Sterilisatie bij vrouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:07

Ik was het ook aan het overwegen. Was tot mijn 33e volledig overtuigd nooit kinderen te willen vond ze vreselijk, maar op mijn 34e sloeg de kinderwens toch ineens toe :o
Maar goed dus dat ik het nog niet had doorgezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:10

Heb jarenlang de pil geslikt, ben daar ruim een jaar geleden mee gestopt om te kijken wat er zou gebeuren als ik geen hormonen meer zou slikken, maar na 11 maanden heb ik toch besloten om weer aan de pil te gaan. Steriliseren heb ik ook aan gedacht, maar ik heb ontzettend veel last van mijn "eigen" hormonen dat ik toch maar weer de pil ga gebruiken.

Nadat je gesteriliseerd bent blijf je volgens mij gewoon menstrueren en verandert er verder ook niet veel aan je hormoonhuishouding. Misschien dat er hier gesteriliseerde dames zijn die een andere ervaring hebben? Dan zou ik het graag horen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:16

Christiene schreef:
heeft een van deze behandelingen ook als voordeel dat je niet meer of minder menstrueert?

nu ben ik (31) single dus hoef er nu eigenlijk niet over te denken, maar als ik toch eens een serieus relatie krijg, wil ik ook nog steeds geen kinderen. dan zou ik mezelf willen laten steriliseren. ook met de rede als het uit gaat kan de man altijd nog bij zijn nieuwe vriendin

De novasure behandeling is dan een aanrader, ben sinds die tijd nooit meer ongesteld geweest heerlijk!!
Maar dan kan je dus ook nooit meer kinderen krijgen, het is niet te herstellen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:17

[***] schreef:
Nou sorry hoor, maar ik weet heel zeker zelf nooit kinderen te willen, maar dat wil niet zeggen dat ik een rasechte hekel aan kinderen heb.

Dat zeg ik toch ook nergens? Ik geef gewoon op de vraag waarom iemand zich wou willen steriliseren enkele mogelijke voorbeelden van waarom je het zou willen...en er zijn bv wel mensen die echt een hekel aan kinderen hebben en daarom de beslissing nemen. Niet dat iedereen die geen kinderen wil onmiddellijk een hekel aan ze heeft.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:19

cube schreef:
@Cubone Op jou leeftijd snap ik dat idd wel, dat jij het dan laat doen. Maar wat bepaald eigenlijk wie het laat doen? Is dat maar net wie er het 'makkelijkste' in is? Of is dat echt wel eens een probleem

Ik wilde het perse zelf, na 3 kinderen wist ik 10000% zeker nooit geen kinderen meer te willen.
Tegen de pil kon ik niet goed meer dus dan was er voor mij maar 1 oplossing.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:27

ik mocht eigenlijk geen tweede kind meer hebben een derde kon het me mijn leven kosten. Met de keizersnede van de tweede zagen ze dat mijn baarmoederwand op knappen stond en veel te dun was, de kans op scheuren tijdens een zwangerschap was te groot met alle gevolgen van dien.

Aangezien ik open lag hebben ze de boel gelijk afgebonden na de geboorte. Ik was 34 toen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:57

Het heeft bij mij geen effect op de menstruatie. Helaas. Ik heb geen hekel aan kinderen, ik werk zelfs op een school. Maar wilde ze niet zelf. Ik kan niet goed tegen hormonen, dus de pil was geen optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:29

jesito schreef:
RedPassion schreef:
Ik wil dat ook graag, maar de huisarts vond het nog niet bespreekbaar omdat ik te jong ben. Heel vreemd, als je zegt wel kinderen te willen probeert niemand je van dat idee af te brengen maar als je ze niet wilt zou je er wel eens spijt van kunnen krijgen. :roll:
Maar goed, ik ben wel alvast benieuwd naar ervaringen en zeker op hormonaal/fysiek gebied. Ik ben behoorlijk gevoelig voor hormonale schommelingen, hoe gaat dat na zo'n behandeling?

Dit had ik dus ook, toen was ik 26 jaar.
Heb psygologische gesprekken en alles hiervoor gehad samen met mijn man en ben hier goed doorheen gekomen.
De afspraak stond en toen bleek ik niet verzekerd te zijn bij de zorgverzekering (jongeren zit geen sterilisatie in)
Toen is het een beetje op de lange baan geschoven en dit gaf me wat extra bedenktijd.
Nu ben ik 33 jaar en ik denk er nog steeds hetzelfde over.

Ik ben nu 28 en de huisarts vind dat dus ook te jong... Ik heb nu een Mirena spiraaltje die volgend jaar vervangen moet worden en ik hoop het dan nog eens ter sprake te kunnen brengen. Anders moet ik nog maar 5 jaar zo'n ding, tegen de tijd dat die dan vervangen moet worden mag het hopelijk wel. Belachelijk eigenlijk dat je dat zelf niet mag beslissen, terwijl wel elke 'idioot' aan kinderen kan beginnen.
Ik wil het trouwens zelf omdat mijn vriend niet zo 'anti-kind' is als ik, mochten we dus ooit uit elkaar gaan kan hij nog kinderen met iemand krijgen als hij dat wil.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:35

Ik heb me een aantal jaren geleden ook laten steriliseren via de Essure methode.
Vanwege ziekte geen kinderwens en vandaar dat er bij mij verder geen vragen gesteld werden, ik was toen 34 of 35.
Mijn man en ik zijn wel samen op gesprek geweest, maar ze vond het verhaal helder en duidelijk.
Vanwege mijn ziekte ook gekozen om mijzelf te "laten helpen", ipv van mijn man.
Mocht ik vroeg uit de tijd raken en hij iemand treffen met wie hij wel kinderen zou willen, dan heeft hij die mogelijkheid.

