Broertje wilt niet slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisantjuuh

Re: Broertje wilt niet slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:12

Hij is nog steeds wakker, nu maar aan het kruipen en spelend door de kamer. Ik kan eigenlijk gewoon niet geloven dat het krampjes zijn omdat hij voor de rest zo super vrolijk is en wat ik me herinner van dat hij nog kleiner was dat hij met krampjes wel vaker een kreetje gaf.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:18

Zijn je ouders al thuis inmiddels? En laat hem anders maar lekker kruipen hoor ;-) Misschien is ie gewoon nog te wakker om te gaan slapen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:20

Wacht lekker (als dat kan) tot je moeder weer thuis is en laat haar het maar mooi oplossen. Opvoeden doen zij maar weer! :D

Ik zou dit anders oplossen bij mijn kinderen (en kinderen waar ik zou moeten opletten) maar uiteraard
weten wij ook niet hoe dit mannetje normaal 'behandeld wordt' als hij dit soort streken uithaalt. Want dat zijn het in mijn ogen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:21

Wat ben jij een super lieve zus! Jouw ouders kunnen in hun handen knijpen met zo'n oppasdochter en broertje met zo'n zus.
Verder kan ik je helaas geen advies geven. Bij die kleintjes blijft het toch aftasten.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:29

Hoi TS,

even een klein tipje van een 4e jaars student Voeding en Diëtetiek haha. Ik zie namelijk dat je, je broertje
vlak voor hij naar bed gaat, sap geeft en dat hij ook spuugt. Mogelijk komt dat spugen door de sap (als het sinaasappelsap betreft), dit is namelijk vrij zuur en kan maagoprispingen veroorzaken. Bovendien bevat sap meestal veel suiker, wat weer een verklaring voor het 'over'actieve gedrag van je broertje kan zijn.
Daarom ben ik benieuwd hoe hij reageert als je hem gewoon melk o.i.d geeft vlak voordat hij gaat slapen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 04:36

Wiesje schreef:
Wacht lekker (als dat kan) tot je moeder weer thuis is en laat haar het maar mooi oplossen. Opvoeden doen zij maar weer! :D

Ik zou dit anders oplossen bij mijn kinderen (en kinderen waar ik zou moeten opletten) maar uiteraard
weten wij ook niet hoe dit mannetje normaal 'behandeld wordt' als hij dit soort streken uithaalt. Want dat zijn het in mijn ogen.

Een kind van 1 bedenkt niet te gaan spugen zodat hij dan aandacht krijgt. ..
Hij is gewoon niet moe, heeft op dat moment verlatingsangst iig zit in een zogenoemde sprong. Ik ga uit van het laatste, gezien hij al meerdere avonden moeilijk gaat slapen

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 07:13

Prima hoor, wat jij wilt.
Ik lees dit anders. Ieder zijn ding.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 07:45

Mijn moeder kwam thuis en het was gelijk opgelost! het maakt niet uit of hij melk of sap krijgt dat spugen komt er toch wel, van het huilen word hij gewoon heel misselijk. Hij word misschien wel een beetje verwend omdat hij de jongste is van nu vijf kinderen.( het is ook niet mijn echte broertje maar pleegbroertje maar ik zie hem wel gewoon als echt, aangezien hij ook blijft tot zijn 18e.) Nu is die alweer vrolijk aan het brabbelen in de box en vannacht goed geslapen. Dus mijn moeder kan voorlopig niet weg haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:15

Och ja, zo'n pleegkindje heeft waarschijnlijk nog grotere verlatingsangst dan biologische kinderen :(:) Gelukkig voelde hij zich weer veilig toen jullie moeder weer thuis was +:)+
Wat goed van jullie gezin dat jullie dit doen :j

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:40

Ahh, hij mist mama! Dat is heel erg herkenbaar, en helaas moeten ze daar ook aan wennen. Komt vanzelf goed met de tijd, hij moet er ook aan wennen niet in de steek gelaten te worden.
Wat goed dat jullie een pleegkindje in huis hebben genomen!!