Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
JoAnn schreef:Diksap voor een baby van twee weken oud? Ik mag hopen dat dat een grapje is.
vuurneon schreef:Een beetje met een thermometer in de anus wiebelen is juist ontlasting opwekkend en wordt vaak ook gewoon als advies gegeven. Dus dat is een prima tipmet beleid uiteraard.
Geef je borstvoeding? Want daar is het vrij gebruikelijk dat een kindje een paar dagen geen poepluiers heeft en dan ineens flinke krampen en een spuitluier
Badje valt ook nog te proberen; baby in badje en lekker de buik masseren.
Anoeska27 schreef:JoAnn schreef:Diksap voor een baby van twee weken oud? Ik mag hopen dat dat een grapje is.
Dat hoop ik ook, want dat is wel een heel vreemd advies. De darmpjes van zo'n kleine moeten wennen aan (in dit geval) de kv.
Doezel wil je nog even antwoord geven op mijn vraag? Ik zal hem nog even herhalen: Waarom heb je het idee dat hij zijn ontlasting niet kwijt kan? Heeft hij helemaal niet gepoept, of heeft hij last van krampjes?
JoAnn schreef:ja heb ondersteuning. Nie dat ik ietd ergs. Heb. Of erge autismeDiksap voor een baby van twee weken oud? Ik mag hopen dat dat een grapje is.
TS als je zo onzeker bent is er niks mis mee om even te overleggen met de HA/kinderarts. Ik ga er voor het gemak even van uit dat je extra ondersteuning krijgt gezien je eigen aandoening? Of heb ik dat fout?
Met flessenkindjes heb ik geen ervaring, maar er zijn hier al goede tips gegeven. Zo wil de lactulose echt goed helpen, maar daarvoor moet je even langs de huisarts. Hoe lang is het geleden nu?
doezel2 schreef:JoAnn schreef:ja heb ondersteuning. Nie dat ik ietd ergs. Heb. Of erge autismeDiksap voor een baby van twee weken oud? Ik mag hopen dat dat een grapje is.
TS als je zo onzeker bent is er niks mis mee om even te overleggen met de HA/kinderarts. Ik ga er voor het gemak even van uit dat je extra ondersteuning krijgt gezien je eigen aandoening? Of heb ik dat fout?
Met flessenkindjes heb ik geen ervaring, maar er zijn hier al goede tips gegeven. Zo wil de lactulose echt goed helpen, maar daarvoor moet je even langs de huisarts. Hoe lang is het geleden nu?
Anoeska27 schreef:Ze heeft het CB toch al gebeld, het is niet zo dat ze er niets aan doet. Ik zou het even in de gaten houden en als hij binnen 24 uur niet poept even de huisarts bellen.
vuurneon schreef:Anoeska27 schreef:Ze heeft het CB toch al gebeld, het is niet zo dat ze er niets aan doet. Ik zou het even in de gaten houden en als hij binnen 24 uur niet poept even de huisarts bellen.
Dat zeg ik ook niet, maar ik lees hier een hele onzekere moeder die weer een avond en nacht door moet komen met een uk die niet poept en erge krampen heeft. Dus dan kan even bellen ook rust geven voor de moeder.
vuurneon schreef:Infacol kan heel goed werken tegen die krampen, dat is zo bij elke drogist te krijgen.
Maar goed, hij moet gewoon poepen. Dus waarom niet die huisarts assistente even bellen? Of als jij dar te moeilijk vindt, kan je vriend ook wel bellen toch?
Deb100 schreef:der komt af en toe een drol vandaag 2 drollies(niet groot) in 2 luiers. Maar nog geen volle luiersgefelicicteerd met de geboorte van je zoontje! TS volgens mij doe je het hartstikke goed. Je luistert naar de tips die je gegeven worden vanuit het CB en vraagt hier advies. Eerder is al eens als reactie gegeven dat je eventueel vandaag nog even je huisarts (assistente) kan bellen voor advies. En anders morgenochtend. Advies vragen kan altijd.
Diksap zou ik inderdaad niet doen bij zo'n jonge baby.
Hoelang heeft je zoontje niet gepoept?
dwll
Sterkte hoor, het is niet fijn om je kleintje zo te zien