Maar goed dus dat ik het nog niet had doorgezet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Christiene schreef:heeft een van deze behandelingen ook als voordeel dat je niet meer of minder menstrueert?
nu ben ik (31) single dus hoef er nu eigenlijk niet over te denken, maar als ik toch eens een serieus relatie krijg, wil ik ook nog steeds geen kinderen. dan zou ik mezelf willen laten steriliseren. ook met de rede als het uit gaat kan de man altijd nog bij zijn nieuwe vriendin
[***] schreef:Nou sorry hoor, maar ik weet heel zeker zelf nooit kinderen te willen, maar dat wil niet zeggen dat ik een rasechte hekel aan kinderen heb.
cube schreef:@Cubone Op jou leeftijd snap ik dat idd wel, dat jij het dan laat doen. Maar wat bepaald eigenlijk wie het laat doen? Is dat maar net wie er het 'makkelijkste' in is? Of is dat echt wel eens een probleem
jesito schreef:RedPassion schreef:Ik wil dat ook graag, maar de huisarts vond het nog niet bespreekbaar omdat ik te jong ben. Heel vreemd, als je zegt wel kinderen te willen probeert niemand je van dat idee af te brengen maar als je ze niet wilt zou je er wel eens spijt van kunnen krijgen.![]()
Maar goed, ik ben wel alvast benieuwd naar ervaringen en zeker op hormonaal/fysiek gebied. Ik ben behoorlijk gevoelig voor hormonale schommelingen, hoe gaat dat na zo'n behandeling?
Dit had ik dus ook, toen was ik 26 jaar.
Heb psygologische gesprekken en alles hiervoor gehad samen met mijn man en ben hier goed doorheen gekomen.
De afspraak stond en toen bleek ik niet verzekerd te zijn bij de zorgverzekering (jongeren zit geen sterilisatie in)
Toen is het een beetje op de lange baan geschoven en dit gaf me wat extra bedenktijd.
Nu ben ik 33 jaar en ik denk er nog steeds hetzelfde over.
Die wil namelijk nog wel ooit een kindje... Voor mij hoeft het niet per se... (Het is niet zo dat ik denk "kinderen aargh...." (wel baby's aargh, maar baby's worden groter en dan kunnen ze vast wel leuk zijn
)) Maarja, ooit eens nagevraagd, maar ook te horen gekregen "te jong, geen redenen"... cube schreef:Wat ik me dan afvraag en dat is ws een andere discussie, dat snap ik. Maar waarom dan niet de man? Dat is vlgs mij een veel kleinere ingreep toch?