_mexx_lady_ schreef:3 jaar geleden stond ik voor de spiegel met een ingetrokken buik zodat ik geen adem meer kreeg en dacht bij mezelf "ZO wil ik zijn! Als ik zo ben dan ben ik tevreden". Vandaag sta ik voor de spiegel, wil mijn buik zo ver mogelijk intrekken en dat scheelt misschien 2 of 3 misschien 4 of 5 cm ( op zijn maximum en dan moet ik écht al hard intrekken ). 3 jaar terug zou ik nu denken "YES ik ben waar ik wil zijn" en nu denk ik "pff ik ben niet tevreden er moet nog van af."
Naar hoor, om jezelf zo af te kraken...
oe zou het voor jou voelen, om
er alleen maar aan t denken, dat je in de spiegel zou kijken en zou zeggen: "Ik ben mooi zoals ik ben".....?_mexx_lady_ schreef:Maar het gaat niet meer, er kan hoogstens nog 2-4 kilo af maar daarna zou het niet mooi meer zijn dan zie je mijn ribben ver uitsteken.
Tja...
Voor mij is "mooi" doorgaans een kwestie van uitstraling.
Voelen, dat een ander mens ontspannen is; lekker in het vel zit; zichzelf accepteert; energie heeft, plezier heeft - dat soort dingen.
Wat is voor jou mooi...?
(svp niet over uitstekende ribben beginnen!
)_mexx_lady_ schreef:Ik ben nu dus super op gewicht maar het is niet goed genoeg!
Meiske toch... Probeer met mededogen naar jezelf te kijken: je doet je best, en een beetje waardering (ipv. al die kritiek) zou toch leuk zijn...?
(Of juist niet, hoor - sommgen gaan door de grond bij een vriendelijk woord. Zou dat bij jou zo zij, zou het in kunnen hebben daar hulp voor te vragen!)
_mexx_lady_ schreef:Ik vind mijn lichaam gewoon lelijk
Idd: dat wordt ons vrouwen ingeprent.
Krijg je in de puberteit vrouwelijke vormen, zien we dat ogenblikkelijk als vetkwabjes "die er niet horen".
Terwijl ze er wel degelijk horen, ze zeggen, dat je een volwassen vrouw bent/ aan het worden bent die kinderen kan baren.
Enne: je weet het, he: alle foto's van fotomodellen worden genadeloos gefotoshopt, dus als je in de glossy kijkt, (over straat fietst en naar een reclame kijkt) - dan zie je acuut een lichaam, dat niet kan bestaan. (En dreigen we helaas allemaal te gaan denken, dat WIJ fout zijn, want die foto "die zou goed zijn" - niet geloven!!)
_mexx_lady_ schreef:Nee.ik weeg nog te veel naar mijn zin...
Je bent keurig op gewicht en geen gram te vet, eerder het tegendeel.
_mexx_lady_ schreef:En DAT lijkt me idd de kern van de zaak. Samen wellicht met mededogen en vriendelijke woorden incasseren.Het is nog niet goed. (...) zo ver reikt mijn zelfvertrouwen niet. Die staat op 0.1% ongeveer...
_mexx_lady_ schreef:...en dan plak je de foto's overal en nergens op, en schrijft er in koeieletters bij:Ik heb als voornemen om alsnog voor de lens te gaan ( wel gewoon in kleren he!) voor mijn vertrouwen.
"dit ben ik en ik ben goed zoals ik ben"
(ook al geloof ik, mexx_lady, daar nu nog geen laars van).
Enne, ik, Janneke, geloof wel degelijk dat je goed bent zoal je bent, maar de kern van de zaak is dat je dat zelf gaat voelen!!
) voor mijn vertrouwen.
We kunnen er wel doekjes omwinden, maar die gaan dan niet passen