Mevrouw platvoet moet aan de steunzool.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Mevrouw platvoet moet aan de steunzool.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:52

Natuurlijk, alles is geprobeerd. Ik kan gewoon geen enkele schoen meer aan met die dingen. Zelfs niet van een heel duur merk die speciaal gemaakt waren voor steunzolen.
Ik voelde me dus ook een beetje besodemieterd door de podo, waaraan ik van tevoren heel duidelijk had gevraagd of de zolen een probleem zouden opleveren bij mijn bestaande schoenen. En het antwoord was dat het altijd wel paste.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:15

Ik heb ook steunzolen via de podotherapeut (a 200 euro, danku), maar ze passen eigenlijk in al mijn schoenen hoor :j Behalve in Vans, ballerinas en sandaaltjes (duh).
Meeste schoenen/laarzen kan je gewoon het zooltje uit de schoen halen en die vervangen voor je steunzool.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:36

Ik heb ook via de podotherapeut zooltjes aangemeten 'gekregen' (kost idd rond de 200,-), ik pas al mijn schoenen nog behalve m'n ballarina's maar die koop ik nu een maat groter en dan passen m'n zooltjes er ook in :).

Bij de podo word alles nagemeten en onderzocht bij je voet, ook word er gekeken hoe je loopt etc.
Dan word je voet ook nog opgemeten en nagetekend en vandaaruit gaat zij/hij je zooltjes maken.
Bij mij zijn ze achteraf nog 1x aangepast omdat ik er toch niet voldoende steun aan had.
In het begin had ik trouwens best wel spierpijn.. maar dat komt wss omdat ik niet recht stond voorheen en met de zooltjes wel.

Ze waren eigenlijk alleen bedoeld voor op m'n werk maar omdat ik thuis ook niet zonder pijn kan lopen zonder zooltjes draag ik ze nu eigenlijk altijd, alleen niet in m'n pantoffels :+ .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 20:18

:wave: Updateje!

De podoloog heeft mijn voeten opgemeten, heeft drukmetingen gedaan en goed gekeken naar de stand van mijn voeten. Mijn specifieke probleem zou precies op de plek waar ik last had liggen. Hij duwde op de pijnlijke plek, dat deed pijn.. daarna duwde hij erop terwijl hij van onder steun gaf.. en toen voelde ik het nietmeer, veelbelovend! Het tekenen ging naar mijn idee wat gehaast en snel.. maargoed, ik kon de zolen 9 dagen later ophalen.

Inmiddels zijn we al een tijdje verder en heb ik de zolen al een poosje in gebruik. Ze passen in principe in al mijn schoenen omdat ze qua hoogte erg meevallen. Bij mijn lage sneakers (Vans enzo) mis ik alleen steun aan de zijkant waardoor ik naar de zijkant zak. Ik moet dus tóch opzoek naar goede, stevige schoenen, maar ik hoef de rest dus gelukkig niet weg te gooien of achter in de kast te leggen :D

Hebben jullie nog tips voor leuke, stevige schoenen?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:50

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 20:57

Ik hoop dat ik niemand beledig, maar er zijn toch wel wat leukere schoenen die ook stevigheid bieden en geen €200 kosten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:00

Als je stevige schoenen zoekt zou ik toch voor een goede leren schoen gaan met veters, die zijn tegenwoordig ook best hip. En door de veters kun je zorgen dat ze strak zitten dus dat geeft al veel meer steun. Je kan bijvoorbeeld blackstones kopen of leuke stoere biker laarsjes met veter.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:05

Schoenen gemaakt van stof gaan al afvallen, want die zijn te zacht en zullen te veel meegeven met je voet. Kunststof gaat op den duur ook steeds meer meegeven en hierdoor te weinig steun geven. En dan kom je toch al gauw uit op echt leren schoenen. Ik zweer nog steeds bij stevig wandelschoenen ook vanwege de steun.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:38

Ik heb sinds 2009 steunzolen en dacht ook van klote nou moet ik zeker van die geitnewollensokkenschoenen aan. Maar viel me alles mee. Ik loop bijna altijd op skateschoenen (vans, globe, etnies) en dan haal ik de originele zool eruit. Hier kan ik iets meer dan een jaar mee doen (met dagelijks gebruik) en dan heb ik ze te ver uitgelopen en geven ze geen steun meer. Palladium heeft ook leuke en stevige schoenen maar dat moet net je smaak zijn. Van de zomer alleen maar op bergschoenen van Lowa gelopen vanwege veldwerk ( die waren wel rond de 200euro, maargoed dat is ook voor mijn opleiding en werk). Maar heb geen verdere tips voor merken..
Maar het is ook zoals anderen ook al gezegd hebben, als je normaal gewoon met je steunzolen loopt kan je ook wel dagen zonder, zonder dat je meteen weer last krijgt.

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:41

ik heb al 3 jaar of langer steunzolen, halve zolen dan wel, weet niet wat jij zal krijgen...
Maar bij mij passen bijna alle schoen en dat terwijl ik best een hoge heuvel heb onder m'n voet.

Gewoon goed opletten dat je schoenen zoekt waar het iig bij de hiel goed stevig is. :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:45

een klasgenote van mij heeft ook ongelijke voeten (en ongelijke benen trouwens) en heeft schoenen, van die sneakers maar dan in modelletje bowlingschoen. wel met veters trouwens. zijn wel leuk!

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:51

Ik heb ook steunzolen gehad. Ik had twee verschillende. Een paar voor in mijn hakken en een paar voor in mijn gympen. Ik heb nooit problemen gehad met schoenen kopen.