Slank maar niet slank genoeg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:01

_mexx_lady_ schreef:
3 jaar geleden stond ik voor de spiegel met een ingetrokken buik zodat ik geen adem meer kreeg en dacht bij mezelf "ZO wil ik zijn! Als ik zo ben dan ben ik tevreden". Vandaag sta ik voor de spiegel, wil mijn buik zo ver mogelijk intrekken en dat scheelt misschien 2 of 3 misschien 4 of 5 cm ( op zijn maximum en dan moet ik écht al hard intrekken ). 3 jaar terug zou ik nu denken "YES ik ben waar ik wil zijn" en nu denk ik "pff ik ben niet tevreden er moet nog van af."

Naar hoor, om jezelf zo af te kraken...
oe zou het voor jou voelen, om ;) er alleen maar aan t denken, dat je in de spiegel zou kijken en zou zeggen: "Ik ben mooi zoals ik ben".....?

_mexx_lady_ schreef:
Maar het gaat niet meer, er kan hoogstens nog 2-4 kilo af maar daarna zou het niet mooi meer zijn dan zie je mijn ribben ver uitsteken.

Tja...
Voor mij is "mooi" doorgaans een kwestie van uitstraling.
Voelen, dat een ander mens ontspannen is; lekker in het vel zit; zichzelf accepteert; energie heeft, plezier heeft - dat soort dingen.

Wat is voor jou mooi...?

(svp niet over uitstekende ribben beginnen! ;) )

_mexx_lady_ schreef:
Ik ben nu dus super op gewicht maar het is niet goed genoeg!

Meiske toch... Probeer met mededogen naar jezelf te kijken: je doet je best, en een beetje waardering (ipv. al die kritiek) zou toch leuk zijn...?
(Of juist niet, hoor - sommgen gaan door de grond bij een vriendelijk woord. Zou dat bij jou zo zij, zou het in kunnen hebben daar hulp voor te vragen!)

_mexx_lady_ schreef:
Ik vind mijn lichaam gewoon lelijk

Idd: dat wordt ons vrouwen ingeprent.
Krijg je in de puberteit vrouwelijke vormen, zien we dat ogenblikkelijk als vetkwabjes "die er niet horen".
Terwijl ze er wel degelijk horen, ze zeggen, dat je een volwassen vrouw bent/ aan het worden bent die kinderen kan baren.
Enne: je weet het, he: alle foto's van fotomodellen worden genadeloos gefotoshopt, dus als je in de glossy kijkt, (over straat fietst en naar een reclame kijkt) - dan zie je acuut een lichaam, dat niet kan bestaan. (En dreigen we helaas allemaal te gaan denken, dat WIJ fout zijn, want die foto "die zou goed zijn" - niet geloven!!)

_mexx_lady_ schreef:
ik weeg nog te veel naar mijn zin...
Nee.
Je bent keurig op gewicht en geen gram te vet, eerder het tegendeel.

_mexx_lady_ schreef:
Het is nog niet goed. (...) zo ver reikt mijn zelfvertrouwen niet. Die staat op 0.1% ongeveer...
En DAT lijkt me idd de kern van de zaak. Samen wellicht met mededogen en vriendelijke woorden incasseren.

_mexx_lady_ schreef:
Ik heb als voornemen om alsnog voor de lens te gaan ( wel gewoon in kleren he! :') ) voor mijn vertrouwen.
...en dan plak je de foto's overal en nergens op, en schrijft er in koeieletters bij:

"dit ben ik en ik ben goed zoals ik ben"
(ook al geloof ik, mexx_lady, daar nu nog geen laars van).

Enne, ik, Janneke, geloof wel degelijk dat je goed bent zoal je bent, maar de kern van de zaak is dat je dat zelf gaat voelen!!

Pluttersput

Re: Slank maar niet slank genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:16

Ach ik herken het prima. Ik ben 1.73 en weeg 56 kilo, klerenmaat 36 of soms 34. En nog steeds kan ik voor de spiegel staan en denken: hmpf.. Dat buikje van mij..

Ik probeer er maar gewoon mee te leven. Daarbij mag ik bij niemand zeuren, want iedereen roept dat ik een aansteller ben omdat ik al de dunste uit de familie ben :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:38

Dank je voor de reacties.
Ik wil proberen om terug naar de sportschool te gaan maar nu is het even te hectisch om te gaan...
Janneke, leuk berichtje op sommige vlakken heb je inderdaad gelijk alleen het is moeilijk om dat knopje in mijn hoofd om te zetten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:49

Meis, wat jij hebt, hebben alle jonge meiden, zo jammer dat als je over 20 jaar terugkijkt en tegen jezelf zegt; had ik er maar meer van genoten.

