bottransplantatie en inplantaten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:32

4 tot 6 maanden geen vast voedsel is ook helemaal niet nodig. Je bent echt na maximaal 2 weken wel weer in staat om voorzichtig wat vastigs te eten hoor. Ik presteerde het zelfs om na 4 dagen alweer broodkorstjes te knagen :+ (en ik heb twee ingrepen gehad en was er allebei de keren weer net zo snel bovenop).

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 21:38

@ chanicha, fijn is dat dan he als ze een hoop kunnen ! Ik vind het team daar ook heel fijn. Verbaasd me elke keer weer wat ze allemaal kunnen..

@ cayenne, bij mij hadden ze het echt alleen over ergens bot vandaan halen. Ook over het eten waren ze heel duidelijk. Echt 4 tot 6 maanden niet. Heb ik ook 100 x herhaald :+ want ik en geen macdonalds.... :o waarom het echt niet mag heb ik niet gevraagt eigenlijk. Mijn verzekering vergoed gelukkig gewoom alles. Het is een aangeboren afwijking.. dus dat scheelt wel !

@ Yinka naar een diëtist ga ik zeker. Ze weten daar hoe ik in elkaar zit. Dus hebben ook al geregeld dat ik zeker 1 x per week daar na toe ga. Omdat ik gewoon te snel afval, probeer nu me kilo's die ik nu heb écht te houden. Het liefst wat er bij dat ik iets af kan vallen. Maar onder de 40 zal ik zeker wel weer terecht komen :p het opbouwen zal ook weer even nodig hebben denk inderdaad.. dat word niet gelijk veel eten haha. Meestal als ik niet kon / mocht eten, ging bij mij alles via sondevoeding.. maar ik hoop wel dat ik dat niet hoef deze keer !

chanicha

Re: bottransplantatie en inplantaten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 03:30

@Cayenne, hij vond, nadat hij mijn kaken had gedaan, mijn kin niet passend bij de nieuwe stand en heeft hem aangepast zodat het in zijn geheel mooier stond.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:02

Even een update, de operatie staat ingepland op 9 december
Ben wel al lekker 5 kilo aangekomen *\o/*
Gestopt met roken is me helaas nog niet gelukt... ( wel geminderd )
Maar na 9 december stop ik zeker 100%
Ik ben wel écht zenuwachtig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:05

Succes! , lekker een vloeibare Kerst dit jaar :P

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 22:12

Hahaha ja dat zei ik ook al, vla met een sterretje
En een heeeeele saaie oud en nieuw... :(

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 15:27

Hoi allemaal ! Nog even een update en een vraag,
Ben nu bijna zo'n jaar verder, en alles is goed verlopen !
Bottransplantatie is goed gegaan, de inplantaten zijn begin juni geplaatst, en ook goed genezen.
18 november krijg ik de laatste behandeling, die "knopjes" op de inplantaten plaatsen.
Nu zit ik daar nog meer voor in de stress dan voorheen, :+ omdat dit onder plaatselijke verdoving gaat in plaats van onder narcose.
Is hier iemand die dit ook heb gedaan? En hoe beviel dit?
Ik zit er zo tegen op, het idee dat ze alles weer open moeten halen, en er aan moeten rommelen.
Om vervolgens alles weer dicht te moeten hechten..
Heb wel al met de dokter afgesproken dat ik tabletten krijg,
Waarvan ik (volgens hem) zo stoned word als een garnaal.. nu maar hopen dat die goed aanslaan.....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:33

Valt reuze mee hoor!! Ik dacht tijdens de behandeling wel van woww die houdt zo de implantaat in zijn handen want ze draaien die bovenstukjes best wel aan maar pijn heb ik niet gehad.
succes!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:33