Maar omdat ik dus geen kinderen gekregen heb, ging het bij mij niet zo makkelijk en is besloten om het toch maar onder volledige narcose te doen.

Maar verder geen klachten gehad van de veertjes zelf.

Qua menstruatie merk ik weinig verschil, het bloeden is wel wat heviger, maar niet schokkend. En soms reageer ik, verbeeld ik me, emotioneler dan toen ik de pil slikte.

Ik ben blij dat ik het heb laten doen.

0316Meisjj

Re: Sterilisatie bij vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:34

Oke dankje. Naja had wel van dat mensen geen kinderen willen en.. en misschien medische redenen.. maar dank jullie voor de antwoorden

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:37

was benieuwd of het ook vergoed word eigelijk? van uit beperkt aanvulling verzekering

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:55

Bij mij werd de sterilisatie volledig vergoed. Maar dat is al een aantal jaren geleden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:00

Sinds begin 20 heb ik diverse malen geprobeerd me te laten steriliseren. Had heb en zal nooit een kinderwens hebben maar geen enkele arts nam me serieus, ik had het opgegeven na zoveel jaren van tegenwerking. Nu 20 jaar later verga ik nog steeds elke maand van de pijn, enige wat iets helpt is diclofinac en dan 100 tot 150mg, ook lekker gezond.

Daarbij krijg je het niet vergoed of voorgeschreven, dus haal ik het al jaren uit Spanje waar je het gewoon als aspirine bij een drogist kan kopen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:04

Ik ben stiekem ook wel benieuwd, roep al vanaf mijn 16e dat ik dat best een goed idee zou vinden... Maar denk dat ik dan een heel boos vriendje heb :+ Die wil namelijk nog wel ooit een kindje... Voor mij hoeft het niet per se... (Het is niet zo dat ik denk "kinderen aargh...." (wel baby's aargh, maar baby's worden groter en dan kunnen ze vast wel leuk zijn :'))) Maarja, ooit eens nagevraagd, maar ook te horen gekregen "te jong, geen redenen"...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:30

ik kan je vertellen, het viel niet mee. of meer vreselijk tegen , krijg liever een kind dan dat :+ , voor nu prima, en geen migraine meer, daar deed ik het voor

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:32

Ook die nieuwe methode ik heb nu nog en spiraal voor 4 jaar daarna ben ik bijna 35 en denk er sterk over het te laten doen

Heb het vorige jaar eigenlijk al over wogen maar toen toch voor spiraaltje gekozen nog en x 5 jaar

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 07:09

cube schreef:
Wat ik me dan afvraag en dat is ws een andere discussie, dat snap ik. Maar waarom dan niet de man? Dat is vlgs mij een veel kleinere ingreep toch?

Goede vraag hoor.
Wij hebben geen kinderen omdat ik absoluut niet wil, hij wil ook niet maar heb bij hem wel altijd het idee dat als het wel zou gebeuren hij dat niet zo erg zou vinden.
Stel voor er gebeurd eens ooit wat, we gaan uit elkaar of erger ik ben er niet meer (niet vanuit gaande)
Bij hem is het een stuk eenvoudiger zegt iedereen, maar bij de vrouw is inmiddels ook al weer veel meer mogelijk zonder narcose.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 07:12

Dat was mijn afweging ook. Mijn (jawel inmiddels exman) wilde nog best wel een kind, ik absoluut niet. Nu heeft hij een andere vriendin met wie hij eventueel nog kinderen zou kunnen krijgen.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:13

Als ik op een natuurlijke manier zou bevallen dan zou mijn man zich laten helpen. Ieder zijn deel.....Maar omdat de kleine niet wilde indalen en ik vanwege mijn suikerziekte niet langer dan 38 weken kon blijven lopen is het een keizersnede geworden.
Daar ik niet meer zwanger mocht worden was de keuze zo gemaakt..........

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:11

Interessant topic. Ik ben inmiddels 37 maar mijn huisarts weigert elke vorm van medewerking (heb geen kinderen en wil ze ook niet ). Maar misschien maar gewoon eens naar een andere huisarts :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:32

[quote=]mensen die echt een rasechte hekel aan kinderen hebben en ze zeker nooit zelf willen hebben[/quote]

Dan heb ik deze zin verkeerd begrepen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 07:05

Mij mogen ze niet weigeren want ze hebben me allerlei tests laten doen, die mogen zij anders vergoeden.
Ik heb mezelf nog wat extra bedenktijd gegeven, dus geen gezeik dadelijk.

Cornelie, probeer eens een andere dokter, je moet alleen een beetje welke er niet moeilijk over doen.
Zo heb je ook huisartsen die absoluut geen euthanasie uitvoeren bijv. vaak heeft dat met een bepaald geloof of iets te maken.
Dus je moet een beetje weten waar je je moet melden.
Ik ben toen ook naar een ander ziekenhuis gegaan.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:14

bij mij wouden ze het voor me 25 ste al doen hoor ligt denk net en beetje aan welke arts en hoe je situatie is
ik raakte 2 x door en pil heen zwanger waar van 1 x en tweeling en daar van 1 kindje wat en afwijking had en dus overleden is

alleen door me eigen twijfel je weet nooit nieuwe partner beide nog jong enzo heb ik het niet gedaan
maar anders was ik 6,5 jaar geleden al geholpen

wil het nu over 4 jaar wel laten doen maar wel via die nieuwe methode zonder operatie
( over 4 jaar om dat dan me spiraal er weer uit moet )