verstandskiezen verwijderd. ..wat een ellende!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:38

Sterkte , die van mij waren vrij easy balen zeg..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:40

Je kan onder narcose, dus als je dat echt meer ziet zitten zou ik dat wel bespreken. Kans bestaat dat je het wel zelf moet betalen.

Maar brrr zeg, gatver. Aan de andere kant: het kan vast niet meer erger met de andere kant :(:)

(Ik ga volgende week de tandarts bellen voor röntgenfoto's want mijn verstandskies is ook aan het doorkomen en doet vervelend.... Dolletjes -O- als die eruit moet, dan wil ik hoe dan ook narcose....)

chimello

Re: verstandskiezen verwijderd. ..wat een ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:43

Nu durf ik dus helemaal niet meer te gaan :(

Beterschap in ieder geval!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:57

Ja, zo herinner ik het mij ook: niet poetsen en niet spoelen, gewoon de wond met rust laten.
Ik kreeg een reuma pil (ontstekingsremmer) tegen de zwelling mee. (Geleverd met een bijsluiter met een erg passieve oma in een schommelstoel. )

Dus vraag echt nadrukkelijk of je mag/ moet poetsen en zo ja hoe dan.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:47

Weet iemand wat het kost ? ik moet namelijk ook ( morgen zkh bellen voor afspraak);)
las iets van sowiso eerst je 350 eigen risco?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:51

Pff, wat een drama zeg! :=

Ik heb er echt totaaaal geen last van gehad! Ik kreeg super veel ibuprofen mee wat ik lang niet allemaal heb opgemaakt en voor 3 dagen uit voorzorg antibiotica. Heb gewoon diezelfde avond weer brood gegeten, heb niks schoongehouden alleen voorzichtig m'n tanden gepoetst en gezorgd dat er geen voedsel in die gaten kwam. :') Hechtdraad heb ik er ook gelijk uitgehaald, kon er niet vanaf blijven met m'n tong. :')
Ik heb ook helemaal niet gekoeld, geen dikke wang gehad.. Ben blijkbaar een succesverhaal. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:27

ik had wel een dikke wang ondanks dat ik gelijk ben gaan koelen :P 2de keer heb ik zelfs 2 dagen gekoeld. Gelukkig was het dikke binnen 3 dagen weg. Spoelen mocht ik de eerste 24 uur absoluut niet doen. Net zo als tandpasta uitspugen. Dan kwam er teveel druk op de wond schijnbaar en stopte het niet met bloeden.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 05:50

Idd ja spoelen mocht ik ook niet de eerste dag.

Zie er onwijs tegenop, maar eerst even weekend houden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:05

Hier ook 3/4 weken geleden verstandskiezen eruit gehaald aan de rechterkant!
Totaal geen last, kreeg wel Ibuprofen mee in zakjes met sinaasappelsmaak.
Ik heb er geen een hoeven te nemen, had er totaaal geen last van.
Alleen beetje een dikke wang, maar dit was na 1,5 dag al ver weg. En heb ook niet eens gekoelt..
Dus van mij mag het de volgende keer ook zo gaan! Moet wel weer over 4 weken terug voor controle!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:06

Wat een ellende zeg! Ik heb het niet eens gemerkt toen mijn verstandskiezen eruit gingen! Kwam er een half jaar later pas achter!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:26

Vaak zit er dan al een infectie in/onder de kies inderdaad. Ik had er twee links laten trekken, geen enkele last van gehad. Toen eentje rechts maar dat ging bij het verdoven al niet lekker (had veel prikken nodig en het deed me toch een pijn), trekken ging daarna heel lastig en daarna knalontstoken ja. 3 Weken onstoken geweest, bleh.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:30

Oh bah wat een ellende meid! Bij mij was het destijds ook een enorm drama en vanwege extreme angst voor de tandarts heb ik er toen mee gewacht tot die verstandskiezen dermate ontstoken waren dat ik er van de pijn niet meer onderuit kon. Ik vond het zo verschrikkelijk, heb liggen janken en bibberen in die stoel en ik ben blij dat ze er nu allemaal uit zijn. Ben daarna ook nooit meer naar de tandarts gegaan _O-

