Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vivian__ schreef:Ik drink al jááááren geen melk meer. Vroeger wel een yogi oid, maar nu nooit meer.
Ik krijg eigenlijk helemaal geen eiwitten wat dat betreft binnen.. En ben nogsteeds een gezond en gelukkig mensDus ik denk dat niet iedereen het nodig heeft

karuna schreef:Voor mij niet goed in ieder geval. Vanaf klein veel ziek en een hekel aan gewone melk. Alleen chocomelk dronk ik. Inmiddels is duidelijk dat ik een stof mis en melk/lactose niet kan omzetten in bruikbare stoffen. En word er heel erg beroerd van.
Eigenlijk ook logisch, de mens is het enige zoogdier dat na afspenen nog melk blijft drinken.

vuurneon schreef:Floemii schreef:Als ik melk drink wordt ik slijmerig. dus lijkt het of ik verkouden ben maar ben het niet. is gewoon een allergische reactie. dus nee het is niet goed voor elk
Zeker weten? Want een allergische reactie is echt anders.
Melk laat een residu achter in de keel, dat voelt als slijm en lichaam reageer daar ook zo op.
Ik kan geen melk verdragen, maar dat heeft met de lactose te maken![]()
Lactosevrije melk, heerlijkhelaas wel van de lang houdbare melk.. Dus dat maakt het een stuk minder lekker
Cayenne schreef:Bij mij was het iig geen toeval, want ik heb het ook met volle yoghurt, vla en volle kwark. Met magere yoghurt en kwark heb ik het ook wel, maar niet in hele zware mate.
vuurneon schreef:Cayenne schreef:Bij mij was het iig geen toeval, want ik heb het ook met volle yoghurt, vla en volle kwark. Met magere yoghurt en kwark heb ik het ook wel, maar niet in hele zware mate.
Maar jij bent ook bekend met luchtweg ellende toch? Vermoed dat jouw lichaam gewoon extreem reageert op de achterblijvende residu alszijnde; gevaar! Dus hoppa, meer slijm aanmaken om de boel eruit te werken.
Ik heb dat tenminste wel, maar inderdaad veel minder bij halfvolle producten.
) niet vertrouwt volgt een wat zwaardere reactie als normaal.
phormicola schreef:Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt: Nee, je hebt melk niet nodig voor je calcium. Nee, het is niet bijzonder slecht voor je, tenzij je allergisch bent.