Zelf ben ik nu 37 en ben ik prima tevreden over mijn figuur, en toch weeg ik zo'n 15 kilo zwaarder dan jij. Maar mijn lijf is goed, het heeft 1 kind gedragen en draagt nu ons 2e kind. Het voldoet en werkt dus prima, mijn man vind het prachtig en ik heb niet eens meer de zin, tijd en energie om me druk te maken over een vetrolletje hier en een putje daar. :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:51

Storm schreef:
Meis, wat jij hebt, hebben alle jonge meiden, zo jammer dat als je over 20 jaar terugkijkt en tegen jezelf zegt; had ik er maar meer van genoten.

yep dit dus..... als ik nu terug kijk na 3 kinderen baren, en kijk naar de foto's van pak m beet 10 jaar geleden, dan ben ik stom dat ik daar niet meer van genoten heb! :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:53

_mexx_lady_ schreef:
Janneke, leuk berichtje op sommige vlakken heb je inderdaad gelijk alleen het is moeilijk om dat knopje in mijn hoofd om te zetten

:j
Ja, misschien moest je het hele beeld van een knop maar vergeten.

Ik zie het meer als boetseren, beeldhouwen, schaven - noem maar op.
Niet eventjes van 1 goede greep en huppetee "tis doan". (Mijn twents is niet zo goed, maar dat betekent"de klus is geklaard".)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:57

Ojajoh schreef:
Storm schreef:

yep dit dus..... als ik nu terug kijk na 3 kinderen baren, en kijk naar de foto's van pak m beet 10 jaar geleden, dan ben ik stom dat ik daar niet meer van genoten heb! :j

.......
Hm, in een verre verte klinkt het mij in de oren als een oude, nu gelukkig in onbruik geraakte uitdrukking:
*kind huilt*
Commentaar: "Bewaar je tranen maar voor later, dan heb je ze harder nodig".

Gemeenschappelijk element: de pijn van een jonger iemand niet serieus nemen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:11

Janneke, ik neem het heel serieus. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik juist nu heel tevreden ben met mijn lijf en vroeger niet. Dat als je ouder wordt, je meer en meer bewust wordt van hetgeen wat je lijf je allemaal kan schenken. En dat je als je ouder wordt, je ook ook steeds minder onzeker zal worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:25

:) :) :) :)
Dat geloof ik grif, Storm. En ik deel je ervaring... ;)

Maar het klinkt zo anders, als je het zo zegt!!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:54

Romyv schreef:
de grootste fout die gemaakt wordt is denken dat je van buikspier-oefeningen een strakke buik krijgt! Maar dat terzijde..

Als je geen grammetje vet hebt, is dat wel degelijk de manier. Je wordt 'strakker' van stevige spieren. Je kan van een dikke buik alleen geen platte buik maken met puur en alleen buikspieroefeningen, maar dat is hier niet het geval. Ik vind een (matig) gespierde buik iig erg mooi bij vrouwen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:03

Dit is heel vrouw eigen.

Als je over een paar maanden een gewicht hebt wat voor jou naar wens is dan ga je voor de spiegel staan en vind je iets anders om onzeker over te worden.
Sproetjes, pluis haar, die mini bobbel op je neus, je wimpers die niet lang genoeg zijn, die tepel die niet de perfecte kleur "roze" is, die kleine teen die iets teveel naar links staat...

Een kleine imperfectie wordt zo groot als je het zelf maakt.
Zolang je er maar obsessies mee bezig blijft lijkt het ineens een enorm probleem.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:57

Ik ken het heel erg. Ik ben wel echt heeeeel erg dik geweest (115kg bij 1,78m), maar ben nog steeds niet tevreden nu ik 70-72kg weeg. Ik vind alles te los, te slap, te dik, te flubberig. Momenteel ben ik redelijk tevreden met m'n gezicht dus dat is al een enorme sprong vooruit :D

Ik doe 3x per week krachttraining in de sportschool en 3x per week cardio. In een poging een mooie lichaam te kweken :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:27

phormicola schreef:
Ik ken het heel erg. Ik ben wel echt heeeeel erg dik geweest (115kg bij 1,78m), maar ben nog steeds niet tevreden nu ik 70-72kg weeg. Ik vind alles te los, te slap, te dik, te flubberig. Momenteel ben ik redelijk tevreden met m'n gezicht dus dat is al een enorme sprong vooruit :D

Ik doe 3x per week krachttraining in de sportschool en 3x per week cardio. In een poging een mooie lichaam te kweken :)

Heeeeeel erg dik? 115 kilo bij 1.78 is flink, maar heeeeel erg dik vind ik het niet.
Je zou nog niet eens in aanmerking zijn gekomen voor een maagverkleining.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:45

niet? wanneer kom je dat wel dan?

respect hoor phormicola!!! Snap wel wat je zegt, ken ook meiden die flink afgevallen zijn en je blijft het een soort van zien, zonde maar geen reden om minder trots te zijn! Het scheelt denk een slok op een borrel dat je veel sport

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:47

ik had een BMI van 31, dat is obees :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:11

phormicola schreef:
ik had een BMI van 31, dat is obees :)

net aan ;)
Maar ik vind het wel heel knap dat je bent afgevallen!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 20:12

phormicola schreef:

Knap dat je zo veel bent afgevallen en wow 6x per week intensief sporten, heel mooi!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:44

Nou, 'net aan' obees vind ik heel erg dik hoor :+ We kunnen er wel doekjes omwinden, maar die gaan dan niet passen :')
Bedankt voor de complimenten!