geboren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:02

Diksap voor een baby van twee weken oud? Ik mag hopen dat dat een grapje is.

TS als je zo onzeker bent is er niks mis mee om even te overleggen met de HA/kinderarts. Ik ga er voor het gemak even van uit dat je extra ondersteuning krijgt gezien je eigen aandoening? Of heb ik dat fout?

Met flessenkindjes heb ik geen ervaring, maar er zijn hier al goede tips gegeven. Zo wil de lactulose echt goed helpen, maar daarvoor moet je even langs de huisarts. Hoe lang is het geleden nu?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:04

Sowieso bellen met de huisarts kan geen kwaad, als je twijfelt.

Lactulose kan een optie zijn namelijk, dat mag gebruikt worden door zuigelingen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:08

JoAnn schreef:

Dat hoop ik ook, want dat is wel een heel vreemd advies. De darmpjes van zo'n kleine moeten wennen aan (in dit geval) de kv.

Doezel wil je nog even antwoord geven op mijn vraag? Ik zal hem nog even herhalen: Waarom heb je het idee dat hij zijn ontlasting niet kwijt kan? Heeft hij helemaal niet gepoept, of heeft hij last van krampjes?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:11

vuurneon schreef:
Een beetje met een thermometer in de anus wiebelen is juist ontlasting opwekkend en wordt vaak ook gewoon als advies gegeven. Dus dat is een prima tip ;) met beleid uiteraard.

Geef je borstvoeding? Want daar is het vrij gebruikelijk dat een kindje een paar dagen geen poepluiers heeft en dan ineens flinke krampen en een spuitluier

Badje valt ook nog te proberen; baby in badje en lekker de buik masseren.

Nee ik geef fles voeding

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:14

Anoeska27 schreef:
JoAnn schreef:

Dat hoop ik ook, want dat is wel een heel vreemd advies. De darmpjes van zo'n kleine moeten wennen aan (in dit geval) de kv.

Doezel wil je nog even antwoord geven op mijn vraag? Ik zal hem nog even herhalen: Waarom heb je het idee dat hij zijn ontlasting niet kwijt kan? Heeft hij helemaal niet gepoept, of heeft hij last van krampjes?

Hij kreunt. Hard. En drukt hard. tot rooie kop aan toe. maar komt niets

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:15

Mijn dochters hadden het ook heel hardnekkig later bleken ze een koemelk allergie te hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:16

De dokterspraktijk is nog open, dus je kan zo even de assistente bellen toch?

Heeft hij geen wondjes bij de anus?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:16

JoAnn schreef:

TS als je zo onzeker bent is er niks mis mee om even te overleggen met de HA/kinderarts. Ik ga er voor het gemak even van uit dat je extra ondersteuning krijgt gezien je eigen aandoening? Of heb ik dat fout?

Met flessenkindjes heb ik geen ervaring, maar er zijn hier al goede tips gegeven. Zo wil de lactulose echt goed helpen, maar daarvoor moet je even langs de huisarts. Hoe lang is het geleden nu?
ja heb ondersteuning. Nie dat ik ietd ergs. Heb. Of erge autisme

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:17

vuurneon schreef:
De dokterspraktijk is nog open, dus je kan zo even de assistente bellen toch?

Heeft hij geen wondjes bij de anus?

Nee dat heeft hij niet

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:18

mijn zoontje heeft dit ook gehad.

na 24 uur geen ontlasting en van alles geprobeerd te hebben de huisarts gebeld en ik moest langs komen.
hij heeft een klysma meegegeven en dit heeft de verstopping verholpen :)

succes..hij moet in ieder geval binnen 24 poepen en anders de huisarts bellen!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:20

doezel2 schreef:
JoAnn schreef:

ja heb ondersteuning. Nie dat ik ietd ergs. Heb. Of erge autisme

Dat begrijp ik, maar je komt erg onzeker over. Met een belletje naar de HA is niks mis, doe dat nu maar. Als ie echt te lang zijn ontlasting ophoudt kan de arts inderdaad adviseren andere voeding te nemen en eventueel speciale zetpillen voorschrijven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:21

Infacol kan heel goed werken tegen die krampen, dat is zo bij elke drogist te krijgen.

Maar goed, hij moet gewoon poepen. Dus waarom niet die huisarts assistente even bellen? Of als jij dar te moeilijk vindt, kan je vriend ook wel bellen toch?

Anoeska27

Re: geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:22

Ze heeft het CB toch al gebeld, het is niet zo dat ze er niets aan doet. Ik zou het even in de gaten houden en als hij binnen 24 uur niet poept even de huisarts bellen.

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:28

gefelicicteerd met de geboorte van je zoontje! TS volgens mij doe je het hartstikke goed. Je luistert naar de tips die je gegeven worden vanuit het CB en vraagt hier advies. Eerder is al eens als reactie gegeven dat je eventueel vandaag nog even je huisarts (assistente) kan bellen voor advies. En anders morgenochtend. Advies vragen kan altijd.

Diksap zou ik inderdaad niet doen bij zo'n jonge baby.

