Je haar nat kammen, slecht??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer kun je het best je haar kammen?

Kammen als het nat is
51 (48%)
Kammen als het droog is
55 (51%)

Totaal aantal stemmen: 106

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:37

Als ik mijn haar kam als het nat is, verlies ik veel meer haar dan wanneer het droog is.

Yanne_RP

Re: Je haar nat kammen, slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:40

Ik borstel mijn haar altijd als het nat is met een zachte borstel zodat de ergste klitten eruit zijn ! :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:42

De kapper kamt het haar toch ook nat voordat ze gaan knippen? Eerst wassen, dan kammen, knippen, drogen.

Bij mij maakt het niet uit, droog of nat. Ik heb wel heel erg stijl haar.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:44

Die gooien wel zoveel crèmespoeling erin dat je nauwelijks/geen klitten hebt. Dit doe ik overigens ook.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:48

Ik was mijn haar met een repair shampoo & conditioner van Sios. Klit haast niet en mooi plat/glanzend. Ik borstel mijn haar regelmatig als het nat is, zo droogt het ook wat sneller..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:50

Ik haar mijn haar borstel als het droog is krijg ik echt een poedel effect of dat ik een afro kapsel krijg :=

Ik borstel mijn haar alléén als het nat is :P Anders nooit.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:56

Mette schreef:
Ik kam mijn haar als het nat en als het droog is. Een goede borstel maakt heel erg veel verschil! (en een goede conditioner trouwens ook)
Via een vriendin kwam ik op de Tangle Teezer, een super fijne borstel die veel minder haar eruit trekt. Je hebt er verschillende versies van; de gewone, een reisversie (kleintje met klepje) en eentje voor onder de douche. Zelfs met conditioner aan je handen glipt hij er niet uit!
https://www.google.nl/search?q=tangle+t ... h&imgdii=_

Met zo'n borstel zou ik nooit door m'n haar heen komen :')

Ik denk dat als je krullen hebt, het vaak fijner/ beter is als je t nat kamt.

Als ik droog borstel, maak ik m'n haar ook altijd nog ff wat nat/ vochtig (gewoon met m'n hand, uit de kraan). Anders is t zo ongelooflijk pluizig :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:58

Ik heb een tangle teezer met mijn mega krullen bos..

En ik trek er net zo veel haar uit als voorheen :+
Wel een handig reisborsteltje inderdaad.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:59

Ik kam mijn haar voor het wassen, en dan na het wassen kam ik het ook voorzichtig uit. Anders krijg ik het droog helemaal niet meer doorgekamd :n.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:14

Ik haal de klitten los met mijn vingers of een kam met hele grove tanden (haar tot aan mn sleutelbeen) en als het droog is nog en keer. Van kammen als het nat is trek ik er heel veel haren mee uit, en borstelen als het droog is krijg ik heel pluizig haar!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:20

Je kan je haar wel kammen als het nat is maar dan moet je voorzichtig zijn. Nat haar is kwetsbaarder en trek je dus eerder kapot als je te ruw bent.
Dat de kapper je haar knipt na het wassen(of gewoon nat) dat is omdat het beter knipt als het nat is.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:38

Bij mijn kapper geleerd dat je haar het minst afbreekt als je het nog niet hebt gedroogd (dus zeiknat). Ik heb krullen dus moet het wel eerst kammen/borstelen.

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:52

Als je je haar nat kamt dan breekt het af.
Ik kam mijn haar ook gewoon nat want als ik wacht tot het droog is dan zitten er allemaal klitten ens. in :/

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:56

Ik heb een Tangle Teezer met vrij steil maar dik haar :) en ben zoooooo blij dat ik er een heb gekocht!
Had altijd klitten in mijn haar waardoor er met het kammen (nat en droog) een hoop haar afbrak.
Sinds ik die tangle teezer heb is dat echt heel veel minder. Ideaal!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:57

Met name krullend haar is het beste om nat te kammen als je de conditioner erin hebt zitten, dus voordat je je haar weer uitspoelt. Met een groffe kam met veel ruimte tussen de tanden. Ik doe dit pas sinds kort, maar mijn haar krult veel beter en blijft mooi in plaats van dat het pluizig is en dat je er knopen uittrekt terwijl het droog is. Verder kam ik het bijna niet meer en als ik het wel doe is dat ook met zo'n groffe afro achtige kam.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:08

Ik kam mijn haar als het droog is (lang stijl haar) anders kam ik er klitten in die ik er niet meer uit krijg.
Ik doe voor het borstelen een druppel olie in de punten, anders kom ik er nog niet doorheen. (Kerastase olie van L'Oréal). Wel prijzig, 35euro voor 125ml maar ik doe ruim een jaar met een potje en dan doe ik 3x per week een druppel er in. Is overigens ook goedkoper te krijgen bij de etos ed. Maar die vind ik minder fijn.
Ik krijg altijd rillingen over mijn rug als mensen nat haar kammen en dan bovenaan beginnen. Dat ze door blijven trekken tot de haren breken omdat het in de klit zit... vreselijk... En ik zie ook precies wie dat doet aan het haar. Zo zonde.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:10

