vitamine C tabletjes kruidvat teveel genomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:44

Vroeger plm. 4 x per jaar bronchitis, altijd snotteren, blaffen, rochelen.................. nu hooguit een keer een loopneus................ that's it.
Lang leve de Vit. C! In stress-situaties b.v. verveelvoudigt je behoefte aan vit. C; maar ons lichaam maakt het niet meer aan zoals andere zoogdieren in dat geval doen, om aan hun behoefte te voldoen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:32

mysa schreef:
Geeft niets teveel plas je uit. ( Als je elke dag enorme hoeveelheden zou slikken is dat minder gezond voor je nieren, nierstenen.)

Die publicatie is inmiddels teruggetrokken: van veel vitamine C krijg je geen nierstenen.
Het teveel plas je uit, maar veel dieren aan wie wij verwant zijn, maken voor zichzelf vitamine C spiegels, waarvoor je als mens 15 gram (15.000 mg) zou moeten slikken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:23

als de reutje (honden) bij mij vieze piep hadden dan kregen ze van mij vit c bij het voer, dat verhoogde de zuurgraad van de urine wat de bacterieen weer doodde, ook bij mensen met blaasontsteking van overdosis vit c helpen daarbij.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:55

amyz schreef:
Zijn dat die kleine gele? Ik at die vroeger als snoepjes als mn ouders niet keken en ik leef nog steeds :P

Haha, hier nog een! Die van Dagravit he? Mijn vriend koopt altijd die van Roter, die zijn minder lekker maar alsnog goed te eten.
Ik moest vanwege chronische blaasontsteking van mijn uroloog iets van 10x de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine C slikken als ik last had. Dus je zal niet doodgaan vanavond :')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:24

Die van Roter zijn juist zo lekker! Maar volgens mij ken ik die van Dagravit niet. Ik vind vitamine C bruistabletten ook heerlijk. Ik geloof dat cavia's en mensen zo ongeveer de enige dieren zijn die zelf geen vitamine C aan kunnen maken :')
Ik weet echt niet of ik minder vaak ziek ben omdat ik geen vergelijking heb :P Maar blaasontstekingen heb ik nog nooit last van gehad :) *klopt af*