Uiteraard, je kent ze wel. De filmpjes op TV waarop een 14 jarige jongen rapt over hoe roken stringetje boven je broek is, of hoe Bibi je verteld dat roken zooo de naam van je vriend laten tatoeëren is.
[
Video ]
Roken kan echt niet meer, dat is de boodschap. Nu zijn er genoeg voornamelijk jongeren die het heel cool en stoer vinden met een peuk over straat te lopen, want je vriendinnen doen het ook. En ik denk ook niet dat ik nog hoef te zeggen hoe erg rokers stinken, of hoe goor het is als je kleding er helemaal naar ruikt.
Maar.
Wisten jullie dat rokers meer kans maken op hardnekkige acne? Of dat rokers meer kans maken op donkere haren op de armen? Het feit dat roken 'kalmerend' zou werken een fabel is?
Ik rook nu ruim 24 maanden niet meer en ben daar dolblij meer.
Idd nu kom je er pas achter hoe het stinkt en wat t je kost en niets oplevert.
Toch vind ik het wel erg overtrokken.
Ik heb idd gehoord dat mijn huid minder grauw is en meer glanst, maar voor de rest......
Ik ben niet energieker.
Niet dikker of dunner geworden etc etc.
Maar goed iedereen heeft er wel baat bij om te stoppen!
Nee, inderdaad. Dat wist ik persoonlijk ook niet. Ik ben de grootste anti-roker die je waarschijnlijk zult tegenkomen en ik heb hier zo ook mijn redenen voor. Maar ik kwam deze site tegen en heel veel van de genoemde dingen daarop, wist ik zelf ook eigenlijk niet. Ik vind het bijster genoeg interessant welke aspecten nog meer bij het roken komen kijken, en het geeft mij alleen maar meer redenen er tegen te zijn.
http://tobaccobody.fi/n_en.phpLinks zie je de persoon als roker, die al een aantal jaar stevig door rookt, en rechts als niet roker. Het verschil in 1 oogopslag is alleen al goed te merken, maar als je de extra aspecten er nog bij leest schrik je daar toch best wel van. Nu kan je denken 'YOLO', maar ja, jij wilt er toch ook zo lang mogelijk zo goed uit blijven zien?