Het is slecht om het nat te kammen ja, omdat het dan sneller beschadigt. Maar ik kam het wel gelijk als ik uit de douche kom, heb namelijk best lang haar en als ik het niet kam kan ik het beter afscheren door de knopen. Maar natuurlijk kam ik het tussendoor als het droog is ook.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:16

xSCWx schreef:
Ik kam mijn haar als het droog is (lang stijl haar) anders kam ik er klitten in die ik er niet meer uit krijg.
Ik doe voor het borstelen een druppel olie in de punten, anders kom ik er nog niet doorheen. (Kerastase olie van L'Oréal). Wel prijzig, 35euro voor 125ml maar ik doe ruim een jaar met een potje en dan doe ik 3x per week een druppel er in. Is overigens ook goedkoper te krijgen bij de etos ed. Maar die vind ik minder fijn.
Ik krijg altijd rillingen over mijn rug als mensen nat haar kammen en dan bovenaan beginnen. Dat ze door blijven trekken tot de haren breken omdat het in de klit zit... vreselijk... En ik zie ook precies wie dat doet aan het haar. Zo zonde.

Je moet zowiezo onderaan beginnen, maar mijn kapster die ook veel krullen krullen heeft - geeft ook aan dat het het beste nat met de conditioner erin kan gebeuren. Ik dacht ook, dat komt nooit goed, maar zeker met een groffe kam kom je bijna niets tegen. Dan wel aan de uiteinden beginnen en zo langzaam hoger op ;-)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:16

Ik krijg er ten eerste al geen kam doorheen, gebruik altijd de borstel dus.
Omdat ik ook een slag in mijn haar heb moet ik het na het douchen altijd nat borstelen. Als het opdroogt heb ik of rasta of een grote vogelnest die ik er niet meer uit krijg.

Verder borstel ik mijn haar ook als het droog is.. maar niet veel omdat ik daar snel vet haar van krijg en het gaat pluizen.

( Ben ook niet iemand die voorzichtig de klitten uit het haar haalt.. de regel 'van onder naar boven werken' gebruik ik ook nooit := ) Loop nog steeds rond met een flinke bos haar.

Hangt er dus per persoon vanaf, het haar type en waarschijnlijk ook de lengte telt mee.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:18

Dan zou ik dus nooit meer mijn haar kunnen kammen..
Ik kan mijn haar alleen kammen als ik net uit de douche kom, met zeiknat haar dus en dan ook nog met een extra (niet uitspoelbaar) middeltje. Anders kom ik er écht niet doorheen. Ik heb een soort krullenafro kapsel dat dus écht niet te temmen valt als het eenmaal droog is :+

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:22

Ik kam mijn haar altijd als het nat is en heb nooit problemen, ik doe het met een kam, wel met beleid trouwens. Als ik mijn haar droog is doe ik het met een borstel.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:38

Normaal borstelde ik ook mijn haar altijd uit als ik net uit de douche kwam, dan haren invlechten en dan naar bed. Shampoo, conditioner alles ging erin.

Ik kan mijn haar echt niet droog borstelen, dan heb ik echt een pluiskop haha.
Ga binnenkort een grove kam kopen. Heb zelf behoorlijk slag/soms krult het, dus als ik het niet invlecht na het douchen heb ik echt behoorlijk pluizig haar.

Gisteren eens geprobeerd om niet te kammen, heb ze alleen gewassen met babyshampoo, daarna wat olie van Syoss erin gedaan, toen half laten drogen voordat ik naar bed ging. De volgende ochtend kwam ik er heel makkelijk me mijn handen doorheen. Dus ik ga dit maar eens een tijdje proberen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:51

Hier ook krullen.
Ik borstel mijn haar nooit.
En kam het met een grove kam alleen vlak voor het wassen (droog) en vlak na het wassen (net niet druipend nat).
Als ik er aan denk doe ik ook nog een serum/masker.
En voor de rest zit het in een eeuwige knot.
Bij het droogkammen trek ik de krul er volledig uit en is het vrij moeilijk te doorkammen. Bij het natkammen gaat het heel vlotjes, gebruik wel altijd conditioner bij het wassen.

Nat haar met een borstel borstelen is idd niet goed. Met een grove kam kan het niet veel kwaad.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:58

xSCWx schreef:

:)) :)) Precies mijn manier

Maar kamt iedereen het nou of bedoelen ze borstelen? Ik kam nooit >;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:17

Ik heb lang krulend kroes haar. Als ik dat droog moet kammen... :=
Ik kam ze dus nat, na het douchen (laat ze even uitlekken, maar droog ze verder niet af) met wat antiklit. Vervolgens gaat er een vlecht die er na een nacht slapen nog eens 24uur in blijft zitten. Ik merk er niet veel van dat het erg veel slechter is dan wanneer ik het niet doe. Heb juist dat het haar 1 a 2 dagen minder kroest en dus wat minder extreem in volume is.