ongesteld door de pil heen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: ongesteld door de pil heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:10

Dat is niet altijd het geval,het is het verstandigst te overleggen met de huisarts.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:10

nientje78 schreef:
Staat ook in dit stukje (iets naar beneden scrollen) bij 'wat kan ik er aan doen'

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ingen.html

Citaat:
Als je een doorbraakbloeding krijgt terwijl je de pil hebt doorgeslikt (dus langer dan 3 weken achter elkaar) is het raadzaam om meteen te stoppen met de strip. Je lichaam geeft aan dat het tijd is om ongesteld te worden, dus het is het beste om daaraan toe te geven.

Goed dat je deze link even laat zien! Ik kan me voorstellen dat je dit idd wel zou moeten doen als je de pil steeds langere perioden zonder "rustweek" doorslikt (dat doe ik zelf namelijk niet of zelden dat langere perioden achterelkaar doorslikken).

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:12

michelle933 schreef:
Soraya10 schreef:
Seks met condoom want je bent nu niet goed beschermd. Just saying....[/qu
Hoezo niet? Ik slik de pil nu ik ong ben gewoon door

\

T bewijs zit nu op mijn schoot. :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:14

Als je je pil dagelijks slikt ben je gewoon beschermt doorbraakbloeding of niet. Maar de pil is nooit 100% betrouwbaar maar dat ligt niet aan de doorbraakbloeding.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:30

Snoevie schreef:
Als je je pil netjes hebt geslikt elke dag en je krijgt een doorbraakbloeding ben je gewoon veilig!

Zelf heb ik het ook weleens als ik al een tijdje doorslik,je kan dan inderdaad besluiten je stopweek in te lassen. Bloeden hoeft echt niet door te gaan,soms stopt het heb ik zelf ook ervaren.

Je pil hoeft ook niet meteen te licht voor je te zijn,sommige vrouwen hebben nu eenmaal doorbraakbloedingen als ze doorslikken.

Ik bedoelde niet dat ie dan te licht is, maar met een lichtere pil kun je het sneller hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:37

Soraya10 schreef:

Dan is het waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde geval geweest of een uitzondering (kleine kans).

Als je je pil op de juiste momenten hebt geslikt, je slaat een stopweek over en krijgt dan een doorbraakbloeding, ben je nog gewoon even veilig.. Ook als je dan stopt met slikken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:39

F_Orumster schreef:
Snoevie schreef:
Als je je pil netjes hebt geslikt elke dag en je krijgt een doorbraakbloeding ben je gewoon veilig!

Zelf heb ik het ook weleens als ik al een tijdje doorslik,je kan dan inderdaad besluiten je stopweek in te lassen. Bloeden hoeft echt niet door te gaan,soms stopt het heb ik zelf ook ervaren.

Je pil hoeft ook niet meteen te licht voor je te zijn,sommige vrouwen hebben nu eenmaal doorbraakbloedingen als ze doorslikken.

Ik bedoelde niet dat ie dan te licht is, maar met een lichtere pil kun je het sneller hebben.

ah zo! ik snap m!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:10

Geryon schreef:
Soraya10 schreef:

Dan is het waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde geval geweest of een uitzondering (kleine kans).

Als je je pil op de juiste momenten hebt geslikt, je slaat een stopweek over en krijgt dan een doorbraakbloeding, ben je nog gewoon even veilig.. Ook als je dan stopt met slikken.

Ik bleek achteraf een te lichte pil te hebben gehad. Ik zou t zekere voor t onzekere nemen, maar moet zeggen ben heel erg blij met mijn verassingskindje <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:21

Ik heb veel gelezen over een te lichte pillen, maar dan in de zin van alsnog 'ongesteld' worden maar wel veilig zijn. Het is dus ook mogelijk dat je gewoon onveilig bent bij een bepaalde pil?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:42

Geryon schreef:
Ik heb veel gelezen over een te lichte pillen, maar dan in de zin van alsnog 'ongesteld' worden maar wel veilig zijn. Het is dus ook mogelijk dat je gewoon onveilig bent bij een bepaalde pil?

Eh ja kleine kans, maar idd bij een de pil bestaat de kans dat je zwanger word als nog. Vandaar ook de 99% betrouwbaarheid ipv 100%, maar goed het is wel een hele kleine kans die je ook hebt bij een spiraaltje oid. Ik zou alleen wel als je constant doorbraak bloedingen hebt toch eens langs een huisarts. Grote kans dat die een zwaardere pil voorschrijft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:46

Je mag je pil doorslikken,maar als je er geen moeite mee hebt zou ik gewoon normaal de stopweek houden. Dan heb je al veel minder kans op doorbraakbloedingen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:46

Soraya10 schreef:
Geryon schreef:

Eh ja kleine kans, maar idd bij een de pil bestaat de kans dat je zwanger word als nog. Vandaar ook de 99% betrouwbaarheid ipv 100%, maar goed het is wel een hele kleine kans die je ook hebt bij een spiraaltje oid. Ik zou alleen wel als je constant doorbraak bloedingen hebt toch eens langs een huisarts. Grote kans dat die een zwaardere pil voorschrijft.

Maar dan met verschil dat je met de pil weet wanneer ie minder betrouwbaar is.

Je kan doorslikken ondanks de doorbraak, maar vaak blijf je dan wat bloed hebben af en toe en geef ik er liever aan toe. Met de microgynon kon ik 2-3 maanden doorslikken, nu met een iets zwaardere diane 35 veel langer.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:49

Soraya10 schreef:
Geryon schreef:

Ik heb het niet over die betrouwbaarheid. Je hebt het over een te lichte pil waardoor je onveilig bent, dus ik neem aan dat je het hebt over een te lichte hoeveelheid hormoon voor een bepaald iemand waardoor het ei wel vrij komt. Ik dacht dat alle pillen genoeg hormonen bevatten voor iedereen om niet vruchtbaar te zijn..
Maar dat ongelukjes daar niet mee te maken hebben. Jij meent dus van wel? Ik heb dat nog nooit gelezen namelijk.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 14:50

Wel vroeg ik mij af, volgende week vrijdag is mijn laatste pil van de strip, daarna slik ik ook niet meer door. Kan ik dat weekend nog wel sex hebbe, zonder condoom.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:51

Natuurlijk, dat is dan gewoon je stopweek. Die is normaal ook veilig.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:02

Geryon schreef:
Natuurlijk, dat is dan gewoon je stopweek. Die is normaal ook veilig.

En het eerst weekend dat ik weer begin aan de pil... dat is dus die zaterdag erop. Ben ik dat weekend ook veilig. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:04

Als je de laatste 7 dagen voor een stopweek elke dag goed op tijd geslikt hebt en je stopweek maximaal 7 dagen is ben je altijd veilig in je stopweek.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:06

Lees de bijsluiter van je pil eens door. Hierin staat als het goed is precies vermeld hoe en wat over beschermd zijn.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 22:05

Dus als ik vrijdag de laatste pil slikt.. en die (week erna) zaterdag weer begin met de pil is t gewoon veilig? Ik ben heel trouw met de pil innemen.