Inslapen gaat moeizaam of zelf slecht. Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Re: Inslapen gaat moeizaam of zelf slecht. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:50

Hier voor mijn dochtertje de pilletjes van sleepzzz maar die ken je al.
Zelf laat ik altijd zo warm mogelijk water over mijn voeten stromenvoor een minuut of 5 en dan ben ik ook zo vertrokken.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:51

Heb er ook vreselijk veel last van, lig altijd uren te woelen, en als ik in de vakantie heb uitgeslapen val ik de volgende nacht om 6u in slaap :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:55

Harry potter(1e deel) helpt mij altijd in slaap vallen.

Veel stress en zorgen op het moment. Zonder Harry is slapen kansloos.

Ik lig niet te kijken, ik luister alleen...

Meestal slaap ik voordat ze in het kasteel zijn aangekomen.

Word wel altijd even wakker als hij is afgelopen, maar slaap dan zo weer verder.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:01

Had ik als baby en later als peuter en kleuter al last van. Mijn ouders werden er dol van. Ik kon gewoon niet slapen. Lag toen ik wat ouder was urenlang te zingen in bed, tot grote irritatie van mijn broers :+

Bij vlagen heb ik het nog. Wat mij helpt is een ritme. Dus ook in het weekend ee vroeg af en naar bed gaan zoals je door de week ook doet. Mijn ritueel voordat ik naar bed ga is altijd hetzelfde. In bed lees ik altijd nog wat.

Ik heb er onderzoeken voor gehad als kind. Mijn lichaam is wel moe, maar mijn hersenen krijgen niet het seintje dat het tijd is om te slapen. Een ritme helpt hierbij als een soort van herkenning voor mijn hersenen.
Nog steeds slaap ik maar 6 tot 7 uur per nacht. Hier functioneer ik gewoon het beste op :j
Bij meer word ik doodmoe en krijg ik hoofdpijn en verstoort dus mijn ritme.
Heb nu vakantie en dat ik nu nog online ben is eigenlijk niet goed :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:02

Ik volg ook even. Heb echt periodes dat ik vrijwel niet of weinig slaap.. dan uiteindelijk naar een paar nachten van ruim 2u slaap, ben ik vanzelf een keer zo moe dat ik wel kan slapen... maar echt fijn en goed lijkt het mij niet.
Ik heb sowieso dat ik dingen heel moeilijk los kan laten en soms mee op bed neem.. of de dag nog een keer her beleef dan. Ook niet echt bevorderlijk voor je nachtrust. Dus ik ga ook even volgen voor dé gouden tip :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:07

magic_lover schreef:
Ik volg ook even. Heb echt periodes dat ik vrijwel niet of weinig slaap.. dan uiteindelijk naar een paar nachten van ruim 2u slaap, ben ik vanzelf een keer zo moe dat ik wel kan slapen... maar echt fijn en goed lijkt het mij niet.
Ik heb sowieso dat ik dingen heel moeilijk los kan laten en soms mee op bed neem.. of de dag nog een keer her beleef dan. Ook niet echt bevorderlijk voor je nachtrust. Dus ik ga ook even volgen voor dé gouden tip :+

Als dat de reden is raad ik meditatie/ontspanningsoefeningen voor het slapengaan aan :j
Je valt waarschijnlijk al weg tijdens de oefeningen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:09

Ik schrok van je titel, dacht dat er een dier niet heenging :')
Ik zou even langs de huisarts of drogist gaan voor een goed hulpmiddeltje :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:12

Ik zit toevallig nu een mok a. Vogel dormeasan nachtrust hot drink te drinken.
Ik slaap wel makkelijk in, maar sinds een week of drie word ik rond 3-4 uur wakker en dat sloopt me.
Ik moet zeggen dat ik er lekker slaperig van word en het heeft al een paar nachten geholpen om door te slapen.
Afgelopen nacht een beetje te goed, ik heb geslapen tot half twee vanmiddag. Maar dat kan ook het gevolg zijn van het opgebouwde slaaptekort. Misschien het proberen waard.

Van mindfulness viel ik ook in slaap, hoewel dat niet de bedoeling scheen te zijn :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 04:29

Helaas toch weer een gebroken nacht :(

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 18:04

Ik heb vannacht heerlijk geslapen, ongeveer 10 uur! Heerlijk, maar moet toegeven dat ik vandaag echt wel een zombie was. Liet van alles vallen, heel vergeetachtig en had echt moeite om dingen te verwerken. Ik merk dus zeker wel de gevolgen van wat nachten doorhalen, oeps hah!

Vanmiddag tijdens mijn werk heb ik nog even geïnformeerd naar slapen. Hier werd mij juist geadviseerd om valeriaan te nemen, zodat je makkelijkere inslaapt. Melatonine is een door slaper. Vaak word verder HTTP 5 geadviseerd, omdat die geen kruid is en eigenlijk een signaal afgeeft in je hersenen wil ik die ooit nog eens gaan uittesten, super intressant!. Ik ga nu valeriaan slikken en dat maar uittesten. Word vervolgd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:12

Valeriaan wil ik eigenlijk ook eens proberen :j In theevorm dan. Denk dat dat wel goed helpt en het is een natuurlijk middel :) Je kunt die thee kopen bij De Tuinen.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:15

Ik gebruik een gratis sleepmaker op me telefoon..

Ik kan nooit in slaap vallen en met die sleepmaker ben ik in 10 minuten weg. Heerlijk :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:15

Marijee schreef:
Vanmiddag tijdens mijn werk heb ik nog even geïnformeerd naar slapen. Hier werd mij juist geadviseerd om valeriaan te nemen, zodat je makkelijkere inslaapt. Melatonine is een door slaper. Vaak word verder HTTP 5 geadviseerd, omdat die geen kruid is en eigenlijk een signaal afgeeft in je hersenen wil ik die ooit nog eens gaan uittesten, super intressant!. Ik ga nu valeriaan slikken en dat maar uittesten. Word vervolgd! :D

Hm, dan moet ik dus melatonine gaan gebruiken in plaats van mijn hot drink met o.a. valeriaan.
Ik ga nu nog 1 keer aan het drankje als laatste test (met enige tegenzin want ik vind het steeds viezer) en anders morgen achter melatonine aan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:57

Denk bij de melatonine ook aan de gordijnen :) . "Zwartstof" werkt alleen als het goed donker is, anders zet je lichaam het goedje gewoon weer om in serotonine.
5Http is een voorstadium van serotonine, je zou ook tryptofaan kunnen slikken, het aminozuur waaruit je zowel serotonine als melatonine maakt. (Slik tryptofaan bij voorkeur op een lege maag, 2 uur na je laatste voedsel inname en let op je vitamine B, of slik dat evt. bij bij de maaltijd. )