Fijn dat het allemaal goed verlopen is!
Helaas gaat het hier wat minder. Ja, ik was zo blij met mijn implantaten, maar helaas bleek er deze lente één los te zitten en die is dus overnieuw geplaatst. Zo raar want ik had nergens last van! Maar tijdens een controle voelde ze al dat hij niet goed zat en hij is er direct uigehaald. Ik schrok me kapot want ik had helemaal geen klachten en ze trokken hem er zo uit :=
En een paar weken geleden haalde ik mijn prothese eruit om te poetsen en stond er opeens een andere implantaat in vast. Die is er dus ook uit en moet in december teruggeplaatst worden :\
Maar verder ben ik er nog steeds ontzettend blij mee! Er komt dus wel een andere constructie op mijn implantaten (een brug) omdat ze waarschijnlijk los gaan door de enorme druk die ik moet zetten om mijn prothese eruit te halen.
Hetgene waar jij tegenop ziet heb ik ook niet als leuk ervaren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar meer last van heb gehad als het moment dat de implantaten erin werden gezet. Toen voelde ik me na een paar dagen wel weer goed, maar bij het open halen heb ik wel een week flinke hoofdpijn gehad helaas.
Maar je doet het voor het eindresultaat! Ik krijg in december een valiumkuurtje omdat ik de vorige keer na afloop een hyperventilatie aanval kreeg (zo stom! Had het nog nooit eerder gehad en tijdens de behandeling zei de kaakchirurg nog dat ik zo fijn rustig was := niet dus.)

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:07

Angeliquee18 schreef:
Hoi allemaal ! Nog even een update en een vraag,
Ben nu bijna zo'n jaar verder, en alles is goed verlopen !
Bottransplantatie is goed gegaan, de inplantaten zijn begin juni geplaatst, en ook goed genezen.
18 november krijg ik de laatste behandeling, die "knopjes" op de inplantaten plaatsen.
Nu zit ik daar nog meer voor in de stress dan voorheen, :+ omdat dit onder plaatselijke verdoving gaat in plaats van onder narcose.
Is hier iemand die dit ook heb gedaan? En hoe beviel dit?
Ik zit er zo tegen op, het idee dat ze alles weer open moeten halen, en er aan moeten rommelen.
Om vervolgens alles weer dicht te moeten hechten..
Heb wel al met de dokter afgesproken dat ik tabletten krijg,
Waarvan ik (volgens hem) zo stoned word als een garnaal.. nu maar hopen dat die goed aanslaan.....

Dat is bij mij zonder verdoving gedaan.
Afgezien van een paar sneetjes in je tandvlees stelt dat echt niks voor.
Ik vind een verdovingsspuit pijnlijker, maar goed, ik heb sowieso een hekel aan spuiten.
Alleen plaatselijk verdoven is dus heeeeel goed te doen
Sterkte

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:12

Jee vervelend Cayenne!!
Bij mij was er ook eentje los, ook teruggeplaatst maar nu gaat het goed gelukkig.
Succes met het terugplaatsen!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:21

Gelukkig dat het nu allemaal goed gaat chanicha, nu er lekker van genieten!

Jeeetje cayenne wat onwijs kl*te zeg !!
Wat raar dat je dan nergens last van had, nu ben ik toch wel heel benieuwd of het bij mij dan goed is genezen.
Voel er vrij weinig van, alleen wat ik wel nog steeds heb, is dat ik minder gevoel heb in mijn tandvlees onderkaak.
Ik heb voor de rest ook helemaal geen controle gehad tussendoor....
veel succes met het terugplaatsen, hoop dat het nu beter vastgroeid!

Ik heb van de dokter diazepam voorgeschreven gekregen,
Moet de avond er voor 20 mg innemen, en een uur van te voren 10 mg,
Vind het zo raar, zou je toch juist denken dat het anders om is :p

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 06:44

Nee, ik heb echt helemaal nergens last van gehad. Pas toen ik bij de tandarts -dus nieteens de kaakchirurg- in de stoel lag en hij per ongeluk tegen een implantaat tikte, hoorde hij dat het 'dof' klonk (dat schijnt te betekenen dat hij los zit). De andere implantaten klonken inderdaad anders toen hij daar tegen tikte. Ik dacht dat hij het fout had omdat ik nergens last van had, maar hij stuurde me door naar de kaakchirurg en daar bleek de implantaat dus inderdaad wel degelijk los te zitten. Bij de tweede implantaat die opeens in mijn prothese vast zat heb ik ook niets gemerkt. Maar toen ik de prothese losmaakte om hem schoon te maken hoorde ik opeens kraken en toen kwam hij eruit. Met eten etc nooit iets gemerkt!

