JackenJill schreef:Je kunt wel een andere slaaphouding aanleren. Uitzonderingen daargelaten. Als je iedere keer in de door jou gewenste houding in slaap valt (dus ook als je 's nachts even wakker wordt), gaat je lichaam er aan wennen. Dan gaat het steeds lekkerder liggen en vervolgens zoek je het 's nachts onbewust ook op. Heb meerdere mensen dit zo laten doen waarbij het gelukt is, en bij mijzelf is het ook gelukt.
Wat ik als houding aanraad: op je zij beginnen, onderste been strekken in het verlengde van je rug. Bovenste been gebogen optrekken zo hoog als je dat zelf prettig vindt. Je onderste arm leg je naar achteren, hierbij kom je voor je schouder te liggen. Je ligt uiteindelijk dus half op je zij, half op je buik. Daardoor iets voor je heup. En dan heb je hopelijk geen last meer van die drukpunten. Succes!
Bedankt voor de tip, zo lig ik meestal ook, dan word t wel iets beter maar dat doe ik denk ik alleen als ik wakker ben ofzo.

Ik sliep ook altijd op mijn zij, maar heb dat best snel afgeleerd toen ik aan boord moest slapen. Ik slaap nu standaard half op mijn zij half op mijn buik en met het ene been gestrekt en andere opgetrokken (zo rolde je je bed niet uit hahaha) nu slaap ik altijd zo. Tussentijds heb ik een operatie gehad en mocht en kon dus alleen op mn rug slapen... iets wat ik vreselijk vind en nooit kon, maar na een paar dagen wen je eraan 

Ik heb wel het gevoel dat het aan de binnenkant soms stuk is, dan jeukt het enorm en doet het gewoon echt zeer.
Je hebt in ieder geval te veel druk op je lijf dan, wanneer je slaaapt. Je matras is dan denk ik te hard of zo zacht dat je heupen in een kuil liggen