Hoelang heeft je zoontje niet gepoept?

Sterkte hoor, het is niet fijn om je kleintje zo te zien

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:29

Anoeska27 schreef:
Ze heeft het CB toch al gebeld, het is niet zo dat ze er niets aan doet. Ik zou het even in de gaten houden en als hij binnen 24 uur niet poept even de huisarts bellen.

Dat zeg ik ook niet, maar ik lees hier een hele onzekere moeder die weer een avond en nacht door moet komen met een uk die niet poept en erge krampen heeft. Dus dan kan even bellen ook rust geven voor de moeder. Vooral als de uk echt een langere tijd al geen ontlasting heeft gehad (maar daar heeft de ts geen antwoord op gegeven nog wanneer de laatste ontlasting was).
Krampjes horen wel bij die fase in de ontwikkeling, dus dat is op zich niet gelijk erg. Wel vervelend.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:33

vuurneon schreef:
Anoeska27 schreef:

Dat zeg ik ook niet, maar ik lees hier een hele onzekere moeder die weer een avond en nacht door moet komen met een uk die niet poept en erge krampen heeft. Dus dan kan even bellen ook rust geven voor de moeder.

Maar dat bellen heeft ze dus al gedaan, alleen naar het CB en niet naar de HA. Ik zou even wachten of de tips die het CB gaven werken en anders alsnog de HA bellen.

Doezel, ik ben bang dat je van dit soort topics alleen maar onzekerder wordt. Er worden hele nuttige tips gegeven, maar ook tips die niet zo goed zijn voor je kleine (zoals de tip over diksap). En het is als je al onzeker bent best moeilijk om de juiste tips eruit te filteren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:41

Denk ook om je eigen rust, wissel af met je vriend met de buikjesmasseerbeurten, badjes, fietsen bv want dit is voor jullie ook een uitputtingsslag natuurlijk :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:43

vuurneon schreef:
Infacol kan heel goed werken tegen die krampen, dat is zo bij elke drogist te krijgen.

Maar goed, hij moet gewoon poepen. Dus waarom niet die huisarts assistente even bellen? Of als jij dar te moeilijk vindt, kan je vriend ook wel bellen toch?

Infacol beter niet doen. Op internet wordt nogal eens als bijwerking verstopping genoemd.

Plus dat krampen/darmbeweging juist noodzakelijk is om de ontlasting naar buiten te werken. Daarom zou ik de darmen niet nu kalmeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:45

Klopt, daarom geef ik het ook alleen aan als 'voor krampjes' maar dat kindje eerst nu moet poepen en dus dit iets is voor als er puur om alleen de krampjes gaat (en de ontlasting wel normaal is). Stond er wat onhandig :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:48

Bij mij gingen ze vaak poepen met temperaturen, misschien een idee. Ik zou ook de HA bellen, anders ga je zo de avond en nacht in en dat zou ik niet doen met zo'n kleintje.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:53

Deb100 schreef:
gefelicicteerd met de geboorte van je zoontje! TS volgens mij doe je het hartstikke goed. Je luistert naar de tips die je gegeven worden vanuit het CB en vraagt hier advies. Eerder is al eens als reactie gegeven dat je eventueel vandaag nog even je huisarts (assistente) kan bellen voor advies. En anders morgenochtend. Advies vragen kan altijd.

Diksap zou ik inderdaad niet doen bij zo'n jonge baby.

Hoelang heeft je zoontje niet gepoept?
dwll
Sterkte hoor, het is niet fijn om je kleintje zo te zien
der komt af en toe een drol vandaag 2 drollies(niet groot) in 2 luiers. Maar nog geen volle luiers

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:57

Voor de rest doet. Djeno het goed. ben nie super onzeker (tuurlijk wel iets Tis de 1ste) vroeg me gewoon af of er meerdere tips zijn..

Djeno's darmen moeten gewoon wennen aan de flesvoeding.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:58

O oke, gelukkig is er wel productie :)
Ben benieuwd wat het cb morgen zegt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:59

Volgens mij moet de ontlasting nog dun zijn bij zo'n kleintje ook met flesvoeding?
Ikke geen verstand van heb.

Hier ook al een keer met een thermometer geprobeerd. :j
Werkte prima. Maar goed ik was er niet op voorbereid dat ie zo snel al naar zo weinig poepluiers toe zou gaan (met borstvoeding)

Van Lactulose kunnen ze ook krampjes krijgen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:00

Als er dagelijks ontlasting is, zou ik me niet te veel zorgen maken. Krampjes horen er een beetje bij op deze leeftijd, zo zielig!

Wat ook vaak helpt is de "kikkerhouding", dus beentjes ondersteunen zodat je kindje "zit" alsof ze op de wc zit, met hogere knietjes. En inderdaad: een warm badje, buikje masseren met fijne olie, op je arm dragen met het buikje op je hand, in een draagdoek dragen met haar buik tegen de jouwe. En t belangrijkste: troost! Ook als je t niet kunt oplossen, wees er voor je kindje en biedt het al je liefde en warmte....