Diazepam heb ik ook voorgeschreven gekregen, maar bij mij had het de eerste keer weinig effect.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 07:29

Nou ik heb het gehad :( diazepam werkte de eerste avond hartstikke goed :+ en de 2e dag niet...
De verdovingsspuiten waren echt een complete hel. Mijn tandvlees + gehemelte is zo ontzettend stroef Door al het littekenweefsel, dat ze er amper Door heen kwamen.
Heb alleen al boven 10 spuiten moeten krijgen..
De behandeling zelf voelde ik niks van,
Maar wel 1 schroef los links onder :(

Nu is er 1 stuk ontstoken, en nu 3 soorten antibiotica's, hoop echt van harte dat ze aan zullen slaan...

Ben t wel behoorlijk zat nou, al een jaar bezig zowat en dr is nog geen eind in zicht.. en als straks dan ook nog alles voor jan l*l is :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 07:30

Heel veel sterkte! Ik ben er ook een beetje klaar mee. Wanneer het zit heb ik nergens problemen van, maar helaas mag ik over 3 weken ook weer terug om een implantaat opnieuw te laten zetten.
De gehemelteprikken zijn idd verschrikkelijk. Dat vind ik nog het ergste aan de hele behandeling. Daarna voel je gelukkig niets meer.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 07:40

Pff ja dat snap ik, hoelang ben jij er al mee bezig? Wat zou dan de reden kunnen zijn dat ze dan toch los gaan zitten denk ik dan?
De andere 5 zaten gelukkig dan wel vast..
Die ene zit er nog wel in, hij zei dat die nog vast zou kunnen groeien.. nou laten we het hopen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 07:52

Met het complete traject ben ik nu wel 3 jaar bezig (en dan heb ik het alleen over het stuk vanaf de implantaten, daarvoor moest aller er uiteraard ook nog uit etc).
Bij mij gaan de achterste implantaten los omdat mijn prothese direct op de implantaten geklikt wordt en bij het losmaken komt er teveel kracht op de implantaten te staan, waardoor ze los van het bot komen.
Daarom zal er bij mij een steg (horizontale staaf) tussen de implantaten geplaatst moeten worden zodat je daar de prothese op klikt en niet meer direct op de implantaten. Daardoor verdeel je de druk en komen de implantaten hopelijk niet meer los.
De achterste implantaat links is al opnieuw terug gezet en is nu weer aan het aanhechten (hopelijk). 8 december gaan we kijken of hij is aangehecht en dan gaat de uitgevallen implantaat aan de rechterkant er ook meteen weer in, en die mag dan ook aanhechten. Gelukkig kan dat in 1 behandeling. Moet wel weer die kl*te gehemelteprik, maar dat is dan gelukkig maar 1 keer. Ik ben alleen wel weer bang voor een nieuwe hyperventilatieaanval.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 12:58

Pff jeetje ! Wat een gedoe zeg ! En dan loop ik al te zeuren na nog niet eens een jaar !
Ik hoop echt voor je dat alles goed aangroeid en ook vast blijft zitten !

Hier gaat t op het moment helemaal k*t
De hele week viel het mee met de pijn, en was weer lekker aan het werk.
Gister avond begon het ontzettend pijn te doen,
Rechtsonder is het onwijs dik geworden, kan m'n tong niet eens meer uitsteken.
Linksboven voelt ook niet prettig aan
Linksonder zat al los, alleen rechts boven heb ik geen last.

Ik slik en spoel al 3 verschillende antibiotica's
Al de maximale pijnstillers.. niks helpt :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:18

Wat balen dat je zoveel pijn hebt! Ik voel er gelukkig verder helemaal niets van (alleen zit mijn prothese was losser omdat ik maar 3 van de 6 implantaten kan gebruiken) maar verder geen klachten.
Als het dik wordt lijkt het me toch ontstoken! Ik zou zo snel mogelijk terug gaan! Bagger zeg :\