Hééél veel sterkte, ik hoop echt voor je dat het vergeleken met de afgelopen tijd mee gaat vallen en dat je er weer goed bovenop komt! Succes!!!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:44

:(:)
Bij mij moeten ze er eind van de maand uit, 3 in totaal waarvan 2 moeilijke en 1 ontstoken. Ik ga gelukkig wel onder narcose. :j
Heb een heel schema van pijnstilling meegekregen en moet ook de eerste 2 uur flink koelen. Hopelijk gaat het bij mij beter dan bij jou, maar ik zie er nu al tegen op. :o

Veel sterkte meid en ik hoop voor je dat het maandag mee gaat vallen en dat je onder narcose/roesje mag. Succes! :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:52

ik moet ze ook nog steeds laten verwijderen heb t tot nu toe nog steeds geweigerd om die dingen te laten verwijderen omdat ik gewoon echt niet durf en door dit topic al helemaal niet meer...

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:16

NathalietjeB schreef:
ik moet ze ook nog steeds laten verwijderen heb t tot nu toe nog steeds geweigerd om die dingen te laten verwijderen omdat ik gewoon echt niet durf en door dit topic al helemaal niet meer...

Ik heb juist meer pijn gehad door ze erin te laten, behandeling zelf was zo voorbij en ook geen ontsteking gehad.
(2x kaakchirurg)

Ts veel sterkte!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:47

Nou ben net weer terug.

Blijkbaar had de andere kaakchirurg de kies zo ruw verwijderd dat hij het kaakbot beschadigd heeft.
Ze hebben van de boel open gesneden tot het bot en de afgebroken stukjes bot verwijderd.
Die waren de boosdoener.

Toen met een slijptolletje het kaakbot weer egaal gemaakt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:55

Fijn te lezen dat je weer terug bent.

Maar dat je kaakbot werd beschadigd - dat is minder....!

Hopelijk groeit het nu gewoon netjes en egaal weer dicht. Hopelijk zonder pijn en gedoe.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:57

Het doet minder pijn dan eerst na behandeling en heb geen zwelling in mijn wang.

Volgende week terug voor controle

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:00

Sterkte Marouschka

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:05

Ik mocht ook absoluut niet spoelen en mijn tanden heel voorzichtig poetsen. De verdoving werkte nog 4 uur en savonds zat ik al weer aan de bbq haha.
helaas ben ik daarna niet zo lekker geworden door de spanning waardoor ik opzie tegen de andere kant, maar bij mij was het na 10 dagen toch al een enorm stuk genezen! gewoon NIET aan zitten, spuiten, vlossen enz!

Edit: nou dan gaat het deze keer vast beter! :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:06

Beterschap TS! Ik denk uit je post op te maken dat het je naar omstandigheden is meegevallen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:10

Het scheelde dat ik een andere chirurg had dit keer.
Was ontzettend nerveus maar heb minder pijn dan voorheen.

Het engste vindt ik de spuiten. ..Daar kan ik niet tegen.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:18

pff heftig zeg, fijn dat het nu "beter" ging dan met het verwijderen van de kiezen.

ik hoop dat je snel weer opknapt.

de verdovingsspuiten heb ik dus geen problemen mee op 1 na die tussen je kaakgewricht door moet brrrr ga dan bijna van m'n graat omdat ik mijn mond niet ver genoeg open kan krijgen :o .

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:26

inowa schreef:
Nou ben net weer terug.

Blijkbaar had de andere kaakchirurg de kies zo ruw verwijderd dat hij het kaakbot beschadigd heeft.
Ze hebben van de boel open gesneden tot het bot en de afgebroken stukjes bot verwijderd.
Die waren de boosdoener.

Toen met een slijptolletje het kaakbot weer egaal gemaakt.

welke zkh was dat dan>? dan ga ik niet bij die dokter over 4 weken ;)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:26

.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 25-05-22 13:39, in het totaal 2 keer bewerkt