lucifertje schreef:Super dat je al 12 kilo bent afgevallen. Toen ik jou leeftijd was ben ik met een jaar 25 kilo afgevallen. Ik heb dit gedaan door idd gezond te eten obv een dietiste.
Mijn voordeel was, is dat ik iedere dag 25 km naar school fietste en buiten dat deed ik fanatiek paardrijden.
Ik at 's ochtends 2 boterhammen met hagel en 1 glad jus dorange, toen nog uit het pak, 's middag 4 bruine boterhammen met roomboter (klein beetje) en vlees beleg en niet eens is mager, blike ice tea en 2 stuks fruit en als 10 uurtje een koekje. S avonds avondeten maar ik ben niet zo'n grote avondeter en at dus in vergelijking met de rest van dag minder. Gehele dag door drink ik ook zo'n 2 liter water.
Laatst had ik in de sportschool een discussie met de eigenaar, hij vroeg aan mij, wil je nou afvallen (gewicht verliezen) of wil je afslanken?
Afvallen betekent een gewicht kwijtraken, zie je dat je dat gewicht kwijt bent? Nee! Niemand ziet op een gegeven moment meer dat je nou 20 of 25 kilo bent afgevallen. Ze zien dat je afgeslankt bent doordat je minder vet hebt, meer spieren hebt en dat je in je gala jurk past. Ik wil hiermee zeggen dat je je niet teveel moet fixeren om het getal maar meer op wat je zelf ziet. Niemand zal het zich interesseren of je nou 70 kilo weegt en in je jurk past of 60 kilo weegt en er niet in past.
Als je cardio doet, houdt je hartslag dan laag genoeg want dan spreek je je vetreserves aan en verband je de vetcellen.
Even hierop inhaken. Afvallen, of afslanken, as you please, werkt voor de meeste mensen hetzelfde. En da's niet met brood (koolhydraten + zout) en vruchtenhagel/hagelslag en al zeker niet met jus d'orange, koek en Ice Tea. Het zit hem juist in eiwitten (ei/kwark) en langzame koolhydraten.
En kun je je laatste zin (wetenschappelijk) onderbouwen?