Dus jij wilt kunstnagels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:26

hoe moeilijk kan het zijn 8-)
doe het hier ook zelf zo zonder diploma's of dure merken...
(alleen bij mijzelf hoor :') )
en zulke gedrochten als hier boven moeten gewoon geen enkele vorm van creativiteit of secuurheid bezitten....

edit: hierboven dus openingpost

LadyMadonna

Re: Dus jij wilt kunstnagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:29

Weet je of er MMA in de producten zit die je gebruikt unihorse?
Had je ooit van MMA gehoord?
Je kunt je eigen nagels ook serieus beschadigen he...

Ik heb dingen gezien.... Wordt je echt niet vrolijk van. Doorgevijlde nagelplaten, acryl die er met een tang vanaf getrokken is (au!)...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:29

Komt het wel weer goed met de nagels als ze echt zo verpest zijn?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:31

LadyMadonna schreef:
Weet je of er MMA in de producten zit die je gebruikt unihorse?
Had je ooit van MMA gehoord?
Je kunt je eigen nagels ook serieus beschadigen he...

Ik heb dingen gezien.... Wordt je echt niet vrolijk van. Doorgevijlde nagelplaten, acryl die er met een tang vanaf getrokken is (au!)...

ja, van gehoord, nee zit niet erin.
veilen doe ik amper....
acryl met een tang eraf? :(:)
hier eigenlijk vaak alleen gel met uv... gevalletje lui hier :O
maar goed, bij mezelf zetten ben ik max 1,5 uur bezig... dus een prof moet dat wel in een uur kunnen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:31

Zoals op de foto's vuurneon?
Ligt er een beetje aan hoever de beschadiging is, maar zeker de eerste foto... Hoogst waarschijnlijk permanent. Je jan de infectie weg halen, maar de nagelplaat zal nooit volledig herstellen als de beschadiging tot in de matrix (waar de nagel groeit) zit

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:34

LadyMadonna schreef:
Wat jij wilt vuurneon :)

Ik heb niks tegen Aziaten, ik heb wel wat tegen Aziatische salons die met MMA werken en onhygiënisch werken. En dat zijn er helaas nogal wat.

Maar daar heb je ook NL van en Engelse etc.
Ik heb helemaal niks tegen je bericht om mensen te waarschuwen want het feit is en blijft dat er prutsers zijn met en zonder diploma.
Het enige wat mij tegen mijn hoofd stoot is dat er weinig onderbouwing is in je verhaal.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:42

Ik heb al heel lang solarnagels. Daarvoor acryl gehad. Ik vraag me alleen af of in de mijne ook MMA zit of EMA. Durf het ook niet echt te vragen aan mn nagelstylist omdat ie toch niet eerlijk zal zijn (of wel, maar ik geloof het toch niet haha.) Wat ik wel opvallend vind is dat als mn nagels opgevuld zijn, er steeds een streepje over mn nagel ziet waar je kan zien tot waar m'n eigen nagel was uitgegroeid zegmaar. Maargoed, nam het voor lief want ben verder heel tevreden. Blijkt nu typisch iets voor MMA te zijn? Er komt iig nooit lucht onder wat ik bij acryl wel had. Kan ook niet terughalen of dat streepje ook bij m'n acrylnagels was.

Vorige week zondag is mn duimnagel gebroken na een hele harde klap tegen de muur (mn nagels zijn allemaal 'eigen' met een laagje solar) en maandag is er een nieuwe tip opgezet. Hij was vrij kort afgebroken (te kort) en bloedde daardoor dus. Is het mogelijk te zien aan de manier hoe hij gebroken is of het acryl of solar is? Heb er nl. een foto van gemaakt en wil die eventueel wel aan een nagelstyliste hier laten zien om te beoordelen. Mocht het solar zijn dan ga ik ze de volgende keer laten vervangen door acryl.

Nieuwe set is overigens 44,- en opvullen 25,-. Wel redelijk dacht ik zelf..

Ik ga de foto overigens niet posten omdat het een beetje ranzig is :') Als iemand 'm wil zien graag pb :)

Dank!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:45

LadyMadonna schreef:
Lucifertje: dat kan en gebeurt. Beide zijn overdraagbaar door bloed, dus als ik iaënd open haal, en met dezelfde instrumenten de volgende ga behandelen, die ik ook weer open haal... Voila.

Dan moet je DIRECT die zelfde spullen bij een volgende gebruiken. En dan is de kans nog zeer klein dat het overdraagbaar is. Virussen overleven niet lang buiten het lichaam ;)
Eerst jezelf ergens in verdiepen voordat je dit zegt dus.

LadyMadonna schreef:
Mondkap is trouwens ook wel degelijk bescherming voor de klant. Je styliste zal maar een flinke verkoudheid hebben. Je zit er letterlijk bovenop.

Ik ben een leek als het gaat om nagelhygiëne, maar volgens mij draag je het echt voor je eigen veiligheid en hygiëne en niet die van de klant.
Want dan zouden cassieres en nou eigenlijk iedereen die mondkapjes moeten dragen.
Een podotherapeut draagt ook een mondkapje voor het nagelstof en de rondvliegende nagels. Niet voor de verkoudheid die ze meedraagt :')

Ik werk in de zorg en ik denk dat ik nog meer lichamelijk contact heb met mijn cliënten dan jij met jouw kanten, maar niemand in de zorg draagt een mondkap (OK mensen en isolerend verplegen uitgezonderd) voor de algehele normale zorg.

