Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
smurffie schreef:Maarem.. Als je geschept wordt met je kind in een zitje of achter je in een karretje kunnen er ook verschrikkelijke gevolgen zijn..
Ik denk werkelijk waar niet dat het veel uitmaakt hoe je je kind meedraagt ten tijden van een ongeluk.
dus ja als de dan met een noodstop op je stuur landt met je kind ertussen dat is natuurlijk een nachtmerrie.
dat hij bij de kleinste weerstand breken die dingen af..
dus de nek breken valt ook wel mee.
succes met je beslissing. pipo schreef:Hier een ontaarde moeder van 4 kids.. ik heb al mijn kinderen in een draagDOEK vervoerd op de fiets. Zelfs 1 in het achterzitje en 1 in de draagdoek. Ik kon er alles mee (met de draagdoek dan he.) Daarnaast heb je met de doek ook verschillende manieren van dragen. ik zou zeggen stoor je niet teveel aan al die oehhs en ahhs van anderen doe het een keer en kijk of het je bevalt. Als jij je er niet prettig bij voelt niet doen. Jij heb een kind op te voeden en de verantwoordelijkheid daarvoor, niet een ander. Als je alle raad moet volgen van anderen dan kan je beter binnen blijven plat op de vloer met water en .. tja wat is nog meer verantwoord?? nah ja je begrijpt wel wat ik bedoel. maar ik ben dan ook al een ouwe muts die zelf nog gerolschaatst heeft zonder bescherming, gefietst zonder helm en in de herfst in het buitenbad mn zwemdiploma moest halen. Beslis zelf of je het wel of niet wil.succes met je beslissing.
InezFlip schreef:Ik heb een zoontje van inmiddels bijna alweer een half jaar oud. Ik moet best een eindje naar de oppas lopen en kon niet wachten tot hij in een fietsstoeltje kan zitten. Ik dacht eraan om hem in de draagzak mee te nemen op de fiets maar veel mensen vinden dat erg onveilig. Zelf ben ik er eens over na gaan denken en vind ik een fietsstoeltje ook niet erg veilig. Mijn vraag is; wie heeft er ervaring met fietsen met de baby in een draagzak? En waarom vinden mensen een fietsstoeltje veilig? Ik heb zelf even de voor en nadelen die ik vond opgeschreven:
Fietsstoeltje:
Als je valt, je kind zit vast en valt met zijn hoofd op de grond.
Draagzak:
Kan bij een botsing het kind tegen het stuur komen.
Je kan op je kind vallen.
Maar bij een draagzak denk ik dat als je valt je uit reflex je kind beschermd. En dat kan bij een fietsstoeltje niet.
Maar hoe vaak val je nou eigenlijk met de fiets? Auto ongelukken gebeuren veel vaker en nemen we daarom onze kinderen niet meer mee in de auto? Nee. Met de fiets val je bijna nooit, maar een draagzak op de fiets is niet veilig.
Ik vind het vreemd en ga voorlopig lekker met de buggy weg , mocht ik me zoontje ooit meenemen op de fiets schaf ik een helmpje voor hem aan.
InezFlip schreef:Tweedehands fietskar is nog erg duur!
Bescherming bij een draagzak is idd niks. Maar ik vind de bescherming van een kinderstoeltje voorop ook niet veel voorstellen. Een kar achter de fiets vind ik ook een eng idee. Straks kom je om de bocht en denk een auto o nu kan ik rijden en ineens zit hij dat er nog een kar komt. Een maxi cosi achterop zou kunnen maar lijkt me niet prettig met al die hobbel etc. Ik ga de veiligheidssites nog eens lezen en tot die tijd blijf ik gewoon lekker wandelen.
ik heb een mooie oranje vlag eraan hangen en het is niet zo dat.jij de bocht al om bent en dan de fietskar pas. En de maxi cosi kan er ook mooi in. Dubbele bescherming.
ik vind het een erg handig ding. Vooral in de stad. Je koppelt hem los en kan er ook mee wandelen. (hebben niet alle fietskarren) stuurt fijn en je hebt genoeg ruimte voor boodschapjes. Ik ben er erg blij mee ! InezFlip schreef:Tweedehands fietskar is nog erg duur!
Bescherming bij een draagzak is idd niks. Maar ik vind de bescherming van een kinderstoeltje voorop ook niet veel voorstellen. Een kar achter de fiets vind ik ook een eng idee. Straks kom je om de bocht en denk een auto o nu kan ik rijden en ineens zit hij dat er nog een kar komt. Een maxi cosi achterop zou kunnen maar lijkt me niet prettig met al die hobbel etc. Ik ga de veiligheidssites nog eens lezen en tot die tijd blijf ik gewoon lekker wandelen.