Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nientje78 schreef:Staat ook in dit stukje (iets naar beneden scrollen) bij 'wat kan ik er aan doen'
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ingen.htmlCitaat:Als je een doorbraakbloeding krijgt terwijl je de pil hebt doorgeslikt (dus langer dan 3 weken achter elkaar) is het raadzaam om meteen te stoppen met de strip. Je lichaam geeft aan dat het tijd is om ongesteld te worden, dus het is het beste om daaraan toe te geven.
Snoevie schreef:Als je je pil netjes hebt geslikt elke dag en je krijgt een doorbraakbloeding ben je gewoon veilig!
Zelf heb ik het ook weleens als ik al een tijdje doorslik,je kan dan inderdaad besluiten je stopweek in te lassen. Bloeden hoeft echt niet door te gaan,soms stopt het heb ik zelf ook ervaren.
Je pil hoeft ook niet meteen te licht voor je te zijn,sommige vrouwen hebben nu eenmaal doorbraakbloedingen als ze doorslikken.
Soraya10 schreef:T bewijs zit nu op mijn schoot.
F_Orumster schreef:Snoevie schreef:Als je je pil netjes hebt geslikt elke dag en je krijgt een doorbraakbloeding ben je gewoon veilig!
Zelf heb ik het ook weleens als ik al een tijdje doorslik,je kan dan inderdaad besluiten je stopweek in te lassen. Bloeden hoeft echt niet door te gaan,soms stopt het heb ik zelf ook ervaren.
Je pil hoeft ook niet meteen te licht voor je te zijn,sommige vrouwen hebben nu eenmaal doorbraakbloedingen als ze doorslikken.
Ik bedoelde niet dat ie dan te licht is, maar met een lichtere pil kun je het sneller hebben.
Geryon schreef:Soraya10 schreef:T bewijs zit nu op mijn schoot.
Dan is het waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde geval geweest of een uitzondering (kleine kans).
Als je je pil op de juiste momenten hebt geslikt, je slaat een stopweek over en krijgt dan een doorbraakbloeding, ben je nog gewoon even veilig.. Ook als je dan stopt met slikken.
Geryon schreef:Ik heb veel gelezen over een te lichte pillen, maar dan in de zin van alsnog 'ongesteld' worden maar wel veilig zijn. Het is dus ook mogelijk dat je gewoon onveilig bent bij een bepaalde pil?
Soraya10 schreef:Geryon schreef:Ik heb veel gelezen over een te lichte pillen, maar dan in de zin van alsnog 'ongesteld' worden maar wel veilig zijn. Het is dus ook mogelijk dat je gewoon onveilig bent bij een bepaalde pil?
Eh ja kleine kans, maar idd bij een de pil bestaat de kans dat je zwanger word als nog. Vandaar ook de 99% betrouwbaarheid ipv 100%, maar goed het is wel een hele kleine kans die je ook hebt bij een spiraaltje oid. Ik zou alleen wel als je constant doorbraak bloedingen hebt toch eens langs een huisarts. Grote kans dat die een zwaardere pil voorschrijft.
Soraya10 schreef:Geryon schreef:Ik heb veel gelezen over een te lichte pillen, maar dan in de zin van alsnog 'ongesteld' worden maar wel veilig zijn. Het is dus ook mogelijk dat je gewoon onveilig bent bij een bepaalde pil?
Eh ja kleine kans, maar idd bij een de pil bestaat de kans dat je zwanger word als nog. Vandaar ook de 99% betrouwbaarheid ipv 100%, maar goed het is wel een hele kleine kans die je ook hebt bij een spiraaltje oid. Ik zou alleen wel als je constant doorbraak bloedingen hebt toch eens langs een huisarts. Grote kans dat die een zwaardere pil voorschrijft.