Trouwens grappig dat iedereen altijd denkt dat als iemand anders verkouden is dat jij het dan de volgende dag ook krijgt. Voordat je verkouden wordt ben je al 14 dagen daarvoor besmet geraakt :+ Dus niet door de buurman die gister verkouden is geworden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:47

Ik dacht ook dat de nagelstylisten de mondkapjes droegen om niet de hele tijd die nagelstof etc in te ademen dat vrijkomt bij het vijlen (ed).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:03

Wat een onzin dat een nagelstylist een mondkapje draagt om besmetting van de klant te voorkomen HAHAHAHAHAHAHAHA! Dan mogen caissières in de supermarkt dat ook wel doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:11

Ik zeg ook: ook.
Natuurlijk is zelfbescherming de hoofdmoot van een mondkapje. Daaraan kan je wel zien dat een stylist serieus is.
Mendy, durf ik zo niet te zeggen, ik werk zelf niet met acryl omdat ik daar niet tegen kan. Dat je een streep blijft zien vind ik wel erg raar. Overigens ruik je MMA wel vaak (niet altijd)
Wil t wel voor je uitzoeken?
Tnx voor de reacties van mensen die snappen wat de doelstelling van het topic is.
En tnx voor de kritische reacties, kritisch zijn is goed, zeker op nagel gebied.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:20

LadyMadonna schreef:
Ik zeg ook: ook.
Natuurlijk is zelfbescherming de hoofdmoot van een mondkapje. Daaraan kan je wel zien dat een stylist serieus is.

_O-

dus mondkapje is professioneel?
Ik moet eerlijk zeggen dat je wel heel raar overkomt door je uitspraken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:36

Mag je vinden, dat je het er niet mee eens bent prima, maar vind het wel jammer dat je daar dan zo lacherig om doet. Maar goed.
Het dragen van een mondkapje is een teken dat een stylist zichzelf serieus neemt.
Maar goed, een stylist kan keurig een mondkapje dragen en ondertussen gewoon leuk MMA op de nagels kwakken, dus het blijft lastig.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:37

Heb even mn nagellak eraf gehaald en een fotootje gemaakt van m'n nagels. Hier zijn de streepjes goed te zien. Hebben acrylnagels dit ook, is het normaal? Dus op het roze gedeelte, wat ook doorgaat op het witte btw. (De vorm is trouwens op mijn verzoek zo gevijld. Sommigen vinden het raar maar ik vind het heel tof, wel met nagellak dan.)

Ga nu maar weer lakken :Y)

Afbeelding

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:39

Ik ben blij dat je het wil melden ts, mensen ( en ik ook niet hoor! )weten dus vaak niet wat er van kan komen. Je bedoelt het goed! :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:43

xMendy schreef:
Heb even mn nagellak eraf gehaald en een fotootje gemaakt van m'n nagels. Hier zijn de streepjes goed te zien. Hebben acrylnagels dit ook, is het normaal? Dus op het roze gedeelte, wat ook doorgaat op het witte btw. (De vorm is trouwens op mijn verzoek zo gevijld. Sommigen vinden het raar maar ik vind het heel tof, wel met nagellak dan.)

Ga nu maar weer lakken :Y)

[ Afbeelding ]

dit is best raar...
hier zie ik dat niet... is het zo gevijld aan het begin? die randen in de nagel? geen idee hoe dat kan (maar ben dan ook geen nagelexpert. weet wel dat met gel het bij mij niet zo gaat )

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:46

Hoe bedoel je gevijld? Die beetje ronde streepjes zijn van de keren dat ik ze heb laten opvullen. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:50

Dit hoort niet. Je ziet precies elke x de rand van de oude set. Of de nagel wordt met opvullen niet dun genoeg weg gevijld, of het is vuil, kan ook, vrijlating, maar dan zou je lifting krijgen.
Heel apart.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:00

xMendy schreef:
Hoe bedoel je gevijld? Die beetje ronde streepjes zijn van de keren dat ik ze heb laten opvullen. :)

ow.. welke streepjes bedoel je dan?
lijkt wel alsof er niet goed is gevijld :n

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:03

Waar is er niet goed gevijld? Ik bedoel OP mijn nagel..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:08

xMendy schreef:

je nagel... dat je iedere keer zo die rondjes ziet. niet zo mooi aangesloten.
de lijn zie ik niet echt... sorry ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:08

Nou ik vind het wél een goed topic! Niet iedereen gaat 'al jaren' naar haar vaste nagelstyliste maar begint er net mee. Dan kan het verdomd moeilijk zijn om iemand te vinden en diegene ook direct te vertrouwen. Het zijn wel je vingers, als daar iets mis gaat kan dat heel lang pijn doen. Ik vind het juist goed dat ze complete leken zoals ik wil informeren over de dingen die gewoon helemaal not done zijn en ons vooraf te informeren zodat het veel makkelijker word een fijne nagelstyliste te herkennen. Dus, dankje TS! *\o/*

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:12

unihorses schreef:
xMendy schreef:

je nagel... dat je iedere keer zo die rondjes ziet. niet zo mooi aangesloten.
de lijn zie ik niet echt... sorry ;)

Oh.. die rondjes bedoel ik ook. Snap niet wat je met 'lijn' bedoelt, maar denk dat we het over hetzelfde hebben :))
Maar je zou gelijk kunnen hebben hoor. Hoewel het me ergens stug lijkt want ze vijlen heel lang en plat tot (ik iig) niks meer ziet van het overgebleven solar.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:15

Oh pure horror dit.

Ben blij dat ik tevreden ben met mijn eigen nagels, ik hou het lekker kort en lak ze dan en prachtig dat ze dan zijn.

Voor mij nooooooooit meer nepnagels, ik heb het ooit gehad en ik vind het helemaal niks.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:58