Gezond drinken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:56

Op mijn werk drink ik meestal 1 halve liter flesje water en 2 halve liter flesjes water met de standaard roosvicee.
Sommige dagen kan ik wel heel de dag water drinken maar sommige dagen moet ik even net dat beetje extra erin hebben. Ik heb dus ook wel een mijn vriend gebeld dat ie een fles roosvicee kwam brengen omdat ik gewoon kotsmisselijk werd van dat water (had toen het geluk dat ik met de buslijn vlakbij mijn huis kwam)
En wanneer ik vrij ben dan ook nog iets van thee (rooibos, englisch breakfast of venkel) of groene icetea en heel af en toe in een restaurant een glas fanta of sprite.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:56

Karin92 schreef:
ryukapple schreef:
Je kan die aloe vera drank proberen is heel erg lekker:p
En water tja ik lust het wel maar na een tijdje ben ik het zo zat. Na drie dagen alleen water kan ik geen water meer zien

Weet niet welke aloé vera jij drinkt maar meestal zit dit ook vol met suikers ;)

Van de natuurwinkel zit 2,1 gram suiker in per 100 ml dus dat valt wel mee :)

verootjoo schreef:
Water idd. Wij drinken hier thuis ook het meeste water, frisdrank of sappen hebben we nooit in huis. Soms drinken we ook verse sinaasappelsap, dat is miet slecht, zitten geen geraffineerde suikers in, fruitsuiker is op zich geen probleem. Of verse muntthee, heerlijk!

In sinaasappelsap zitten juist veel suikers gem zo'n 20% van de adh. Als je sinaasappelsap wil drinken moet je het zelf persen dan is het een stuk minder

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:03

ryukapple schreef:
Karin92 schreef:

Weet niet welke aloé vera jij drinkt maar meestal zit dit ook vol met suikers ;)

Van de natuurwinkel zit 2,1 gram suiker in per 100 ml dus dat valt wel mee :)

verootjoo schreef:
Water idd. Wij drinken hier thuis ook het meeste water, frisdrank of sappen hebben we nooit in huis. Soms drinken we ook verse sinaasappelsap, dat is miet slecht, zitten geen geraffineerde suikers in, fruitsuiker is op zich geen probleem. Of verse muntthee, heerlijk!

In sinaasappelsap zitten juist veel suikers gem zo'n 20% van de adh. Als je sinaasappelsap wil drinken moet je het zelf persen dan is het een stuk minder

Ik zeg toch ook verse sinaasappelsap ;) ik pers het altijd zelf. Mijn moeder deed dat elke dag voor ons, ik alleen in het weekend :P

ryukapple

Re: Gezond drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:08

Haha sorry vekeerd gelezen

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:13

Pers een grapefruit of sinaasappel uit en giet dit met (koolzuurhoudend) water in een fles of kan. Net als stukjes fruit aan water toevoegen eigenlijk. Geeft net een smaakje, maar bevat alleen de natuurlijke suikers uit het fruit. Met mate is suiker niet zo'n ramp, vooral als het niet geraffineerd is.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:01

Of in een karaf wat schijfjes citroen en water doen. Dan heb je een heerlijk fris drankje. Vooral in de zomer vind ik dat erg lekker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:28

Roosvicee 50/50 :j is water met puur vruchtensap zonder toegevoegde suiker of zoetstoffen. Ze hebben verschillende smaakjes. Verder drink ik veel groene thee en rooibosthee overdag, en 2 kopjes koffie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:31

Diksap ipv limonade :j moet je ook aanmaken met water maar zitten veel minder suikers in volgens mij, bij de biologische winkel heb je vele smaken :) het zijn alleen de natuurlijke suikers, het is zeg maar ingedikt vruchtensap.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:32

xJess schreef:
Ik houd niet van water, thee en koffie (ja dat bevat nauwelijks suiker denk ik), maar wat drinken jullie de hele dag? Bestaat er eigenlijk wel een soort drank met niet zo belachelijk veel suiker? }:0

Slimpie :9 http://www.slimpie.com/

ook lekker met een scheut door griekse yoghurt (liefst van de Lidl) :9

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:36

Krips schreef:
Water moet je leren drinken. Ik vond er in het begin ook niets aan. Als je het toch blijft drinken wen je eraan en ga je het vanzelf waarderen. Vooral als het lekker koud is!

