen 'hè, ik ruik een sigaret of ik zit echt in de rook van een ander)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 18:33

Ehm, jongens. De gehele discussie 'wel of niet' tegen het roken zijn gaat het mij niet zo om, ik doelde meer op de gevolgen (die je op de website allemaal opgesomt ziet staan) etc. Want die discussie die er nu ontstaat is inderdaad vrij zinloos naar mijn mening.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:41

Courses schreef:
Ehm, jongens. De gehele discussie 'wel of niet' tegen het roken zijn gaat het mij niet zo om, ik doelde meer op de gevolgen (die je op de website allemaal opgesomt ziet staan) etc. Want die discussie die er nu ontstaat is inderdaad vrij zinloos naar mijn mening.

En wat is daar nou interessant aan? Oud nieuws...

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:47

Ik ben er ook op tegen,
hoop heel erg dat ik later niet ga roken.
het is zo slecht voor je!
toelichting gehad op school en er zitten 200 giftige stoffen in een sigaret
waarvan 40 kankerverwekkend.
mijn moeder heeft heel lang gerookt maar is nu eindelijk gestopt.
ze kwam wel veel aan maar ze ging sporten en gezonder eten
ben heel trots op haar! want ze moets veel hoesten enzo en ik wil niet dat ze ineens longkanker heeft ofzo.
roken in het openbaar vind ik ook heel smerig, ik kan dan echt niet meer goed ademen en het stinkt zo verschrikkelijk.
bovendien is meeroken voor 20% roken.
dus ik vind het raar dat mensen in het openbaar roken en daar andere mensen ook mee opzadelen.
ik hoef geen vieze teer in m'n longen omdat anderen er voor kiezen, nee bah.