bigone schreef:Relaxed schreef:Nou de kogel is door de kerk.. Vanmorgen gesprek op t werk, baas zegt meteen, hoe kan je het druk hebben als je om 17 uur weg bent? Uiteindelijk nuanceerde hij wel, er zou werk bij me weggehaald kunnen worden en ik heb aangegeven het overwerken niet meer te willen in de mate waarin het nu moet.
Net naar de huisarts geweest, die was meteen duidelijk, overspannen.. Vind het behoorlijk heftig klinken, maar een burnout is vaak nog een stap verder, omdat er dan ook psychische klachten als faalangst oid bij zitten. Nu minimaal 2-3 weken ziek melden, leuke dingen doen en proberen de boel op een rij te krijgen. Misschien dat je daarmee uit de negatieve spiraal komt, misschien heb je meer tijd nodig. Daarbij had ze geen goed woord over voor mijn baas, maar dat terzijde
Pfoe.. voel me nu zo schuldig tegenover mijn collega's, ben gewoon bang dat er snel meer volgen doordat ze mijn werk erbij krijgen..
Dan word je baas eens goed wakker geschud, hij mag dan wel tegen jou zeggen dat je werkdruk vermindert maar dat krijgen je collega's er ook bij, hier zit gewoon iets goed mis en hij zal gewoon iemand er bij aan moeten nemen.
Klopt, hij zei vanmorgen dat zolang iedereen over het algemeen om 17 uur weg kan, hij niemand er bij aanneemt..

Was een fijn gesprek, hij gaf aan dat ik moet leren nee te zeggen, grenzen stellen en omgaan met de drukke pieken in mijn werk. Ze gaan dus nu een plan opstellen hiervoor en zal dan een aantal keren heen moeten om hiermee aan de slag te gaan.
Later ging het wel weer, maar pffff wat lastig zeg!