O heerlijk!
Na het paardrijden, of toen het zo warm was.
Water met 3 ijsklontjes, even staan en je hebt ijswater :)!

Ik drink ook veel water, en verder bij mn ontbijt melk, en savonds koffie of thee.
Frisdrank alleen als ik merk dat ik iets te weinig suiker binnen heb (soms een x) Maar bij ons MOET ik soms een pak opdrinken ofzo, omdat hij anders de kliko ingaat

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:40

Ik heb zelf ranja met stevia erin, heb het alleen kunnen vinden bij de groothandel. Dus dat bevat minder suiker en iig geen aspartaam. Bovendien doe ik er slechts een klein beetje van in.

En verder voor 1,5 liter alleen water en thee :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:40

Smoothies misschien? Kun je zelf bepalen hoeveel suiker je bij je fruit smijt, wat meestal zelfs helemaal niet nodig is!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:43

Water moet je inderdaad leren drinken, ik kan nu niet zonder.
Ik drink vooral water, thee (gewone, brandnetel of groene) en zo nu en dan verse, zelfgemaakte vruchtensap.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:46

Ik drink of kruidenthee of vruchtensappen.

Kruidenthee mix ik zelf of ik koop mengsels. Van zoethout, brandnetel
, gember, cardamom, oregano en mint kun je allerlei varianten maken. Ga naar een echte drogist en ruik, welke kruiden jou iets lijken.

Sinaasappelsap drnk ik meestal verdund met water (geld speelt een rolletje) en vul het aan met soyamelk (als veganist moet ik letten op voldoende eiwit) en voor de smaak voeg ik bijv. kaneel toe.

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:47

Holy Soda!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:49

listiglistje schreef:
xJess schreef:
Ik houd niet van water, thee en koffie (ja dat bevat nauwelijks suiker denk ik), maar wat drinken jullie de hele dag? Bestaat er eigenlijk wel een soort drank met niet zo belachelijk veel suiker? }:0

Slimpie :9 http://www.slimpie.com/

ook lekker met een scheut door griekse yoghurt (liefst van de Lidl) :9

lees eens het etiket van slimpie ;).
word je niet blij van wat daar allemaal in zit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:56

joyfordogs dan kun je bijna de hele supermarkt wel onder de loep leggen ;) het ging om drank weinig tot geen suikers....

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:02

Water en (groene) thee :)
Ga ik naar een tearoom, dan wil ik nog wel een koffie verkeerd bestellen.

Het is even wennen, maar water is echt lekker eens je het gewend bent. Ook een citroen uitpersen in een fles bruisend water is lekker fris :)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:13

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:19

Ik drink vaak een liter cola of fanta op een dag, dan zit ik op ongeveer 130% ADH suiker en dan heb ik mijn andere zoete troep er nog niet bij. En dan heb ik het nog niet over de hoeveelheid zout die ik binnenkrijg, wat vind ik dat lekker.

Slimpie en alles met aspartaam komt er bij mij niet in, en als een klein glaasje. Er is opzicht niks mis met suiker :n

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:21

ik drink veel roosvicee en carvam cevitam(hoe je t ook schrijft).
maar goed, eigenlijk is niks goed, want fruitdrankjes zijn zuur en een aanslag voor je tanden, en water zit weer kalk in..
alles met koolzuur niet goed voor je tanden, maag etc.
drink gewoon wat je lekker vindt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:21

Slecht voor je tanden is niet gelijk aan ongezond ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:22

_Charlotte schreef:
Je hebt tegenwoordig ook limonade siroop met stevia
http://www.teisseire.be/nl/teisseire/0-suiker

Die heb ik ook :j

Is nog lekker ook! Geen idee waar ik die in NL in de supermarkt kan vinden, heb het bij de groothandel weg.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:23

Is idd erg lekker!
Die ik heb komt van de Deen maar de AH verkoopt ze ook volgens mij.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:00

Ik drink alleen thee, water en versgeperste groente en fruitsappen.