Paar vragen onderzoekje overgeven in openbaar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Paar vragen onderzoekje overgeven in openbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:41

Ja, dat denk je ook door dat fobie gedeelte. Hoe aardig ik iemand ook vind, als diegene over moet geven ren ik heel hard weg en vind ik diegene vies.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:43

Dat geloof ik best, maar dat iemand dan beter had moeten opletten slaat nergens op want soms komt zoiets gewoon onverwachts. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:44

_Tara_ schreef:
Ja, dat denk je ook door dat fobie gedeelte. Hoe aardig ik iemand ook vind, als diegene over moet geven ren ik heel hard weg en vind ik diegene vies.

Je vind diegene niet vies je vind het vies wat ze doen dat is wel een verschil. En ook al heb je een fobie moet je toch het verschil weten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:45

Dominique, nja misschien heeft diegene gister kip gegeten die over de datum was. Ik weet niet of phormicola dat ook zo bedoelt :P
Een fobie doet iig rare dingen met je.

Tigra, je hebt gelijk maar op dat moment denk je daar niet bij na.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:23

1) Wat zou je reactie zijn als iemand die bij je in de bus zou zitten ( evt. je buurman ) zou over moeten geven? - Ik spuug gezellig mee, ik kan er niet tegen. :0
2) Wat zou je van deze persoon vinden? - Niks, het kan iedereen gebeuren toch?

3) Hoe zou je zelf reageren als je moest overgeven in de bus? - Ik zou echt panisch raken. Ik zal me eerst kapot schamen en dan nog walgen van mezelf.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:04

TessaKaizoku schreef:
Hoi Bokkers,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen hiermee! Ik zou graag een paar vraagjes willen stellen.

1) Wat zou je reactie zijn als iemand die bij je in de bus zou zitten ( evt. je buurman ) zou over moeten geven?
Lichtelijk hysterisch worden, eerstvolgende stop de bus uit willen, huilen

2) Wat zou je van deze persoon vinden?

Ik zou het zielig vinden, maar ook ontzettend boos zijn op die persoon :+ (realistisch gezien weet ik ook wel dat iemand er niks aan kan doen, maar op zo'n moment denk je niet realistisch)

3) Hoe zou je zelf reageren als je moest overgeven in de bus?

Dat zou me niet snel gebeuren, ik zou het huis niet uitgaan als ik me niet lekker voelde en ik slik altijd pillen tegen wagenziekte, maar anders toch de bus uitgaan en dan waarschijnlijk ook een paniekaanval krijgen.

Heel erg bedankt voor de tijd alvast!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:39

Ik heb idd een fobie en hoe lief en aardig ik ook ben de rest van de tijd... Als ik in de bus zit dan let ik al op iedereen of ik tekenen van overgeven zie, omdat ik dat echt vreselijk zou vinden. Opgesloten in een kleine ruimte met een ziek iemand en een hoop braaksel...brrr...nachtmerries.
En door m'n fobie heb ik idd dat soort gedachtes, daar ben ik gewoon eerlijk in, wat anderen daar ook van vinden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:42

Ik snap dat dat een fobie kan zijn :)
Maar hoezo beter opletten? Aan virussen oid doe je niks toch?

De enige reden die ik me wel voor kan stellen met je antwoord is als iemand heel erg dronken is en dan moet overgeven

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:44

Als ik zou voelen dat ik moet overgeven zou ik niet in de bus blijven :) Dat bedoel ik met beter opletten: blijf niet in de bus hangen!
Maar goed, ik voel het altijd een uur van te voren aankomen :+

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:23

Wat als je het niet voelt opkomen? Vind het een beetje kort door de bocht. Je kunt niet altijd zomaar even uit de bus springen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:25

Zeg ik ergens dat het rationele gedachtes zijn? Dat is nou net een fobie; het slaat helemaal nergens op.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:27

TessaKaizoku schreef:
Hoi Bokkers,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen hiermee! Ik zou graag een paar vraagjes willen stellen.

1) Wat zou je reactie zijn als iemand die bij je in de bus zou zitten ( evt. je buurman ) zou over moeten geven?

1) zo snel mogelijk een zakje zoeken
2) ik zou het zielig vinden dat iemand zich zo ziek voelt
3) uit de bus vluchten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:32

Wat zou je reactie zijn als iemand die bij je in de bus zou zitten ( evt. je buurman) zou over moeten geven?
Goh, dat ligt er aan hoe ik me voel, ik kan vrij goed tegen overgevende mensen, haren vast pakken en troosten. Maar voel ik mezelf niet lekker doe ik dit alles wel met een brok in de keel en een hoofd opzij gedraaid.

Wat zou je van deze persoon vinden?
Erg sneu, het kan iedereen gebeuren, iedereen kent het toch wel? Opeens jezelf niet lekker voelen en er niks meer tegen kunnen doen? Mocht het om een dronken persoon gaan dan ligt het er aan of ik die persoon ken voor ik deze help.

Hoe zou je zelf reageren als je moest overgeven in de bus?
Tjah, gillen dat de bus moet stoppen, verwoede pogingen doen om het in te houden..

Dit doet me denken aan een verhaal van een tijd terug, een jongentje van een jaar of 12 was ziek naar huis gegaan en had overgeven in de bus, de bus chauffeur was zo kwaad dat het jongentje van 12 het met zijn eigen jas moest opruimen en er direct werd uitgezet waardoor hij nog een heel stuk moest lopen. Daar kan ik me erg kwaad om maken, gelukkig is betreffende bus meneer ontslagen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:34

Zo snel mogelijk weg van die persoon.

Van die persoon zelf niks. De situatie wel vreselijk.

In ieder geval proberen daarvoor naar buiten te gaan, lukt dat niet dan in de prullenbak ofzo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:37

wat een rare vraag...iemand geeft toch niet over voor de lol?
En soms voel je dat echt niet van te voren aankomen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:01

TS, ben wel benieuwd of je wat kunt met de antwoorden. Helpt het je om makkelijker de bus in te stappen?

Voor wat betreft mezelf:

1. Kijken of ik een zakje bij de hand heb, anders zakdoekje/water aanbieden.
2. Zou het heel sneu voor de desbetreffende persoon vinden
3. Heel diep ademhalen, aan andere dingen denken en zo proberen de volgende halte te halen. Anders de chauffeur vragen te stoppen. Mocht ik het niet kunnen tegenhouden en alles ligt op de grond, zou ik me absoluut opgelaten voelen en de chauffeur vragen of ik kan helpen opruimen. Maar zou er verder niet teveel van wakker liggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:06

geerke schreef:
wat een rare vraag...iemand geeft toch niet over voor de lol?
En soms voel je dat echt niet van te voren aankomen.

Dit moest de ts doen van haar therapeut om haar verder te helpen met haar emetofobie.
Mijn neefje kon trouwens wel op commando overgeven; als hij zijn zin niet kreeg, wist hij precies wat hij moest doen om zijn zin te krijgen :Y)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:11

Eerst even afstand nemen (hoef geen spetters op mijn kleding), daarna vragen of alles in orde is en eventueel helpen. Tenzij iemand anders al helpt, dan hou ik graag afstand.

Zou het vooral heel sneu voor ze vinden, leuk is anders tenslotte.

Voorkomen. Ik heb snel last van wagenziekte dus als ik me niet 100% lekker voel ga ik beslist geen bus in. Als het me tóch zou gebeuren zou ik me vreselijk opgelaten voelen en zo snel mogelijk de bus uit willen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:12

Toen ik net zwanger was ben ik midden in een menigte van mijn stokje gegaan. Kwam ineens opzetten: duizelig, niet meer kunnen staan, misselijk, kokhalzen etc. Gelukkig zat er niets in mijn maag dus ik heb uiteindelijk niet echt overgegeven. Maar sindsdien weet ik wel hoe vreselijk het is als dat gebeurd... Alle mensen waren heel vriendelijk en kwamen allemaal adviezen geven en de EHBO werd meteen gehaald, maar je schaamt je rot.

Als het zou gebeuren zoals in het voorbeeld:
- Kijken of ik een zakje/zakdoekje//flesje water bij me heb om diegene te helpen en vragen of de buschauffeur kan stoppen. Helaas zal ik verder niet veel hulp kunnen geven, omdat ik er zelf ook vrij naar van kan worden.
- Heel erg naar voor diegene. Vreselijk rottig als dat je overkomt!
- Ik zou proberen om het in te houden tot ik ergens uit de bus kan stappen, of desnoods naar de chaffeur lopen om te vragen of hij me eruit kan laten, als dat nog lukt ten minste. Anders zou ik als een gek om me heen zoeken waar ik het netjes in kan doen zodat ik zo min mogelijk ongemak voor iedereen veroorzaak.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:26

TessaKaizoku schreef:
Hoi Bokkers,

1) Diegene proberen te helpen/ gerust stellen en met een beetje pech zelf ook overgeven.
2) Ik zou het ontzettend banketstaaf voor diegene vinden, verder vind ik er niks van. Kan de persoon niets aan doen.
3) Ik zou kijken of ik ergens een zak kan vinden om in over te geven en z.s.m. die bus uit willen. Ik zou me wel rot voelen maar niks aan te doen!

Succes met je therapie! Helpen de antwoorden op de vragen je een beetje?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:28

Eerlijk gezegd wegkijken, ik kan niet zo goed tegen mensen die overgeven of geluiden van overgeven.
Erg zielig

Weet ik niet, nog nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:07

De antwoorden op de vragen helpen zeker wel! Ik was van mening dat de meeste mensen je gelijk een afschuwelijk raar/vies mens vinden en je ook in verdere situaties zouden willen vermijden.

De keer dat het mij dus gebeurd is begonnen er een paar meisjes te lachen en voor de rest vooral afschuw reacties.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:09

Kijken of ik een zakje bij heb, anders heel snel aan de kant gaan.

zielig, overgeven is al erg genoeg.

Proberen het binnen te houden tot de eerst volgende halte, en anders in het prullenbakje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:13

TessaKaizoku schreef:
Gaaaaaatverrrrr! En ergens aan gaan zitten, zo ver mogelijk er vandaan, indien mogelijk gelijk de bus uit. Het geluid en de geur is genoeg om er zelf ook nog eens over te gaan.

Niks. Iedereen kan eens voedselvergiftiging of buikgriep hebben. Maar het overgeven zelf vind ik wel vies!

Te beschamend voor woorden. Vragen aan de buschauffeur of ik het ergens mee kan opruimen als ik niet in tranen ben uitgebarsten omdat ik mezelf zo ziek, zielig en dan ook nog voor schut voel.
EDIT: als ik het aan voel komen maak ik dat ik de bus uitkom natuurlijk, dan kots ik wel in de struiken